Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-06 15:50
Nikon gebruikt customized Sony sensoren, dus Sony sensoren met een door Nikon aangepast ontwerp, die vervolgens weer door Sony worden geproduceerd. Zo vreemd is dat niet, dit gebeurt in alle elektronica segmenten.

Er zijn maar een paar LCD panel fabrikanten in de wereld, de kans is best groot dat er straks nog maar een paar CCD/CMOS fabrikanten over zijn. Zo houd je kosten onder de duim en blijven de research budgetten op peil, alleen maar mooi toch?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 17:09

Mad_Demon

de dokter

Een paar foto's om te laten zien wat je met een A700 en een SAL70200G kan doen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3031/2521341051_07d19ef0e0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2195/2521337461_94e399fb00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2114/2521340013_9ea57571d3_o.jpg

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je wellicht een paar links naar grootformaten, en kun je aangeven wat je er aan bewerkt hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 263607 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 18:00:
iedereen weet dat de sensor in de nikon D3 van sony is
er zijn alleen geen harde bewijzen van , maar overal wordt hierover gesproken , ik weet dat je daar weinig aan heb

de D300 heeft de sensor van sony , sony zelf heeft die in de A700
de nieuwe NIKON D3X krijg de sensor van sony , die hem zelf in de A900 stopt
hier zijn wel bewijzen van
Juist op een aantal fora met veel kennis gaat men er vanuit dat de chip in de D3 het een eigen ontwerp is van Nikon (opvolger van de D2H), en dan bedoel ik een aantal Nikon fora en Dyxum. Sony heeft trouwens ook nooit 12MP FF chip uitgebracht.

De D300 klopt, al wordt er geen/veel minder on chip NR gedaan, dus of de chip wordt anders uitgelezen of de firmware van Nikon is veel beter of het is een iets aangepaste chip.

De D3X zijn geen bewijzen, het is echter een kwestie van waarschijnlijkheid (de zelfde resolutie, en kennen we nog meer 24MP FF sensoren?) dat het om de Sony chip gaat.

http://www.fotomateforum....4788597a9c2c9260b081#p897

Wat er op dat andere forum staat twijfel ik ook een beetje aan (het zal niet de eerste keer zijn dat een shop manager er mijlen naast zit, met andere woorden dat is een bekende bron van geruchten die niet waar blijken te zijn).

Ik mis de 200/4 Macro in het lijstje. En natuurlijk gaat het geen CZ 14-24 worden als ze niet eerst een gewone UWA hebben voor FF. En de mockup die op de PMA van dit jaar stond met het formaat 400/2.8 zie ik er ook niet tussen staan. Tevens denk ik dat in iedergeval de genoemde 24-25mm CZ prime lichtsterker wordt omdat de diameter van dat kreng zo groot is.

[ Voor 35% gewijzigd door martijn_tje op 02-06-2008 14:18 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een paar shots opgedoken van de afgelopen PMA in Brisbane

Afbeeldingslocatie: http://www.heinrich.id.au/gallery2/d/16254-2/PICT0003.jpg
Volgens mij staat hier het leeuwen deel van de eerder aangekondigde lenzen:
De allergrootste achteraan lijkt mij een 400 f/2.8
De witte links daar voor lijkt mij een 200 f/4 macro
De zwarte rechts zou volgens de geruchten een 80-400 f/4.5-5.6 moeten zijn
De drie lenzen vooraan zijn van links naar rechts: 17-35 f/2.8 (t is ongetwijfeld ergens een mm-tje meer of minder)
Een sneller wide prime iets als een 25 f/1.4 o.i.d
En een minder sneller minder wide prime misschien een 35 f/2

Afbeeldingslocatie: http://www.heinrich.id.au/gallery2/d/16250-2/PICT0002.jpg
A900+grip+CZ 24-70 f/2.8 (jammer dat de bovenkant niet te zien is om te kijken of er nogsteeds een stikker op het topsysplay zit die zegt f/1.8. En links achteraan staat ergens verstopt de nieuwe flitser die waarschijnlijk samen met de "A900" geintroduceerd wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.heinrich.id.au/gallery2/d/16299-2/PICT0045.jpg
En ja de stikker zit nog steeds op het top display. Dus dit is waarschijnlijk nog steeds geen volledig werkend prototype. Trouwens wel slordig dat er een f/1.8 stikkertje op een mockup zit met een f/2.8 lens er aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.heinrich.id.au/gallery2/d/16302-2/PICT0047.jpg
Voor de mensen die zich afvroegen waarom die bobbel er ook al weer zat ;)

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:49

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

De eerste werkende prototypes van de A900 worden in Juli verwacht zei mijn fotohandelaar.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Als het doorzichtige model al zo vol met elektronica zit, zal het wel een werkend model zijn lijkt me. Dat er een sticker op zit is niet zo vreemd, er zitten meestal geen accu's in en dan staat het zo kaal.

Het ziet er weer leuk uit, ik wacht nog steeds op de a900 :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263607

even wat martijn over dat andere forum zegt

Wat er op dat andere forum staat twijfel ik ook een beetje aan (het zal niet de eerste keer zijn dat een shop manager er mijlen naast zit, met andere woorden dat is een bekende bron van geruchten die niet waar blijken te zijn). http://www.fotomateforum....4788597a9c2c9260b081#p897

wat er op dit forum wordt gezegt , wordt bevestigt door drie onafhankelijke bronnen

ik geloof niet , dat ze het alledrie , er naast zitten , sterker nog , een van de drie is een vertegenwoordiger bij sony
hij wou helaas niets vertellen over de lensen die uit gaan komen
de 80 -400 SSM lijkt mij een geweldige lens

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 263607 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 18:59:
wat er op dit forum wordt gezegt , wordt bevestigt door drie onafhankelijke bronnen die er alle drie baat bij kunnen hebben om Sony in een goed daglicht te zetten, of die net als bijna iedereen afhankelijk zijn van geruchten

ik geloof niet , dat ze het alledrie , er naast zitten , sterker nog , een van de drie is een vertegenwoordiger bij sony
hij wou helaas niets vertellen over de lensen die uit gaan komen
de 80 -400 SSM lijkt mij een geweldige lens
Als er een andere bron was als een Sony vertegenwoordiger of 2 shop managers dan had ik je graag gelooft. Maar eerlijk gezegt heb ik al een keer of 10 aankondigingen die een vertegenwoordiger gedaan zou hebben gelezen en er was er tot nu toe 1 half goed (naam van de body was fout, de maand waar in ie uitkwam was goed). Voor shop mannagers geld helaas een beetje het zelfde verhaal, de enige bron die een Shop manager als zekerheid heeft is of ie de body al kan bestellen bij de groothandel. Voor de rest zijn ze aangewezen op Sony persberichten, fora enz. Een persbericht is er nog niet geweest, en het is uitermate onwaarschijnlijk dat een body al bij de groothandel ligt voor de officiele aankondiging.

