Toon posts:

oudere PC, wat doe ik ermee

Pagina: 1
Acties:
  • 995 views

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Hieronder mijn huidige setup:

moederbord: ASUS A8N-E socket 939
processor: AMD Athlon 3200 (single core)
geheugen: 1 gig
videokaart: XFX geforce 7600 GT
voeding: tagan 330w
En natuurlijk de standaard dingen erbij

Deze heb ik in elkaar gezet in 2005... en nu vind ik het echt oud worden. Ik zou het kunnen upgraden... maar dan moet ik zowat alles vervangen, dus denk ik dat ik net zo goed aan nieuwe pc kan samenstellen.

Dat laatste lukt me wel... maar ik twijfel wat ik met mijn huidge PC moet doen.
Ik denk eraan om deze in de woonkamer te zetten en er een soort van media center PC van maak. Wellicht gooi ik alles in een nieuwe behuizing en koppel ik dit aan mijn huiskamer TV.

Mijn vraag hier is of dit oude systeem goed genoeg is om dit te trekken... of heeft het misschien zin om er een nieuwe videokaart erin te doen om HD content te kunnen kijken? Ik zou ook dit kunnen verkopen en mijn nieuwe computer aan een media center extender kunnen koppelen...

Wat denken jullie?

Alvast bedankt!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Cyphax

Moderator LNX
HD content zal ie toch wel af kunnen spelen? Voor de rest is ie meer dan snel zat voor een HTPC'tje. Die van mij is een Athlon XP 1800 en die voldoet prima. Ik heb met m'n oude TV toch niets aan HD-content.

Saved by the buoyancy of citrus

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-01 21:02

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Je zou inplaats van je single core zou je kunnen kijken voor een x2 cpu scheelt ook al weer aardig dus amd dual core cpu ;)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Omg, 1 gig ram erbij en cpu opwaarderen naar 3800+ en je hebt zogezegd mijn specs... en je vindt dat te oud?! Man, dat box is nog een prima gamebox, gewoon een beetje upgraden en je bent weer redelijk bij! :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Ik denk dat het als media center pc wel moet lukken. De 7 serie heeft ook ondersteuning voor in iedergeval een deel van videoversnelling.(purevideo)

Verwijderd

Trinsec schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:56:
Omg, 1 gig ram erbij en cpu opwaarderen naar 3800+ en je hebt zogezegd mijn specs... en je vindt dat te oud?! Man, dat box is nog een prima gamebox, gewoon een beetje upgraden en je bent weer redelijk bij! :P
Maar dan kan hij wel aan de gang blijven, toch? Als hij iets nieuwer spellen wilt spelen op een redelijke resolutie, bijv. CoD4 op 1440x900, moet hij toch wel een iets betere grafische kaart. Dan waarschijnlijk ook een voeding en/of mobo door AGP, etc. etc.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:33:
Dan waarschijnlijk ook een voeding en/of mobo door AGP, etc. etc.
For the record: A8N-E is PCI-express :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Je kan er altijd een leuke server van maken :)

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Stop er een TV kaart in (en misschien een grote harde schijf) en maak er een MediaCenter PC van.

Ik gebruik een soortgelijke config al een behoorlijke tijd, geen moment spijt van gehad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:50:
Je kan er altijd een leuke server van maken :)
Met een Geforce 7600GT. Ja absoluut 8)7

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 22:22:
[...]

Met een Geforce 7600GT. Ja absoluut 8)7
Hoe bedoel je? Als je het systeem als server zou gebruiken, wat maakt het dan voor verschil wat voor videokaart er in zit? Veel servers hebben niet eens een monitor aangesloten, die draaien "headless".

Als je er een multimediaserveerstertje van zou maken is die 7600 een prima kaartje.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• TheJVH
  • Laatst online: 20:20
Omdat een 7600GT wat meer power vreet dan een onboard dingetje.... Als je een server 24/7 wilt laten draaien, wil je wel dat hij een beetje zuinig is. En dat lukt zeker niet met een 7600GT.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:27

aap

Killzone schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:24:
Omdat een 7600GT wat meer power vreet dan een onboard dingetje.... Als je een server 24/7 wilt laten draaien, wil je wel dat hij een beetje zuinig is. En dat lukt zeker niet met een 7600GT.
Ik verkoop mijn "oude" PCtjes daarom altijd maar. Het zijn altijd performance PC's van een paar jaar oud en die zijn niet zuinig en stil genoeg om als server of HTPC verder te gaan.

Tweedehands krijg ik er altijd nog een paar honderd euro voor. Er zijn genoeg mensen die een PC voor de kinderen zoeken...

• dragunova
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Killzone schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:24:
TS meldt nergens dat ie een energiezuinige machine wil bouwen.
Als deze machine als server twenty-four/seven aan zou staan kan TS idd beter de grafische kaart er uit halen, ze zijn niet met elkaar getrouwd. Een multimediaserveerster kan echter ook wel wat grafisch vermogen gebruiken, en daar is die 7600 nu zo geschikt voor.
En die kaart verbruikt 15W idle; tot maximaal 36W bij belasting, althans volgens deze link. Daar staat ook dat als je m onderklokt, hij 14W tot 27W verbruikt.
Natuurlijk zijn onboard graphics zuiniger, dit zal als je hem de hele dag aan hebt staan rond de 30 euro op jaarbasis schelen in vergelijking met de 7600. TS zou er natuurlijk ook een simpel pcikaartje op kunnen duwen, daar hebben verschillende tweakerts hier vast nog wel een paar van liggen. Alleen meldde TS in zijn startpost al dat hij best wat grafische performantie wilde.

Dus afhankelijk van wat TS er voor einddoel mee heeft is die machine prima voor verschillende doeleinden in te zetten. De suggestie server werd hier heel terecht aangedragen door Blackdesign, want dat is idd een van de dingen die je heel goed kunt doen met zo een socket 939 bordje.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:00

Turkish

zhé germans

Tja wat je met je oude pc moet doen dat is natuurlijk geheel aan jou :P

Jij weet wat voor specs je nodig hebt voor bepaalde toepassingen, via vergelijken kan je bepalen wat je systeem nog ongeveer waard is.

Zo maak je een afweging. Dit is niet echt iets voor CSL, dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.