probleem met videokaarten.

Pagina: 1
Acties:

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 19:31
Hallo. Ik heb het volgende probleem.

De bedoeling is als volgt.

Er zijn 4 planar LCD schermen in huis die in een vierkant hangen. Deze 4 schermen moeten als het ware 1 scherm worden. Daarnaast is er een Hitachi Starboard aangeschaft. Dit is een touchscreen.

De bedoeling van het geheel is dat er Windows mediacenter op gedraait wordt. en dit te bedienen is via het touchscreen. Allemaal hardstikke leuk. Maar het moet wel werken!.

Het systeem bestaat uit de volgende componenten.

Moederbord: Asus P5K deluxe Wifi ap
Videokaart: asus 8600GT passief.
2de videokaart. Matrox QID Quad Display.
Voorderst niet echt van belang. Maar snel genoeg ;)

Als ik in de bios instel |PCI/PEG| zal enkel de 8600GT met de touchscreen werken. De 4 lcd,s blijven uit. Draai ik het om werken enkel de 4 LCD,s en na wat instellingen in de matrox driver werken de schermen als 1 scherm. Geen probleem. Echter moeten alle 5 de schermen werken. Dus wat er op de touchscreen komt. Moet ook als 1 beeld op de 4 schermen komen.

Hoe krijg ik dit voor mekaar. Zodra ik windows vista in kom. zie ik een melding dat 1 vga is uitgeschakeld. Ik wil deze wel inschakelen maar hij zal een foutmelding blijven geven.
Iemand een idee hoe ik dat het beste kan aanpakken? of waar het probleem licht?

Alvast bedankt!

goofy

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Wat heb je zelf al onderzocht?

Als ik je probleem samen mag vatten...

Je hebt vijf schermen, waarvan er vier samen 1 scherm vormen. Deze twee schermen 1x4 en 1x1 hebben niet dezelfde resolutie en delen zelfs niet dezelfde videokaart. Dan kan ik heel bondig zijn en zeggen, "Cannot be done".

Zoek maar eens naar topics over 'clone' of 'cloning' met twee of meer schermen van verschillende resoluties. (Cloning is wat je nodig gaat hebben om hetzelfde op meerdere schermen zichtbaar te maken.)

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S