[Outlook 2003] Lokaal ontvangen mails op server opslaan

Pagina: 1
Acties:

• GerEielts
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05-2024
In Outlook 2003 worden mails ontvangen en ik wil die opslaan op een FTP-server.
Als ik Opslaan Als gebruik en het adres van de server toevoeg als "ftp://server.nl", dan hangt Outlook 2003 en gebeurt er verder niks (alleen te stoppen via Taakbeheer). Het adres van de ftp-server is juist, want als ik dat adres in IE inklop, dan zie ik gewoon de standaard-directory met bestanden, zoals die op de server staan.

Enig idee, waarom Opslaan Als niet werkt ?

gr. Ger.

Verwijderd

Heb je anonieme toegang tot de ftp-server?
Zo nee, dan zou je wellicht kunnen proberen ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@server.nl te kiezen, maar ik weet uberhaupt niet zeker of een ftp-adres wel ondersteunt wordt bij "Opslaan als".

Aanvulling: let wel op, dat je inloggegevens zo ook als plain text over je netwerk gaan!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 13:40 ]

• GerEielts
Bedankt voor je antwoord PatDick....
Ik heb anonieme toegang (via IE werkt het goed). Waarschijnlijk moet Opslaan Als op een ftp-server kunnen werken, want waarom staat het er anders bij ??

gr. Ger.

• GerEielts
Niemand een idee ?

gr. Ger.
:?

Verwijderd

Je hebt gelijk, het zou moeten werken. Heb het nog ff zelf geprobeerd naar mn eigen server, en als ik bij Opslaan als op de plek van de bestandsnaam een ftp-adres neerplemp (dus bijv. als bestandsnaam "ftp://192.168.2.100") dan krijg ik een popup met de vraag of ik anoniem of met user en pass toegang moet krijgen.
Als ik het goed begrijp krijg jij dat dialoogvenster dus niet eens?

Evt. een overijverige firewall/virusscanner/ander beveiligingsprogsel?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Check inderdaad eerst even op firewalls etc. <-- kan ook een active/passive ftp probleem zijn? Het spreekt voor zicht, maar voor de zekerheid: heb je wel (alle Windows en) alle Office updates geinstalleerd?

offtopic:
Een forum is geen mail: het is niet nodig, zelfs onhandig, om na elke reply te groeten. Dat doe je in een gewoon gesprek toch ook niet elke keer als je aan het woord bent geweest? :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GerEielts
Ik krijg inderdaad dat scherm niet. Ik ga de firewalls e.d. checken.
Bedankt voor de tip.

gr. Ger.

• GerEielts
Ik heb de firewalls uitgezet en geprobeerd Opslaan Als in Outlook 2003 te gebruiken.
Ik krijg de foutmelding, dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de FTP-server (en dat kan wel, zoals eerder vermeld, via InternetExplorer).

Het volgende bericht verschijnt:
Deze foutmelding wordt meestal veroorzaakt als u probeert een FTP-site (File Transfer Protocol) te openen via een firewall/proxy-server en de proxy-instellingen niet juist zijn ingesteld voor toegang.
Als u deze foutmelding wilt voorkomen, wijzigt u de FTP-proxy-instellingen zodat u deze site kunt openen.Deze foutmelding wordt meestal veroorzaakt als u probeert een FTP-site (File Transfer Protocol) te openen

In de Internetopties zijn geen proxy-settings opgenomen. Alle updates zijn verwerkt.

Wat kan de reden zijn, dat ik dat dialoogscherm niet eens krijg ?

gr. Ger. 8)7
Pagina: 1