Tot nu toe heb ik ook nog niks gehoord op buitenlandse fora. Als er echt nieuws is dan is dat meestal binnen een halve dag de hele wereld over.

Het enige dat wel zeker weten is dat er een "Flagship" model met FF sensor, AS, en 24MP, en niet al te veel seals (als je naar het doorzichtige prototype lijkt) komt en wel voor het eind van het jaar.

Nu breekt het gokken aan, ik denk dat ie augustus komt en dat de body wordt vergezeld door in iedergeval een nieuwe flitser en logisch zou ik het vinden om een 17-35 f/2.8 achtige en de 80-400 dan ook te introduceren. (lineup is dan FF body + 17-35 + 24-70 + 70-200 + 70-300 + 80-400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263607

ok

we zullen afwachten
ik ben er iedergeval van overtuigt
dat kwam mede op de manier waar op , en dat sony , niet alle vragen wou beantwoorden die ik stelde
dat dit wel degelijk waar is , maar we zullen zien

pas geleden , was bekend , dat de A900 al in juli uit zou komen , maar dat is door deze sony vertegenwoordiger terug gedraaid
het wordt later , maar de introductie zal zeker plaats vinden , voor de beurs in duitsland in oktober

de lineup , is al eet tijdje bekend ,
nog een paar vaste lensen , en alles is compleet
het wordt iedergeval een spannende tijd

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157930

Een vraagje. Is het nog steeds zo dat de Amerikaanse A700 wel de nikkel strip in de handgreep heeft, zodat de eyefocus wel werkt? In de Europese versie zou dat vervangen zijn door een plastic strip, vanwege de vrees voor nikkelallergie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-06 16:30
De A900+grip is wel lomp groot op de foto :o Of zou dat gezichtbedrog zijn?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Anoniem: 157930 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:33:
Een vraagje. Is het nog steeds zo dat de Amerikaanse A700 wel de nikkel strip in de handgreep heeft, zodat de eyefocus wel werkt? In de Europese versie zou dat vervangen zijn door een plastic strip, vanwege de vrees voor nikkelallergie.
De Amerikaanse A700 heeft wel de nikkel-gripsensor zodat eyestart alleen werkt als je de camera in je hand hebt. De europeese A700 doet dus altijd eyestart (indien deze functie aan staat), dus ook als de camera tegen je buik hangt.
Joepv schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:48:
De A900+grip is wel lomp groot op de foto :o Of zou dat gezichtbedrog zijn?
De A900 is een camera geplaatst in het professionele segment, kijk maar eens naar de Canon 1D(s), Nikon D3 of Olympus E-5, deze zijn ook zo groot.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grubeater schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:29:
[...]

De Amerikaanse A700 heeft wel de nikkel-gripsensor zodat eyestart alleen werkt als je de camera in je hand hebt. De europeese A700 doet dus altijd eyestart (indien deze functie aan staat), dus ook als de camera tegen je buik hangt.

[...]

De A900 is een camera geplaatst in het professionele segment, kijk maar eens naar de Canon 1D(s), Nikon D3 of Olympus E-5, deze zijn ook zo groot.
Dank je voor de snelle reactie. Zal dus een Amerikaanse via Ebay worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 157930 op 10-06-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256705

Topicstarter
Zal dus een Amerikaanse via Ebay worden.
... zonder cashback? is dat het waard?

Overigens leek het mij ook een heel handige functie, dat zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh ja, op DPreview staat de review nu van de Alpha 350. De meesten van hun minpunten waren de reden waarom ik de a700 heb gekozen: kleine viewfinder, display zit in de weg, geen customfuncties en het menu van de 700 is echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256705 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:47:
[...]

... zonder cashback? is dat het waard?

Overigens leek het mij ook een heel handige functie, dat zeker...
MEt cashback van €150 zit je op het Amerikaanse niveau. En ik laat hem meenemen door een vriendje. Die koopt hem via Ebay. Bezorgadres in USA met eventueel een cashbackactie daar. Geen Invoerrechten dan. Gewoon in de fototas terug Nl in. Hij is een platinumplusvlieger bij KLM. Wordt niet zo strak gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Anoniem: 157930 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:49:
[...]

MEt cashback van €150 zit je op het Amerikaanse niveau. En ik laat hem meenemen door een vriendje. Die koopt hem via Ebay. Bezorgadres in USA met eventueel een cashbackactie daar. Geen Invoerrechten dan. Gewoon in de fototas terug Nl in. Hij is een platinumplusvlieger bij KLM. Wordt niet zo strak gecontroleerd.
Ik neem aan dat de doos en andere papier apart komen per post, want dat lijkt me dan het handigst om geen verwarring te scheppen bij de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Anoniem: 157930 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:49:
[...]

Is er dan in de VS een cashback?
In Spanje kan ik helemaal niets over cashbackactie's vinden,..

Maar de A700 is bij mijn fotoboer in Madrid wel standaard zo'n 160 euro goedkoper dan de laagste in de pricewatch. De A200, A300 en A350 zijn in Nederland 10 tot 20 euro goedkoper, alleen zit daar dan weer geen cashback op. Zie het nut van die cashbackactie's dus niet echt,....

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grubeater schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:22:
[...]

Ik neem aan dat de doos en andere papier apart komen per post, want dat lijkt me dan het handigst om geen verwarring te scheppen bij de douane.
Ik laat het niet per post komen. Wordt gewoon op een adres in de VS bezorgd en via het vliegtuig en de bagage meegenomen.
Hexley schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:01:
[...]

Is er dan in de VS een cashback?
In Spanje kan ik helemaal niets over cashbackactie's vinden,..

Maar de A700 is bij mijn fotoboer in Madrid wel standaard zo'n 160 euro goedkoper dan de laagste in de pricewatch. De A200, A300 en A350 zijn in Nederland 10 tot 20 euro goedkoper, alleen zit daar dan weer geen cashback op. Zie het nut van die cashbackactie's dus niet echt,....
Cashback is er niet nu. Maar ook op andere momenten weer wel. Loopt niet gelijk met Nederland. Elk land heeft zijn eigen voorwaarden. Hoezo Europese eenheid. >:)

Maar ik wil de nikkelgrip voor de eyestart. Zal er ook niet in de Spaanse bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grubeater schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:29:
Wat dan wel weer gaar is, is dat deze cam géén ingebouwde grip heeft. Sommigen zullen dat als plus zien, omdat je dan een compacte cam hebt als je de grip eraf haalt, maar een cam met opschroefgrip komt nowhere near de bouwkwaliteit / soliditeit van een cam met ingebouwde grip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Henk schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:27:
[...]

