Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word] Rare lettertekens op gedeelde printer.

Pagina: 1
Acties:

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Ik heb een raar probleem waar ik niet uit kom...
Problemen met rare lettertekens zijn er zat te vinden, zelfs met oplossingen maar dit gaat boven mijn pet...

Situatie:
Laptop met Vista en Office 2003.
Bedrijfsnetwerk (novell).
De rest van de computers (XP en W2000 mix, allen met Office 2003).
Brother HL-1230 printer.

Probleem:
Als ik via de laptop (welke draadloos verbonden is met het netwerk) een Word doc uitprint, op welke netwerkprinter dan ook, dan gaat dit prima.
Maar als ik via de Brother HL-1230 print dan krijg ik allemaal vierkantjes te zien.
Deze Brother is aangesloten op een XP machine en staat gedeeld over het netwerk.
Ik kan op elke PC in het netwerk normaal printen via de Brother (behalve via de Vista laptop) en de netwerkprinters.

Alle andere printtaken vanuit de Vista laptop (of dit nu kladblok, diverse PDF readers of wordpad is) worden wel normaal geprint via de gedeelde Brother maar alle word doc's gaan fout... Vierkantjes "all over"....

Wat ik geprobeerd heb:
Fonts gecontroleerd - alle fonts zijn aanwezig op de laptop
Printer driver - laatste printerdriver bij Brother gehaald en geinstalleerd
Getest op alle aanwezige computers en laptops (ook draadloos) - geen enkel probleem tegengekomen
Instellingen in Office vergeleken - alles staat hetzelfde op alle computers
Google platgezocht - alleen problemen met PDF'jes gevonden maar dit is het niet volgens mij.
Andere printer op een PC aangesloten en deze ook gedeeld - geen enkel probleem, alles print prima uit

Dit alles doet mij vermoeden dat het probleem in de Brother printer icm met Vista zit maar de Brother site geeft hier geen antwoord op.

Wie heeft er wel een idee wat hier fout gaat en waarom...?

[ Voor 4% gewijzigd door AKA_ACE op 26-03-2008 12:07 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Kickje....

Echt niemand een idee wat hier fout gaat...?

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Alleen bij printen uit Word, dus niet bij printen van een plaatje? Stel eens een andere printprocessor in.

En: wat gebeurt er als je in het Word document andere lettertypes gebruikt?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Als ik het zo mag stellen is je verhaal niet duidelijk genoeg om een conclusie te trekken.

Kun je misschien een korte situatieschets in een afbeelding geven en aangeven op welke pc het wel en op welke het niet gaat, bij voorkeur ook welek driver er wordt gebruikt. dit is 90% zeker een driver prob nl.

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Klopt, alleen letters. Plaatjes worden wel gewoon geprint.

Ermm? Printerprocessor...?
Even google raadplegen wat dat precies is....
Maar dit heb ik dus nog niet geprobeerd...

I'll be back...
Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:21:
Als ik het zo mag stellen is je verhaal niet duidelijk genoeg om een conclusie te trekken.

Kun je misschien een korte situatieschets in een afbeelding geven en aangeven op welke pc het wel en op welke het niet gaat, bij voorkeur ook welek driver er wordt gebruikt. dit is 90% zeker een driver prob nl.
Het gaat om één enkele laptop met Vista die geen normale printjes kan maken op een Brother printer die gedeeld wordt op een XP machine.
Op willekeurig welke andere printer lukt het wel.
En verder kunnen alle computers op alle printers normaal printen (ook op die Brother).
Het gaat dus puur om één enkele Vista laptop (die draadloos verbonden is met het netwerk) die dwars ligt op één enkele Brother printer. Bekabeld werkt het ook niet btw.

Hoe ik dit in een afbeelding zou moeten samenvatten... Geen idee eigenlijk (met alle respect uiteraard).

[ Voor 71% gewijzigd door AKA_ACE op 27-03-2008 12:27 ]

Verwijderd

Verhaal is in ieder geval een stuk duidelijker, de printer processor kun je kiezen in hetzelfde scherm als waar je bijvoorbeeld de kleur instellingen van de printer wijzigt.

Ik denk dat vista niet goed omgaat met de driver voor die brother, en een winxp driver gebruikt. Staat er misschien ook een vista driver op de brother website ?
Pagina: 1