Ik heb deze code gestript uit een animatie op het internet die ongeveer deed wat ik wilde.
hit_mc precies even groot als de stage van de stage, als je de muis erover beweegt, gaat container_mc bewegen.
Ik heb het maar getekent want zoiets uitleggen is veel te lastig.

Ik laad de externe swf met daarin de plaatjes en de hit_mc dus in een master movie met een hoofdmenu. Het werkt prima op zichzelf maar wanneer hij dus via loadMovie geladen wordt in de mastermovie klopt de muis niet meer. Het lijkt net alsof hij denkt dat de stage veel groter is geworden (wat natuurlijk waar is maar dat hoort hij niet te weten).
hit_mc precies even groot als de stage van de stage, als je de muis erover beweegt, gaat container_mc bewegen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| hit_mc.onMouseMove = function() {
if (!hit_mc.hitTest(_root._xmouse, _root._ymouse, true) || w<=hit_mc._width) {
return;
}
// end if
var _loc2 = _root._xmouse<64 ? (64) : (_root._xmouse>hit_mc._width-64 ? (hit_mc._width-64) : (_root._xmouse));
_loc2 = _loc2-64;
var _loc4 = hit_mc._width-w;
var _loc3 = Math.floor(_loc2*_loc4/(hit_mc._width-128));
container_mc.goTo(_loc3,0);
}; |
Ik heb het maar getekent want zoiets uitleggen is veel te lastig.

Ik laad de externe swf met daarin de plaatjes en de hit_mc dus in een master movie met een hoofdmenu. Het werkt prima op zichzelf maar wanneer hij dus via loadMovie geladen wordt in de mastermovie klopt de muis niet meer. Het lijkt net alsof hij denkt dat de stage veel groter is geworden (wat natuurlijk waar is maar dat hoort hij niet te weten).
[ Voor 18% gewijzigd door BasNation op 26-03-2008 17:19 ]