Wat dan wel weer gaar is, is dat deze cam géén ingebouwde grip heeft. Sommigen zullen dat als plus zien, omdat je dan een compacte cam hebt als je de grip eraf haalt, maar een cam met opschroefgrip komt nowhere near de bouwkwaliteit / soliditeit van een cam met ingebouwde grip...
De uiteindelijke specificaties zijn nog niet bekend en productiemodellen zijn nog niet gesignaleerd. Dus conclusie over de bouwkwaliteit zijn nog niet te maken.
Het is ook niet duidelijk of Sony met de A900 alle professionele fotografen wilt aantrekken, genoeg fotografen hebben die mate van bouwkwaliteit niet nodig.
Canon staat bekend om de 1D(s) die je in principe zonder problemen van x aantal meters afstand in de kofferbak van je auto kunt gooien en dat zal wel zo blijven.
De Minolta Dynax 9 (uit 1999) heeft ook een losse grip en ik denk dat Sony pas bij een eventueel tweede professioneel model die filosofie gaat verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Anoniem: 157930 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:05:
Cashback is er niet nu. Maar ook op andere momenten weer wel. Loopt niet gelijk met Nederland. Elk land heeft zijn eigen voorwaarden. Hoezo Europese eenheid. >:)
Ding is standaard al ruim 150 euro goedkoper en dan via een cashback nog een keer 150 euro er af?
Vast en zeker, geloof je zelf zeker... De andere DSLR's hebben bijna de zelfde prijs als in .nl

Heb het idee dat de prijs lekker zakt of de cashback weer verlengt gaat worden als deze afgelopen is.

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Cashbacks betaal je natuurlijk altijd zelf, of dacht je dat fabrikanten geld weggaven? Ze laten de prijs oplopen of houden deze hoog, geven daarna geld "erbij" en later is de hele boel ineens goedkoper. Of blijkt het model te stoppen of wat dan ook.

Zie het als zegels bij de benzine, of punten bij de koffie. Je kunt je rijk rekenen, of gewoon ergens anders tanken waar het goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb vandaag mijn Cashback binnen. Hebben die prutsers 150 euro over gemaakt ipv 200! Ik heb toch ech de kit gekocht met lens en a700 body... grrr, kan ik daar weer achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126004

Hallo,

Ik wil ook graag in aanmerking komen voor die CashBack.

Nu zou ik daarvoor een originele coupon in moeten leveren. Deze kan ik helaas niet vinden in de doos. Weet iemand waar ik de coupon kan krijgen?

Alvast bedankt,

Romano

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zit er niks anders op als hopen op soepelheid van Sony. Probeer ze anders even te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjhilbrink
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06 17:58
Anoniem: 126004 schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 14:09:
Hallo,

Ik wil ook graag in aanmerking komen voor die CashBack.

Nu zou ik daarvoor een originele coupon in moeten leveren. Deze kan ik helaas niet vinden in de doos. Weet iemand waar ik de coupon kan krijgen?

Alvast bedankt,

Romano
Romano,

Ik heb mijn a700 aangeschaft bij CameraNU, deze gaven aan dat Sony niet alle dozen had voorzien van een coupon. Deze werd mij echter nagezonden (ze waren op) door CameraNU.
Ik zou dus gewoon contact opnemen met de leverancier.

PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BocraM
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
rjhilbrink schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 12:50:
[...]

Romano,

Ik heb mijn a700 aangeschaft bij CameraNU, deze gaven aan dat Sony niet alle dozen had voorzien van een coupon. Deze werd mij echter nagezonden (ze waren op) door CameraNU.
Ik zou dus gewoon contact opnemen met de leverancier.
Zelfde verhaal hier, maar dan bij Foto Konijnenberg.
Mocht je je spul bij een iets minder grote/professionele winkel gehaald hebben (die dus geen losse coupons heeft) vermoed ik dat Sony je ook wel kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126004

Thanx,

Heb even gebeld met Sony. Die sturen je inderdaad terug naar de leverancier.
Contact gehad met leverancier en ik hij wordt nagestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sony heeft de nieuwe flitser officieel aangekondig: HVL58AM

http://news.sel.sony.com/...ameras/release/35625.html

http://news.sel.sony.com/...-F58AM_Specifications.pdf

Grootste pluspunt tenopzichte van de huidige 56 is wel dat ratio flitsen terug is (voor maximaal 3 groepen flitsers).

Introductie prijs is met 500 dollar wat aan de hoge kant. Maar deze flitser is puur gericht op echte flits addicts die aan een 56 of 42 niet genoeg hebben. Vooral de 42 is een mooi ding voor de prijs

Nieuws bericht op Dyxum
http://www.dyxum.com/gear..._HVL-F58AM_flash_unit.asp

[ Voor 30% gewijzigd door martijn_tje op 20-06-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 15:48
martijn_tje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 09:57:
Sony heeft de nieuwe flitser officieel aangekondig

http://news.sel.sony.com/...ameras/release/35625.html

http://news.sel.sony.com/...-F58AM_Specifications.pdf

Grootste pluspunt tenopzichte van de huidige 56 is wel dat ratio flitsen terug is (voor maximaal 3 groepen flitsers)
Ziet er goed uit, heb helaas net de HVL42 aangeschaft
(die 58 zal trouwens ook wel een stukje duurder zijn dan de 200 euro die ik voor de 42 heb moeten neerleggen)

Offtopic: wordt het misschien niet tijd voor een topic met Sony Alpha gerelateerde accessoires (lees: flitsers en objectieven), aangezien nu die dingen uitgespreid worden over verschillende topics.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou idd niet verkeerd zijn. De ze heb ik gezien de doelgroep (t ding is duurder als een A200 kit) ook maar niet in t A300/350 topic gezet ;).

Misschien de de herstructureting als volgt kan:

A200/300/350 topic (zelfde chassis, op LV en 1 of 2 andere details na zelfde mogenlijkheden)
A700 en hoger topic
Alpha accessoires topic (goed idee ;) )

Deze is ook wel leuk
http://kr.youtube.com/watch?v=fEQ_wzzVNFc

[ Voor 8% gewijzigd door martijn_tje op 20-06-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 15:48
martijn_tje schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:10:
Zou idd niet verkeerd zijn. De ze heb ik gezien de doelgroep (t ding is duurder als een A200 kit) ook maar niet in t A300/350 topic gezet ;).

Misschien de de herstructureting als volgt kan:

A200/300/350 topic (zelfde chassis, op LV en 1 of 2 andere details na zelfde mogenlijkheden)
A700 en hoger topic
Alpha accessoires topic (goed idee ;) )

Deze is ook wel leuk
http://kr.youtube.com/watch?v=fEQ_wzzVNFc
Leuk filmpje!
Laat mooi de mogelijkheden van die swivelhead zien...

