Toon posts:

Asus onbekend met eigen software? [MyLogo3]

Pagina: 1
Acties:
  • 1.590 views

Verwijderd

Topicstarter
Het enige dat bestaat over MyLogo3 is onduidelijkheid op dit moment. Via Google zijn nauwlijks ervaringen te vinden, en de ervaringen die er te vinden zijn, zijn slecht. Als consument verwacht je dan wel een fatsoenlijk antwoord te kunnen verkrijgen als je contact opneemt met de verspreider van de software himself, Asus..
Hi,

I would like to get to know more about MyLogo3, which is included with the Asus Striker II
motherboard. I've only heard bad things about the program, and havn't found a SINGLE positive
reaction on the software.

All I find are people complaining about computers not going any further than the boot-screen
anymore.

I also think the website and the manual don't give enough information about the possible risks, how
to fix problems, and how it all exactly work.

I've made the following boot-screen, I want to use with MyLogo3;
http://img291.imageshack.us/img291/6624/biosanimh8.gif

It's an animated .gif, with 256 colors, sized 58.59 KB and with a resolution of 640x480.

Should this picture create no problems at all when using it? I read that animated boot-screens are
possible, so this animated .gif should work? Also, are it's colors, size and resolution at it's best for a
boot-screen?

If animated .gif is not supported I also have this version:
http://img148.imageshack.us/img148/9448/bioskc6.gif

Same story, only not animated and sized 57.59 KB.

What if my boot-screen freezes as well, after using this; how can I get it all running again?

I hope to get a good clarification.

Sincerely,

Thijs - Netherlands
Geachte meneer/mevrouw

Wij kunnen u helaas geen verdere informatie geven over Mylogo3.
Wij raden het ook af om dit te doen omdat de kans groot is dat er iets mis gaat met het bios.

Met vriendelijke groet,

Asus Tsd
En u kunt mij ook niet vertellen wat te doen bij eventuele vast gelopen boot-screens?

Overigens verbaas ik mij over uw reactie, het lijkt net of Asus software levert zonder zelf bewust te zijn van de werking EN gevaren ervan.
Ook vind ik het vreemd dat ik misschien wel meer informatie verkrijg door iets te posten op tweakers.net, dan een email naar Asus zelf te sturen, waarbij ik overigens ook allemaal inrelevante informatie moet geven in een gigantische (verplicht in te vullen) vragenlijst.

Ik vind persoonlijk dat Asus zichzelf verplicht duidelijkheid te geven over MyLogo3, zolang er zoveel klachten zijn op het internet en de software tóch nog wordt geleverd bij de nieuwste moederborden.

Als het zo is dat u misschien geen ervaring heeft op het gebied van MyLogo3, zou u dan zo vriendelijk kunnen zijn het door te sturen naar een afdeling die hier wel mee werkt, of liever; de makers van de software zelf?

Mvg,

Thijs
Is er iemand die meer ervaring heeft dan de technische dienst van Asus zelf? Ik hoor het graag! :)

(Laat dit dan een Google-hit worden die wel duidelijkheid schept bij de mensen die uren zitten te Googlen en niks vinden.)

[ Voor 0% gewijzigd door Edmin op 23-12-2014 15:20 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe is dit een Software Engineering & Architecture topic? Het lijkt me meer iets voor Processors, Mobo's & Geheugen.

En nu weet ik niet hoe het met jouw mobo zit, maar mijn P5K Pro heeft dacht ik (naast MyLogo 3 ;)) een reserve-bios die ook kan booten, zodat je je bios opnieuw kunt flashen als er iets fout is gegaan.

[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 26-03-2008 13:27 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
.oisyn schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:24:
Hoe is dit een Software Engineering & Architecture topic? Het lijkt me meer iets voor Processors, Mobo's & Geheugen.

En nu weet ik niet hoe het met jouw mobo zit, maar mijn P5K Pro heeft dacht ik (naast MyLogo 3 ;)) een reserve-bios die ook kan booten, zodat je je bios opnieuw kunt flashen als er iets fout is gegaan.
Hoe gaat dat flashen precies dan, stel mijn PC komt niet meer voorbij mijn BOOT-Screen, dan stop ik een usb-stick in m'n USB-poort met een reserve-bios en de PC start automatisch als aller-eerste die stick? (PS: Asus Striker II Formula)

Offtopic: Grappig, vorige keren toen ik het in dat forum poste werd het verwijderd door een moderator i.v.m. verkeerde plaatsing en/of niet genoeg informatie opgezocht; ik kan nu in ieder geval zeggen dat ik uiterst mijn best heb gedaan op het verkrijgen van informatie. :P

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:33:
Offtopic: Grappig, vorige keren toen ik het in dat forum poste werd het verwijderd door een moderator i.v.m. verkeerde plaatsing en/of niet genoeg informatie opgezocht; ik kan nu in ieder geval zeggen dat ik uiterst mijn best heb gedaan op het verkrijgen van informatie. :P
Grappig; nu nog het juiste forum ;)
Waar hoort mijn topic?

SEA >> PMG ( :X )

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:21
Toch op zijn minst wel apart dat dion_b een vorig topic over MyLogo3 sloot "omdat het niets met hardware te maken heeft". Niet dat ik het niet met je eens ben dat het in SEA sowieso niets te zoeken heeft hoor. ;) Nog altijd eerder in CSA dan SEA in dat geval. :P
[...]

