Ik heb een oude versterker waarin de volumeknop met een 6-aderige flatcable aan de printplaat gesoldeerd zit. Alleen is deze flatcable helemaal verweerd waardoor de draadjes los in de kast hangen en zo tegen elkaar aan kunnen komen. Ik heb dit opgelost door om de draadjes stukken opengesneden pvc-slang te doen. Maar waarmee ka ik de flatcable het best vervangen zonder dat de geluidskwalitet afneemt? Zou het met een IDE kabel kunnen?
Verwijderd
Kan idd prima jah. Heb je een fototje ervan? Evt misschien de connectors herbruiken en eigen bedrading tussen zetten.
kabel mee nemen en naar lokale electronica boer gaan om te vragen of ze aan dat type conector kunnen komen?
A Soldiers manual and a pair of boots.
ER zitten geen connectoren aan. Beide kanten zitten op een printplaat vastgesoldeerd.
of een ide kabel en als je het heel netjes wilt doen neem dan afschermde kabel die ze voor een microfoon / tulp verbinding gebruiken. strip de buiten mantel eraf en gebruik de binnenader om de verbindingen te maken (zo heb ik dat met de meeste oude verbindingen opgelost)