Hier op de foto:
Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/news/0806/Sony/sonyHVLF58AM_rear-001.jpg

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ikmattie schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:22:
[...]

Leuk filmpje!
Laat mooi de mogelijkheden van die swivelhead zien...

Hier op de foto:
[afbeelding]
Héle vette flash :D Innovativiteit galore!

Het ding is zwaar lelijk, maar who gives a fuck, dit concept had al veel eerder bedacht moeten worden :P Verdient eigenlijk gewoon een eigen topic :+

[ Voor 17% gewijzigd door Henk op 20-06-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:35
Bij Kamera Expres staat ie voor €329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:12
Henk schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:32:
[...]

Héle vette flash :D Innovativiteit galore!

Het ding is zwaar lelijk, maar who gives a fuck, dit concept had al veel eerder bedacht moeten worden :P Verdient eigenlijk gewoon een eigen topic :+
Wel grappig trouwens, sinds februari/maart ongeveer heeft Sony een aantal best innovatieve producten gepresenteerd. De liveview implementatie, nu deze flitser. Het is allemaal niet perfect, maar toont wel aan dat Sony druk bezig is met technische ontwikkeling. Wat dat betreft ben ik best benieuwd naar volgende producten op dSLR gebied vanuit de Sony stal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De prijzen gaan hier in Nedrland hard richting de prijzen in de VS. Wordt nu toch heel interessant. Inmiddels inclusief de cashback net boven de € 800. Denk dat ik dit weekend de eigenaar wordt van een A700. :P :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien de doelgroep laat ik het gerucht maar hier posten

Er komt mogenlijk een 24-105 f/4 G (SSM?) aan ter vervanging van / aanvulling op de 24-104 f/3,5-4,5
http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=32811

Nu de 16-35 en 80-400 nog en het begint er aardig op te lijken dat sony z'n zaaktjes voor de introductie van een FF body op orde heeft.

16-35 f/2.8 (SSM),
CZ 24-70 f/2.8 SSM
24-105 f/4 G (SSM)
70-200 f/2.8 G SSM
70-300 f/4.5-5.6 G SSM
80-400 f/4.5-5.6 G SSM

Edit:
ik heb nu een foto op gedoken van de A900 waar er geen stikker meer op het topdisplay zit. Tevens is de hotshoe cover er af waardoor te zien is dat de hotshoe compleet ongeweizigd is (dus ook geen extra contactjes). Ook is op de andere foto's te zien dat de naam heel knullig is afgeplakt met een stukje zwarte tape.
http://img1.cache.netease.com/digi/chris/080620PE/a9-6.jpg

alle foto's
http://forums.dpreview.co...rum=1037&message=28351163

[ Voor 73% gewijzigd door martijn_tje op 28-06-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Ik zou nog full-size jpegs neerzetten van de A700 met de SAL70200G.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XF4MJrMB8ufrkXOLAlP0b6Kw/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OVM9wAQf2VA50uyvSWZ5Nn5o/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UMlUXLPHw2Mvt8dRY1QZy5V7/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WLRuurMyFxx3F4iW10xZUFYA/thumb.jpg

Raw rechtstreeks omgezet in jpeg met CS3, zonder bewerking.

[ Voor 4% gewijzigd door Mad_Demon op 29-06-2008 20:37 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A900 gespot in Victoria, BC
Afbeeldingslocatie: http://calvino.smugmug.com/photos/322538954_4PsAT-M.jpg

Lichtgeschudde 100% crop ;)
Afbeeldingslocatie: http://calvino.smugmug.com/photos/322559940_PDDvu-M-0.jpg
Is het geen A700?
O.a. de zoeker is groter en de port covers aan de linkerkant zijn anders.

Welke lens?
Lijkt me de 24-70 die er op zit

http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=32905

[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 30-06-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo. Vrijdagavond mijn A700 opgehaald. Nu nog maar hopen dat de coupon wordt nagestuurd. Meteen de nieuwe updates er op gezet. Stond nog versie 1 op. Maar wat een wereld van verschil met de D7D. Dat is al een supercamera, maar deze is nog vele malen beter. Razendsnelle focus. De eyestart heb ik uitgezet. Onzin met deze snelheid. Ik ga volgende week naar Denemarken. Daar eens wat zonsondergangen en opkomsten schietenover die brede stranden. Gwoon om even te kijken. En de luchten met wolkenpartijen. Tenzij het te slecht weer wordt, dan ga ik naar Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bevestiging lenzen.

In onderstaande PDF van de slowaakse sony site staan de CZ 16-35 f/2.8 en de 70-400 f/4-5.6 G SSM

http://www.sony.sk/res/attachment/file/78/1187079493678.pdf

Edit: hee ze hebben de lenzen weg gehaald (was kennelijk toch nog niet de bedoeling ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door martijn_tje op 01-07-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

martijn_tje schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:44:
A900 gespot in Victoria, BC
[afbeelding]

Lichtgeschudde 100% crop ;)
[afbeelding]
Is het geen A700?
O.a. de zoeker is groter en de port covers aan de linkerkant zijn anders.

Welke lens?
Lijkt me de 24-70 die er op zit

http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=32905
Ik kwam gisteren bij mijn vaste fotozaak de accountmanager van Sony tegen.
Hij kon mij vertellen dat ze bij Sony hun eerste Level 3 preproductie A900 binnen gekregen hebben, met die aanvulling dat Level 4 het uiteindelijke productiemodel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou heel goed kunnen idd.

Volgens mij ze ze nu aan het field testen voor de laatste nuances en het schieten van materiaal voor in de brochures. Dit houdt de mogenlijk open van een introductie in augustus en voor half september in de winkel. (was ook het schema van de A700 ;) )

Voorlopig zie dit ik als bevestiging van het idee dat Sony 2 de introductie van nieuwe body's zo veel mogenlijk rond 2 vooraf bekende momenten per jaar wil doen (augustus en februarie).

Als de A700 in februarie 09 vervangen wordt dan kunnen we ook gaan speculeren over een product cyclus van 18 maanden. (zou wel heftig gestructureerd zijn en een hoop zeker heid met zich mee brengen: ieder half jaar minstens 1 body, eens per 18 maanden een opvolger voor je huidige body)

[ Voor 33% gewijzigd door martijn_tje op 02-07-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grubeater schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:02:
[...]