Hoe gaat dat flashen precies dan, stel mijn PC komt niet meer voorbij mijn BOOT-Screen, dan stop ik een usb-stick in m'n USB-poort met een reserve-bios en de PC start automatisch als aller-eerste die stick? (PS: Asus Striker II Formula)
Die noodprocedure staat netjes uitgelegd in de handleiding van je moederbord. :)

Wel vreemd dat Asus er zo weinig over weet te vertellen... En dat ze afraden om het te gebruiken (waarom leveren ze het dan mee? :X). Ik zou er zelf van uit gaan dat je plaatje goed is als hij geaccepteerd wordt. Maar dat is met de vele negatieve ervaringen die je gevonden hebt misschien wat naïef.

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 26-03-2008 14:07 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

En je denkt dat je als bootscreen een animated gif kunt gebruiken ? :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:21
I read that animated boot-screens are possible
Kennelijk. :)

Maar als het proberen een systeem dat niet meer opstart oplevert doet Asus toch echt iets fout. :X Je zou mogen verwachten dat het progje dan zelf converteert naar een formaat dat wel ondersteund wordt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-05 21:30

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Als ik MyLogo3 google, vindt ik 40% mensen die vragen of het werkt en de andere 50% geeft een reply "Let me know how it went" en 10% heeft het gedaan kan nu gaan RMA(en) :+

Ik begrijp dat het niet veel toevoegt aan je vraag, maar als ik dan persé toch iets zou willen customizen dan zou ik mijn bootscreen doen, is ook langer in beeld dan het bios schermpje.

Change bootscreen XP en voor Vista

Tsja wat betreft de documentatie over MyLogo3, dat verbaast mij niets dat daar weinig tot niets over te vinden is, de laatste tijd heb ik een beetje het gevoel dat Asus "lange halen snel thuis" wilt zijn qua support oftewel je hoort niets van ze of het is oud nieuws wat er gebracht wordt.

GetaGrip is net een mens.......

Verwijderd

Topicstarter
@ Pygmee

Afbeeldingslocatie: http://img180.imageshack.us/img180/8423/asusze0.jpg
Bron: www.asus.com

Animated .gif neem ik dan aan, maar is ook weer niet duidelijk :S
GetaGrip schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:38:
Als ik MyLogo3 google, vindt ik 40% mensen die vragen of het werkt en de andere 50% geeft een reply "Let me know how it went" en 10% heeft het gedaan kan nu gaan RMA(en) :+

Ik begrijp dat het niet veel toevoegt aan je vraag, maar als ik dan persé toch iets zou willen customizen dan zou ik mijn bootscreen doen, is ook langer in beeld dan het bios schermpje.

Change bootscreen XP en voor Vista

Tsja wat betreft de documentatie over MyLogo3, dat verbaast mij niets dat daar weinig tot niets over te vinden is, de laatste tijd heb ik een beetje het gevoel dat Asus "lange halen snel thuis" wilt zijn qua support oftewel je hoort niets van ze of het is oud nieuws wat er gebracht wordt.
Precies wat ik heb ondervonden na een tijdje googlen.. xD
Maar toch, wil ik persé mijn boot-screen aanpassen, just because it's pimp :P

Maar ik laat het niet zitten met deze slechte support, ik wil een duidelijke en uitgebreide reactie van Asus, en dat mag ik ook wel verwachten lijkt mij.

Op Google is dit nu al de 3de hit bij het zoeken naar MyLogo3, er mag wat duidelijkheid komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2008 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de dubbelpost, maar dit is een dubbelpost waard,
Geachte meneer/mevrouw

Wanneer uw boot-screen is vast gelopen is uw bioschip defect, dus werkt uw moederbord niet meer. Wanneer uw bioschip defect is, is er geen garantie meer op uw moederbord.

Wij kunnen u helaas niet verder helpen met Mylogo3.

Met vriendelijke groet,

Asus Tsd
Erg slecht van Asus, eigenlijk wel een artikel waard op tweakers als je het mij vraagt. Ze geven software weg die je moederbord hoogstwaarschijnlijk beschadigd en de garantie ontneemt en weigeren duidelijke informatie te verschaffen zowel online, in de handleiding als via de technische support die er blijkbaar ook geen verstand van heeft!

• dion_b
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Je post geen specs. Je post geen links naar de info die je gevonden zou hebben van andere mensen "All I find are people complaining..." - wie? waar? welke hard- en software?

Post aub alsnog even degelijke info, anders gaat ook dit topic dicht :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 16:10:
[...]

Je post geen specs. Je post geen links naar de info die je gevonden zou hebben van andere mensen "All I find are people complaining..." - wie? waar? welke hard- en software?

Post aub alsnog even degelijke info, anders gaat ook dit topic dicht :o
Dit betreft een quote van een email die ik naar de technische dienst had gestuurd. Het betreft hier ALLE bevindingen op google van posts op fora die ook niet overal specs bevatten.

Het gaat hier om de bevindingen met MyLogo3 in combinatie met welk moederbord dan ook die deze software mee geleverd krijgt.

Regels moeten een forum controleren, niet beperken in de communicatie. Persoonlijk vind ik het dan ook absoluut onzinnig om hiervoor dan een topic te sluiten, het spreekt voor zich.

• dion_b
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Regels zijn er niet om de communicatie te beperken maar vooral te borgen dat er iets is om over te communiceren. Jij laat nu herhaaldelijk en zo te lezen bewust na die info te geven.

Dit slotje spreekt dan ook voor zich...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.