Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MSOffice 2007] Salaris uitrekenen

Pagina: 1
Acties:

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14
Goeiemorgen :)

Ik werk als vzakkenvuller bij een bekende supermarkt en ik krijg een bepaald bedrag bruto per uur. Ik heb een werkrooster maar dit is niet altijd constant, soms zijn er meer dozen en dat werk je wat langer en soms zijn er wat minder en dan werk je korter. Soms is het een feestdag en dat krijg je 150% of 200% uitbetaald per uur en soms werk je meer uur. Je werkt in vaste periodes van vier weken en aan het eind van de periode krijg je je salaris. Nu wil ik automatisch in werkscherma ergens in hebben en het ongeveer te verwachten salaris uitrekenen per dag, per week en per periode. Nu het probleem: In welk programma moet ik dit regelen?

Ik kan goed met Excel omgaan maar echt onderhoudsvriendelijk is het niet. Ik moet voor iedere periode en dag de formules met SOM en PRODUCT aanpassen zodat ie het uit de juiste cellen pakt. Niet echt onderhoudsvriendelijk. Ik kan ook alles handmatig uitrekenen maar daarvoor gebruik ik geen excel.

Waarschijnlijk kan het ook met Access (kan het met access?) maar hoe?
Misschien ook wel met FileMaker Pro maar dat is ook een goddelijk ingewikkeld programma.

Ik kan ook wel zelf iets programmeren in C# of PHP maar dat neemt wel aardig wat tijd in beslag en ik zie geen reden om het zo te doen als het makkelijker kan.

Weet iemand hoe ik dit in welk (of welk ander) programma ik dit moet doen?

Groeten,
Sebas

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het is niet wat je wil horen, maar volgens mij kost het stukken minder tijd om iedere maand even te rekenen dan er iets voor te proggen/scripten ;)
Maargoed, je kunt ook een eenvoudige Excel maken met drie kolommen: normaal tarief, 150%, 200%, en dan voor elke dag één rij maken met het aantal uren dat je voor dat tarief gaat werken. Dan is het vrij eenvoudig uit te rekenen.

Dus zoiets

Dag100%150%200%
Normale dag300
Semi-feestdag060
Totaal360

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Ik zit met het zelfde probleem.

Echter is het bij mij een beetje krom, ik kan uitrekenen hoeveel avond uren je werkt (na 18:00 > 33,3% extra) maar die reken som doet hij niet.

Ik heb 2 werkbladen, die hij allebij nodig heeft, altijd als ik bv =Uren!B9*1.41858 doe krijg ik bv 1:25 te zien!!:(

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:14
Dat wordt dus zelf iets ontwikkelen met PHP ofzo.
Zonder WPF kan je in C# geen mooie applicaties maken en WPF ziet er hier om één of andere reden niet uit (dubbele cleartype :S ).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Toppe schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:06:
Ik zit met het zelfde probleem.

Echter is het bij mij een beetje krom, ik kan uitrekenen hoeveel avond uren je werkt (na 18:00 > 33,3% extra) maar die reken som doet hij niet.

Ik heb 2 werkbladen, die hij allebij nodig heeft, altijd als ik bv =Uren!B9*1.41858 doe krijg ik bv 1:25 te zien!!:(
Gewoon een beetje prutsen met vergelijkingen:
code:
1
=ALS(TIJD(UUR(F5);MINUUT(F5);0)>TIJD(18;0;0);PRODUCT(((TIJD(UUR(F5);MINUUT(F5);0))-(TIJD(18;0;0)));1,33);F7)

@ TS
Met Excel is zo'n uren rooster erg eenvoudig te maken. Met php of C# is echt overkill en ben je waarschijnlijk 3x zo lang bezig. Ik gebruik er zelf ook Excel voor. Als je eenmaal een formule af hebt is het voor de rest copy-paste.

Screenshot van een gedeelte van mijn sheet:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verdouw2/got/Capture.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2008 01:06 ]