Ik kwam gisteren bij mijn vaste fotozaak de accountmanager van Sony tegen.
Hij kon mij vertellen dat ze bij Sony hun eerste Level 3 preproductie A900 binnen gekregen hebben, met die aanvulling dat Level 4 het uiteindelijke productiemodel is.
Ben dan toch blij dat ik net mijn 700 gekocht heb. Dat zouden anders weer stevige discussies worden over een 900. Was ook één van mijn argumenten tegenover de Hoge Raad thuis. "Als ik deze nu niet koop, komt er binnenkort een 900 en dan wil ik die".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vraagje. Bij de Alpha 700 zit ook het programma Picture Moltion Browser om fofo's te rubriceren en te bewerken. Wanneer ik een bewerke foto opsla ben ik veel kwijt. Althans de foto neemt een derde van de oorspronkelijke ruimte in beslag. Weet iemand wat ik niet goed doe of moet ik me maar bij PS Elements houden?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 157930 op 14-07-2008 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe groot zijn je oorspronkelijke jpegs?

Als ik met m'n KM 5D 4,5MB jpegs bak en ik sla ze met PS op (@maximale kwaliteit) dan zijn m'n foto's ook zelden groter als 3 MB. Misschien heeft je programma een efficienter compressie algoritme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martijn_tje schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:22:
Hoe groot zijn je oorspronkelijke jpegs?

Als ik met m'n KM 5D 4,5MB jpegs bak en ik sla ze met PS op (@maximale kwaliteit) dan zijn m'n foto's ook zelden groter als 3 MB. Misschien heeft je programma een efficienter compressie algoritme.
Oospronkelijk zijn mijn bestanden 10 tot 12 mb. Met PMB worden ze dan 4,5 mb na bewerking. Met fotoshop werden mijn bewerkte foto's van mijn KM D7D veel groter in de maximale kwaliteit. Ik snap er niets van.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 157930 op 15-07-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167798

DIT:
Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/news/0806/Sony/sonyHVLF58AM_rear-001.jpg
Is dus gewoon geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
wat is 't toch een cockpit met al die knopjes en metertjes he ;)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 157930 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:21:Oospronkelijk zijn mijn bestanden 10 tot 12 mb. Met PMB worden ze dan 4,5 mb na bewerking. Met fotoshop werden mijn bewerkte foto's van mijn KM D7D veel groter in de maximale kwaliteit. Ik snap er niets van.
10 tot 12 MB is ook wel erg groot voor een 12MP jpeg. Ik zou het er op gokken dat dat PMB in iedergeval een stuk efficienter is. En ook veel meer compressie toe past.

Dus zelf kijken of je na een keer of 10 het zelfde test bestand opslaan met PMB kwalitietsverschil ziet, en vergelijken met hoe PS het er vanaf brengt met het zelfde bronbestand.
abrakadaver schreef op maandag 28 juli 2008 @ 13:31:
wat is 't toch een cockpit met al die knopjes en metertjes he ;)
vooral al die 1 metertjes tellen hard aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Data:
14 augustus is er een Sony pers conferentie over nieuwe digitale camera's.
9/10 september zijn er 2 pers dagen in Edinburgh.
23-28 september Photokina.

Dus het lijkt er op dat de A900 in september het licht gaat zien. Persdagen 2 weken voor photokina en de officiele introductie op photokina. Er gaat dus iets anders op 14 augustus wereldkundig gemaakt worden (bijgestelde doelstellingen voor komende jaren, een hoopje glas of een andere body o.i.d.).

Voorgaande introductie data:
A100 6 juni 2006
A700 6 september 2007
A200 7 januarie 2008
A300 en A350 31 januarie 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47164

A900: 9 september intro in Europa.

lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand met een A700 woonachtig in de buurt van Ede ? Zou graag een keer elkaars body en lenzen willen uitproberen want ik kom er maar niet achter waarom de platen tegenvallen.

lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Anoniem: 47164 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 01:03:
Iemand met een A700 woonachtig in de buurt van Ede ? Zou graag een keer elkaars body en lenzen willen uitproberen want ik kom er maar niet achter waarom de platen tegenvallen.

lock
Je bent vrij summier met je informatie, wat missen je foto's? Als je een voorbeeld foto post kunnen we je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zijn soft, alsof alles out of focus is. Ik verdenk ook de Tamton 17-50 van FF , maar het kan net zo goed een camera probleem zijn. Daarnaast vind ik de grote centrale focus sensor erg ongelukkig. Je pakt veel te makkelijk bij close ups iets anders op waarop de camera scherp stelt dan wat jij wilt dat hij scherp stelt. Maar dat is een ander verhaal.

Ik zal vanavond wat platen neerzetten ter illustratie.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 47164 op 02-09-2008 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan van hieruit niet overal bij dus daarom is het wat improviseren. Alvast een voorbeeld van wat ik mis in de fotos met de A700. alles uit RAW.
In de eerste vergelijking is de referentie niet 100% fair omdat het een 70 mm opname is van hetzelfde object met daaruit gehaald dezelfde 100% crop die overeenkomt met die van de 50mm genomen fotos met de Tamron. Object op pakweg 60 meter afstand.
De Tamron lens is 2 keer zo duur als de referentie lens, en staat vbekend om zijn hoge resolutie en scherpte.

Dit is de referentiefot, een op 50 mm vergelijkbare crop met iso 100 (andere camera dan A700):
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3269/2815707892_f77e11b1c8.jpg
(groter formaat http://farm4.static.flick...15707892_f77e11b1c8_b.jpg)

Dit is wat de A700/Tamron 17-50 oplevert op iso 200. Tamron moest 2/3 Ev extra belicht worden omdat ik per ongeluk spotmeting gebruikte :
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3251/2815708376_0823783251.jpg
(groter formaat http://farm4.static.flick...15708376_d74e25055f_o.jpg)

Dit is nogmaals de Tamron, maar dan in beduidend minder licht waardoor de iso naar 800 moest. Op F/4). Licht meting center weight:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3133/2818048225_6c1b03e3c3.jpg
(groter formaat http://farm4.static.flick...18048225_9d4167697f_o.jpg)

En dit is de 18-70 kitlens op F/5.6 (maximaal dus) Licht meting center weight, vanwege overbelichting 2/3 EV onderbelicht:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3069/2818934876_af7e18328f.jpg
(groter formaat:http://farm4.static.flickr.com/3069/2818934876_4c75129102_o.jpg)

Het zijn allemaal uitsnedes met de focus op het rechter raam onder de grote schoorsteen.

Mijn probleem is dat de verschillen in details op de fotos tussen de eerste twee veel te groot zijn, ondanks het voordeel van de oorspronkelijke 70 mm opname. Bij de volgende twee beelden blijkt dat de Tamron het juist bepaalt niet veel beter doet dan de kitlens terwijl die notabene op 50 mm wijd open staat. Maar zelfs dan vind ik de opname voor de kitlens ronduit matig. De vraag is dus : is de Tamron slecht, of zijn beide lenzen slecht, of zijn beiden goed maar is de body rot ?

