Toon posts:

na herplaatsen processor windows rare meldingen met opstarte

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik dacht een andere processor op mijn mobo te zetten pentium 4 2.8 ht.
deze pakt mijn mobo niet. de andere processor weer teruggezet, maar nu allemaal foutmeldingen met opstarte windows xp en vista. mobo heb ik ook eruit gehad.
geeft aan dat er hardware wijzigingen zijn en geeft aan een herstel procedure te moet uitvoeren.
start ik op met de windows xp of vista cd dan komen er foutmeldingen". vooral kan bestand xxx niet vinden.
gedaan:
cpu zit goed, koelrib word niet warm.
geheugen ook nog vervangen
hd aangesloten op andere ide controller.
windows xp/vista herinstalleren lukt niet.
mobo heb ik ook eruit gehad trouwens met vervangen cpu.

iemand een idee? ik ga zelf een beetje uit van een kapot cputje. :'(

groeten,
bert

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wele processor, moederbord, koeler, etc? Merk en type, BIOS-versie, enz, welke foutmeldingen. Je geeft geen enkele specifeke informatie. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• donker11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-04-2021
De melding is niet zo vreemd.
De hardware is gewijzigd en na het opnieuw plaatsen van de oude is die daarmee weer gewijzigd en daar zal wel iets mis zijn gegaan.
Toch even proberen door de cd van xp erin te doen en daarmee te herstellen, mocht dat niet lukken even opnieuw installeren.

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me niet echt relevant de specefieke specs. het werkte er eerst gewoon op.
installeren\herstellen xp kan dus niet ivm foutmeldingen die hij al met lezen van cd geeft.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:45:
Als je hulp wilt zul je wel mee moeten werken. Zonder specs en exacte informatie is het topic zinloos :)

Begin verder eerst maar eens de tests uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter te doen, inclusief de live-CD.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 26-03-2008 15:47 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:45:
installeren\herstellen xp kan dus niet ivm foutmeldingen die hij al met lezen van cd geeft.
En je denkt dat wij een glazen bol hebben :?

Zo kunnen wij je met de beste wil in de wereld niet helpen. Het is bovendien arrogant en dom om te denken dat jij kunt bepalen wat de relevante info is die wij nodig hebben om je te helpen. Als je het zo goed weet heb je onze hulp niet nodig. Wil je onze hulp wel, zorg er dan voor dat geeft wat wij minimaal van je verwachten. Dat kun je allemaal in de GoT Huisregels en de FAQ en het beleid van dit subforum lezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.