RaidSonic Icy BoxIB-266StUSD-B problemen

Pagina: 1
Acties:

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb dit model van RaidSonic met een 120GB SATA harddrive :)
Nou werkt hij perfect op usb2 maar het docking station krijg ik niet gped aan de praat. :'(
Aan het docking station hangt een SATA kabel die ik in een interne SATA poort heb gestoken. (Ik denk dat dit het probleem is)
Als ik de schijf nu in het docking station stop wrdt hij initieel niet gedetecteerd. Als ik naar nieuwe hardware zoek dan vindt windows hem wel. :+
Ga je dan naar "Device Manager" en de harde schijf dan is de schijf niet in te stellen op "Optimize for quick removal". Windows ziet de schijf dus als een vaste harde schijf en niet als een removable. :?
Je begrijpt dus al dat als ik de harde schijf er weer uit haal windows een hardware fout geeft en dat hij data kwijt is. :'(
Stop ik de schijf er weer in dan detecteerd windows hem weer niet en moet ik weer op nieuwe hardware scannen. :(
Mijn vraag is dus moet dit docking station op eSATA worden aangesloten?
De plug heeft nl. een L vorm en dat is toch SATA?
Is er een andere manier om dit docking station hot-pluggable te maken op SATA?

Nog wat extra info:
Moederbord: Asus P5KC

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Als ik me niet vergis dacht ik dat de P5KC ook een externe SATA poort heeft.
Waarom hem dan op een interne poort aansluiten? Ik heb een P5W DH met externe poort en bij mij werkt alles perfect. Natuurlijk deze activeren in het bios (bij mij Jmicron) en de instellingen op BASIC zetten. Op AHCI werkt de hotplug niet (althans bij mij niet en het staat ook in de handleiding) Nog even de laatste drivers van JMicron installeren en klaar.

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-01 02:38
eh ik kan iets dom zeggen nu hoor, maar daar ben ik wel aan gewend.

Is het niet zo dat bij SATA en dus geen Esata, je eerst windows opnieuw moet opstarten voordat hij de schijf herkend en accepteerd??

Ik zit zelf ook aan die icybox dock te denken, maar als ik eerst opnieuw moet opstarten voordat windows de schijf herkend, vind ik het wat omslachtig.

Is het nou trouwens nodig 2 usb kabels te gebruiken als je de HD aansluit via usb? of volstaat 1 kabel? (las ik ergens in een review)

[ Voor 33% gewijzigd door Jerox op 26-03-2008 17:15 ]

Verwijderd

Ik kan met mijn Icybox enkel op de externe poort (ESata) de hot-swap funktie gebruiken.
Daar heb ik dan ook totaal GEEN problemen mee.
Als ik de interne poorten (SATA) gebruik moet ik telkens opnieuw opstarten om zonder problemen te werken.

• Jerox
Top spul dit icybox setje...

Ik heb hem toch maar besteld, niet al te duur en dat docking station voor in je pc leek me wel geinig.
Nou het dock krijg ik niet aan de praat...

en nog veel erger, ik sloot de harddisk met usb aan op een laptop, herkende hem wel maar geen toegang tot de HD. Toen sloot ik de extra usb kabel er maar bij aan, omdat hij misschien onvoldoende power kreeg... pats laptop dood. Doet helemaal niks meer.

Op mijn gewone PC (met 1 usb kabel) doet hij het trouwens wel.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Misschien moet je nog goede SATA drivers installeren? En de Asus P5KC heeft 4 normale SATA poorten, 1 ESATA en 1 SATA on the go. Heb je wel de kabel in 1 van de 4 normale SATA poorten gedaan?

Ik heb dit setje ook, en hij werkt echt perfect! Ben er echt blij mee.

[ Voor 16% gewijzigd door silmaril8 op 02-04-2008 00:29 ]

• Jerox
ik heb zelf een ASUS M2N-E SLI, die heeft geen esata op het moederbord volgens mij.

dus bij jou werkt hij wel goed... toch nog maar even klooien dan
ik heb er wel een laptop fobie voor ontwikkeld.
Pagina: 1