Iemand met een goede lens/goede body zou uitsluitsel moeten kunnen geven waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg haast het idee dat je body last heeft van frontfocus. Dan is de kortere dof van de tamron juist dodelijk voor de IQ. Uit m'n KM 18-70 kitlens heb ik doorgaans betere resultaten.

Misschien nog eens proberen beide lenzen af te stoppen tot f/11 en kijken wat ze met een langere dof doen.

[ Voor 40% gewijzigd door martijn_tje op 02-09-2008 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Martijn, da's een intrigerende opmerking: body last van FF.
Waar baseer je dat op ?

Ik vraag je dit omdat mijn vermoeden hier ook naar uitgaat. En dat komt weer omdat beide lenzen mijns inzien onder maat presteren.
Weliswaar is de A700 met iso 800 geen held en gaat best veel detail verloren, maar ik heb kitlenzen gehad die het veel beter deden. De referentiefoto is er een met een standaard kitlens in het bereik van 50-200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Er is een nieuwe firmware voor de A700, die de ruisprestaties bij hoge isowaarden een stuk verbetert.
http://www.photoclubalpha...lpha-700-high-iso-nr-off/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Grubeater schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 02:16:
Er is een nieuwe firmware voor de A700, die de ruisprestaties bij hoge isowaarden een stuk verbetert.
http://www.photoclubalpha...lpha-700-high-iso-nr-off/
Ziet er goed uit, eerst eens kijken wat de rest van de gebruikers er van vindt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 47164 schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 16:41:
A900: 9 september intro in Europa.

lock
Het zou dan vandaag dus moeten gaan gebeuren?

* Henk wacht af

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Hier op het forum van dpreview kun je wat vergelijkingen zien tussen versie 3 en 4 van de firmware, met NR op low, high en voor firmware versie 4 ook zonder NR.
De ruisreductie was een beetje een dealbreaker voor mij, maar als ik nu een vervanger zou moeten kopen voor mijn KM Dynax 7D wordt dat gewoon de A700. (Tenzij ik bij een regenboog die pot met goud vind, dan wordt het de A900 :+ )

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Vanmiddag maar eens de nieuwe firmware geïnstalleerd. Ziet er zeker een stuk smoother uit. Hoef met hoge ISO's niet meer extra NR uit te voeren in PS. ;)

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Henk schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 13:35:
[...]

Het zou dan vandaag dus moeten gaan gebeuren?

* Henk wacht af
Hij klopte wel :P

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 10-09-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mad_Demon schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:13:
Vanmiddag maar eens de nieuwe firmware geïnstalleerd. Ziet er zeker een stuk smoother uit. Hoef met hoge ISO's niet meer extra NR uit te voeren in PS. ;)
Wat ik er van begrepen heb, kun je de NR bij hoge ISOwaarden nu uitzetten. Daardoor vindt er softwarematig in de camara geen NR meer plaats en is er veel meer detaillering. De NR moet nog wel plaatsvinden maar kan met bijv. Noiseninja waarbij geen verlies van details meer plaatsvindt. Of heb ik het niet goed begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grubeater schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:46:
Hier op het forum van dpreview kun je wat vergelijkingen zien tussen versie 3 en 4 van de firmware, met NR op low, high en voor firmware versie 4 ook zonder NR.
De ruisreductie was een beetje een dealbreaker voor mij, maar als ik nu een vervanger zou moeten kopen voor mijn KM Dynax 7D wordt dat gewoon de A700. (Tenzij ik bij een regenboog die pot met goud vind, dan wordt het de A900 :+ )
Geniaal eindelijk een of stand die ook echt off is. _/-\o_ (sorry kon t niet laten :X )

Natuurlijk had het er vanaf dag 1 op moeten zitten en niet pas na een jaar, maar toch prettig dat er uiteindelijk iets aangedaan is. Zou Sony naar aanhoudende kritiek geluisterd hebben?

Ik moet zeggen dat iso 3200 er zeker niet verkeerd uit ziet. M'n 5D doet het met de helft van de pixels op 100% flink slechter. Een volgende zeer welkome fix voor mij als jpeg shooter zou een flink verbeterde jpeg kwaliteit van de jpegs zijn zodat het niet meer zoeken naar fijn detail is. Zo langzaam aan begint een A700 toch echt heel interessant te worden (t is dat ik geen geld heb maar de snellere AF, burstrate en hoge iso waarden zijn echt heel welkom ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159799

Hebben jullie enig idee wat de verwachting van de prijzen zal zijn, nu de A900 is gearriveerd (en de A800 die wellicht binnenkort zal verschijnen)?
Zullen de prijzen van de 700 fors dalen of zal ie van de markt verdwijnen?

Ik heb de 700 laatst een keer in mijn handen gehad en ben sindsdien behoorlijk enthousiast over het apparaat. Prijstechnisch/budgettair valt het me echter nog niet helemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Laatst online: 09:37
Heb nog nergens iets officieels kunnen vinden over de A800. Alleen pure speculatie. Als er een A800 uit komt op korte termijn met een aps-c formaat sensor, dan zal die ongetwijfeld te veel concureren met de A700 en zal deze 't veld ruimen. Winkels die de A700 nog op voorraad hebben zullen 'm wellicht afprijzen. Maar dit alles is pure speculatie.

(of heb ik belangerijk nieuws gemist over de A800?)

[ Voor 3% gewijzigd door PROnline op 15-09-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pumpidumpi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:30
Sony kennende brengen ze niet voor niets V4 uit van de firmware. Als er een opvolger op de stapel staat hadden ze dat niet gedaan denk ik. Wat dat dan ook zijn mag, een A700II of A800.

btw als je de fora leest is het niet alleen de NR off in V4, maar is het hele NR gedoe herschreven, en is de JPEG kwaliteit verbeterd. Verder zit er nu 2EV in de bracket shot.
De 16de brengt sony de firmware officieel uit. Dus dan zal de release notes gupliceerd worden. zie http://news.sel.sony.com/electronicsblog/?p=30

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 159799 schreef op maandag 15 september 2008 @ 14:12:
Hebben jullie enig idee wat de verwachting van de prijzen zal zijn, nu de A900 is gearriveerd (en de A800 die wellicht binnenkort zal verschijnen)?
Zullen de prijzen van de 700 fors dalen of zal ie van de markt verdwijnen?
Een camera van >2500 euro is geen directe concurent of opvolger van een camera van <1200 euro. De A700 blijft in iedergeval tot PMA voorjaar 2009 Sony's mid-end APS-C camera. PMA 2009 wordt de A700 waarschijnlijk vervangen, dan zal het woord evolutie meer van toepassing zijn dan het woord revolutie.

