[Crystal reports] .RPT aanpassen zonder Visual studio

Pagina: 1
Acties:

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13
Situatie:
In een zakelijke omgeving een rapport(.rpt|Crystal report), wat gemaakt is als onderdeel van maatwerk software, dat aangepast dient te worden.

Probleem:
We beschikken niet over visual studio/crystal reports software.

Geprobeerd:
Gekeken wat licenties kosten van crystal reports developer en visual studio. Dit bedrag is echter zo hoog, dat dit geen optie is. Na de aanpassing hebben we het product nl. niet meer nodig.

Gegoogled naar third-party software, echter hier zijn ook allemaal licentiekosten voor nodig.

Nu het oude vertrouwde GoT forum maar geraadpleegd.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Een sneaky methode is om Visual Studio Trial edition te installeren. Daar zit dan een 90 dagen werkende CR licentie bij.

Na de aanpassing kun je Visual Studio weer de-installeren.

If it isn't broken, fix it until it is..

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het enige dat ik nog kan bedenken is uitbesteden, of de originele maatwerkauteur vragen. Een Crystal Reports .rpt bestand is een gesloten formaat. Je zult toch de originele editor moeten gebruiken.

Hmm, eval idd. Kan die ook rapporten distribueren?

[ Voor 13% gewijzigd door P_de_B op 26-03-2008 14:18 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Cai
  • Laatst online: 11-04 09:13
Opgelost!
Bedankt voor de reacties, voor het archief de evaluatie versie kan inderdaad rapporten distribueren. Sterker alle functionaliteiten zijn mogelijk en er worden geen reclame toevoegingen o.i.d. geuit op de rapporten.