De A800 waar geruchten over gaan zou een kleinere en misschien/waarschijnlijk ook wat kalere versie van de A900 moeten worden met mogenlijk een lagere resolutie FF sensor.
pumpidumpi schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:23:
btw als je de fora leest is het niet alleen de NR off in V4, maar is het hele NR gedoe herschreven, en is de JPEG kwaliteit verbeterd. Verder zit er nu 2EV in de bracket shot.
Verbetering in jpeg IQ is ook mooi mee genomen, de ruimte was er ook wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
V4 is nu officieel. Staat op http://support.sony-europe.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
V4 staat in de start topic. thanx

Ik heb inmiddels V4 geïnstalleerd. Nog niet uitgebreid kunnen testen, maar één ding viel me wel op. Bij flitsen en de WB op flits werd de opname erg geel. Die heb ik nu dus op -1 gezet. Is wel warmer dan met AWB, maar ziet er gewoon goed uit. Iemand anders dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-04-2023
Ok vraagje aan de A700 owners! Hoe is jullie ervaring met de nieuwe firmware?! ik lees positieve berichten over de high iso, dat deze ENORM verbeterd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon

Mad_Demon

de dokter

Wat ik er voornamelijk fijn aan vind is dat je NR gewoon uit kan zetten en in PS met verschillende NR-plugins de perfecte hoeveelheid kan doseren. Tot op ISO3200 kan je dan toonbare foto's voor het web produceren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michieleke schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:16:
Ok vraagje aan de A700 owners! Hoe is jullie ervaring met de nieuwe firmware?! ik lees positieve berichten over de high iso, dat deze ENORM verbeterd is!
De output van de A700 is kwa ruis met v4 te vergelijken met nikon's D300. (ik kan alleen die vergelijking niet meer terug vinden). Dus dat is idd een flinke verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Sinds een paar weken ben ik ook de eigenaar van een a700 body geworden. Dit is een upgrade van een Dynax 7D waar ik meer dan een jaar heerlijk mee heb geschoten, en daarvoor een Dynax 5D die bijna 3 jaar een trouwe metgezel is geweest.

Qua handling wist ik al sinds een demodag in november 2007 dat ik het een fijne camera zou vinden, en dat blijkt nu zeker ook. Het is wel even wennen aan de output, die toch duidelijk anders is dan mijn 7D. Maar dat zal vast wel wennen.

Het enige waar ik niet zo blij mee ben zijn de prestaties op wat hogere iso's, maar ik vermoed dat het een specifiek probleem van mijn camera is, waar ik eigenlijk mee terug zou moeten.

Als voorbeeld even 2 foto's

1:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/14133-2/DSC01940.jpg
Ongeveer een jaar geleden gemaakt, met een geleende a700. Firmware versie weet ik zo niet meer, maar zal v2 of v3 zijn geweest.

ISO 3200, in Lr 2 stops gepushed, en iets van +70 fill light. Veel ruis, maar semi willekeurig verdeeld over de foto.

2:
Afbeeldingslocatie: http://wolf.a61.nl/gallery2/d/14129-2/DSC00750.jpg
Gemaakt iets minder dan een week na aanschaf van mijn eigen a700. Firmware versie v4.

ISO 1600, 2,4 stops gepushed in Lr, verder niets mee gedaan. Minder ruis, maar wel rare verticale strepen.

Zijn er meer a700 bezitters die dit hebben zien gebeuren, en is het op te lossen door terug te gaan naar de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
Die strepen krijg ik niet met versie 4, of eerdere versies. Lijkt mij niet normaal. Net nog even wat gepushed naar 2,5 stops, maar de ruis wordt verdeeld zoals in de eerste voorbeeld foto.
Als ik jou was, zou ik er maar even mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-06 17:13

mennovanw

Canon? You can!

Hmmm banding.. Je zit al op ISO 1600 en trekt dan het zaakje nog eens 2,4 (!) stops omhoog. Ik vind het niet gek dat je strepen ziet.. Het zou me erg verbazen als het een defect is, van een sensor die bijvoorbeeld dooie pixels heeft heb ik vaak genoeg gehoord maar een sensor die ten opzichte van andere sensoren meer banding geeft?

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
mennovanw schreef op maandag 16 februari 2009 @ 18:46:
Hmmm banding.. Je zit al op ISO 1600 en trekt dan het zaakje nog eens 2,4 (!) stops omhoog. Ik vind het niet gek dat je strepen ziet.. Het zou me erg verbazen als het een defect is, van een sensor die bijvoorbeeld dooie pixels heeft heb ik vaak genoeg gehoord maar een sensor die ten opzichte van andere sensoren meer banding geeft?
Kijk even naar de eerste foto, die is nog erger gepushed, vanuit een hogere iso zelfs. En die vertoond dan geen banding. Wat het is weet ik niet, maar de banding is in principe al zichtbaar zonder dat ik gaan pushen, wat het dus erg vervelend werken maakt op hoge iso's. Dat doe ik tegenwoordig wat minder dan vroeger, maar het blijft iets waar ik niet mee kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Omstandigheden kunnen het verschil maken. Ik zie bijvoorbeeld een lichtbron in de 2e opname die de 1e opname niet heeft. Er kan zoals je zelf aangeeft ook een verschil in de firmware zitten en de manier waarop de versterker (die ervoor zorgt dat de ISO waarde omhoog kan) werkt met weinig licht. Ik heb geen alpha 700 en heb er ook nooit echt mee geschoten en ik weet dus niet of de sensor snel last heeft van het fenomeen. Het enige wat ik aangeef is dat ik er nog nooit van gehoord heb dat er verschil in zit tussen de mate van banding in verschillende cmos chips.

Overigens heb ik behoorlijk wat defecten voorbij zien komen, ik werk after all in een grote foto-toko dus ben niet geheel onbekend met zwakke punten van specifieke lenzen / body's.

Edit: is het probleem consistent? M.a.w. zie je banding op al je ISO 1600 foto's? Of alleen die met heel weinig licht en veel donkere partijen na een X-aantal stops gepushed te hebben?

[ Voor 12% gewijzigd door mennovanw op 16-02-2009 19:12 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
mennovanw schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:10:
Omstandigheden kunnen het verschil maken. Ik zie bijvoorbeeld een lichtbron in de 2e opname die de 1e opname niet heeft. Er kan zoals je zelf aangeeft ook een verschil in de firmware zitten en de manier waarop de versterker (die ervoor zorgt dat de ISO waarde omhoog kan) werkt met weinig licht. Ik heb geen alpha 700 en heb er ook nooit echt mee geschoten en ik weet dus niet of de sensor snel last heeft van het fenomeen. Het enige wat ik aangeef is dat ik er nog nooit van gehoord heb dat er verschil in zit tussen de mate van banding in verschillende cmos chips.

En ik heb behoorlijk wat defecten voorbij zien komen, ik werk after all in een grote foto-toko dus ben niet geheel onbekend met zwakke punten van specifieke lenzen / body's.
Ik heb het met elke foto die ik maak, zichtbare banding vanaf iso 800. Zelfs zonder te pushen is het zichtbaar (hoewel je dan wel wat moet gaan pixel peepen). Met elke lens die ik heb, onder een boel verschillende omstandigheden.

De banding zit ook steeds op precies dezelfde plek. Dat alles bij elkaar lijkt mij niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Nee op ISO 800 mag er i.d.d. geen spoor zijn van banding (ook niet gepeeped op 100%). Ik kan er ook zo snel niets over vinden op internet en het probleem komt mij dus geheel onbekend voor. Wel zie ik dat het gebruik van de "auto light optimiser" in de camera (dit is vergelijkbaar met bijvoorbeeld de de Active D-lightning van Nikon) banding erg in de hand kan werken bij het fotograferen van donkere partijen. Staat dat soms aan?

Zo niet doe eens wat tests met die functie uitgeschakeld? Blijft de banding zichtbaar op ISO 800 zou een trip terug naar de winkel de beste keus zijn. Waar heb je de camera overigens gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
mennovanw schreef op maandag 16 februari 2009 @ 19:24:
Nee op ISO 800 mag er i.d.d. geen spoor zijn van banding (ook niet gepeeped op 100%). Ik kan er ook zo snel niets over vinden op internet en het probleem komt mij dus geheel onbekend voor. Wel zie ik dat het gebruik van de "auto light optimiser" in de camera (dit is vergelijkbaar met bijvoorbeeld de de Active D-lightning van Nikon) banding erg in de hand kan werken bij het fotograferen van donkere partijen. Staat dat soms aan?

Zo niet doe eens wat tests met die functie uitgeschakeld? Blijft de banding zichtbaar op ISO 800 zou een trip terug naar de winkel de beste keus zijn. Waar heb je de camera overigens gekocht?
Die functie staat wel aan, maar heeft eigenlijk geen nut, aangezien ik raw schiet. Ook beide raw mogelijkheden geprobeerd, geen verschil.

Net even een testje gedaan, vanaf iso 6400 (interne software) tot iso 200 (hardwarematig optimum) met alle ruis onderdrukkings opties uit, lensdop erop, dus compleet zwart.

Op iso 200 is er na 4 stops pushen (wat overdreven, vooruit) banding zichtbaar. Opvallend zichtbaar zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
ik heb ff vlug een voorbeeldje geschoten, kwenie of het helpt ofzo

70mm @ iso6400 van raw geresized naar jpg

Afbeeldingslocatie: http://i185.photobucket.com/albums/x158/michieleke/DSC00241.jpg

zo hoort een a700 op hoge iso dus te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Michieleke op 16-02-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Owkee, ik zou naar vast naar de winkel mailen o.i.d. en ze op de hoogte stellen dat er een probleem is. Banding op ISO 800 hoort niet (en dat ik er nog nooit van gehoord heb wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan). Waar heb je de Alpha 700 gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3414/3285534538_436ddea5e4_o.jpg
Mijn iso 6400.

Bij Michieleke zie ik geen banding, bij mij wel. Dit is trouwens import naar LR, WB aangepast, en export naar 800px op de lange zijde.

Camera is gekocht bij foto konijnenberg. Met extra verzekering erbij. Ik zal morgen eens een mailtje in elkaar gaan zetten hun kant op. Kijken wat zij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
vind het minder nadrukkelijk aanwezig op is6400 ipv die foto's hierboven. maar het hoort gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Michieleke schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:08:
vind het minder nadrukkelijk aanwezig op is6400 ipv die foto's hierboven. maar het hoort gewoon niet.
Die foto's hierboven zijn dan ook hard gepushed. Om het verschil goed duidelijk te kunnen laten zien.

Op http://wolf.a61.nl/gallery2/v/misc/iso_test/ heb ik met lensdop erop wat test shots staan. 100% crops. Daar is het mij ook te duidelijk te zien, hoewel de iso 800 wel meevalt. Maar het zit er wel in :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:12
Mijn KM 7D heeft een ongelukje gehad, en daarom ben ik nu ook de blije bezitter van een A700. Deze heb ik bij een gerenommeerde webshop besteld, maar bij het openen van de doos vielen me een paar dingen op:
  • Er zit een Engelse stroomstekker bij voor de acculader, geen Nederlandse.
  • Er staat firmware versie 1 op, terwijl v2 al in oktober 2007 is uitgebracht (inmiddels zitten we al op v4)
  • Er zit een sticker "gecontroleerd" (Nederlandstalig dus) op de doos van de A700 waarmee deze is "verzegeld". Dat heb ik nooit eerder gezien bij een bestelling bij die webshop.
Op zich is dit geen ramp; stroomstekkers heb ik genoeg en het flashen van de firmware is ook een kleine moeite, maar ik vind het wel vreemd. De webshop heeft me geadviseerd hem RMA te sturen; maar dat is ook weer veel moeite, ik moet het dan weer een tijdje zonder camera doen en op zich lijkt de camera goed te werken. Wat zal ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 07:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Als jij het geen probleem vindt van de stekkers en de firmware, zou ik alleen even zwart op wit vastleggen dat de webshop bekend is met je probleem, en dat er bij garantiegevallen geen probleem van gemaakt kan worden.
Veel plezier met je cam!

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Je hebt waarschijnlijk een refurbished model in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 07:55

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Baseer je dat op het zegel? Dat zou niet relaxed zijn :(
Enig idee hoe de vraagsteller daar achter zou kunnen komen?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemRikki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-06 10:47
Om welke 'gerenommeerde webshop' gaat het? Digitalstreet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:12
ChemRikki schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:23:
Om welke 'gerenommeerde webshop' gaat het? Digitalstreet?
4launch. Daar heb ik altijd goede ervaringen mee en daar was de camera op dat moment goedkoper dan digitalstreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 12:36
Daar zou ik dus nooit foto-apparatuur kopen. Voor computerspuller prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieleke
Maar 4launch is ook een bedrijf dat voor rede vatbaar is. Dus gewoon retour sturen voor een nieuwe of geld terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /\/\|)
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 12:36
Michieleke schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 12:56:
Maar 4launch is ook een bedrijf dat voor rede vatbaar is. Dus gewoon retour sturen voor een nieuwe of geld terug!
Idd. Ze bieden zelf RMA aan.
Pagina: 1 2 Laatste