[Versterker] Onkyo TX DS989 Firmware upgraden, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 00:40
Beste Tweakers,

Al geruime tijd ben ik in bezit van een Onkyo TX DS 989 voorzien van de allereerste firmware/software.
Ik ben nu al vrij lange tijd opzoek naar een firmware upgrade naar een versie met THX2, PROLOGIC2, THX Ultra2 en alle nieuwe features (betere bass control) die deze upgrade met zich meebrengt.

Bij onkyo nederland rekenen ze naar schatting ~750Euro in rekening om de versterker op te halen en naar waarschijnlijkheid op te sturen naar een ander hoofdkantoor in europa of US en de firmware daar up te graden.

Ik ben ooit een keer op een google cache pagina gekomen waar er ook DIY kits waren aangeboden dus ze hebben wel bestaan maar worden nergens meer verkocht waarschijnlijk.

Is er iemand die toevallig zo'n kit heeft of mij kan verwijzen naar een alternatief voor de firmware upgrade? Want voor dit bedrag koop je inmiddels ook al bijna de nieuwere TX-NR 905.

Alvast bedankt voor wat voor reactie dan ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=623697

Misschien kan het doormiddel van dezelfde procedure als de 605 zoals hierboven omschreven. Maar dan zal je ook nog aan de cd/bestanden moeten komen. Heb je dit al geprobeerd via mail bij onkyo? Of een lokale dealer die misschien wat via de importeur kan regelen ofzow?

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
Zojuist ook een thread op AVF aangemaakt en hoop daar wat antwoorden te krijgen.
De onkyo 989 heeft alleen een rs232 poort dus ik hoop dat ik daar een kabel voor kan maken en zelf die firmware kan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een 905 koop je voor 1499 euro nieuw in Nederland.
maar de 989 heeft een betere versterker opbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morph666
Daarom wil ik hem ook graag upgraden maar vind die prijs toch wel erg absurt voor een wat 7jaar geleden nog gratis was. Zeker als ik vast en zeker in staat ben om de upgrade zelf uit te voeren.

Had eigenlijk alleen nog maar goede verhalen en reviews over de 905 gehoord, en het pluspunt dat deze hdmi ingangen heeft waar ik er nu 1 van te kort kom. Maar aangezien de 989 lange tijd high end was verbaast me dit niet zo heel veel dat de 989 kwalitatief beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morph666 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:47:
Zojuist ook een thread op AVF aangemaakt en hoop daar wat antwoorden te krijgen.
De onkyo 989 heeft alleen een rs232 poort dus ik hoop dat ik daar een kabel voor kan maken en zelf die firmware kan uitvoeren.
Hoi Morph666,

ik heb inmiddel sbegrepen dat een simple RS232 kabeltje niet voldoende is, je heb schijnbaar een speciale kabel ervoor nodig. Heb jij hiet verder nog iets ober kunnen vinden? Ik heb me rotgezocht en kan nergens firmware vinden. De pure software update is 80 Euries, maar ik weet nog niet zeker of dat de moeite is. De hardware upgrade (zit volgens mij een THX upgrade bij) is in ieder geval een stuk duurder.

Mocht je nog iets hebben kunnen vinden hierover, dan hoor ik het heel graag van je.

Eddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ze je bij radioroelandschap in amersfoort verder kunnen helpen maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt iets meer bij kijken en ik zal het toelichten ander komen jullie er nooit achter!!!

Voor de TX-DS989 zijn 2 upgardes beschikbaar, namelijk:

Upgrade 1 > Firmware V.211 > Alleen firmware
Nieuwe surround mogelijkheden: DTS-ES Discrete/Matrix 6.1 / DTS Neo 6 / Dolby Pro Logic II
Prijs Upgrade 1 > Afhankelijk van het arbeidstarief e.d. voor upgrade 1 €80 < x > €150

Upgrade 2 > Firmware V3.09 > Hardware + firmware modificatie
Nieuwe surround mogelijkheden: THX Ultra 2 Cinema & Music-mode / Dolby EX
Prijs Upgrade 2 > €500,- Dit is vastgestelde prijs door Onkyo, wat de dealer aan de consument mag bereken.
De prijs wordt vooral opgedreven door toevoeging van THX surround opties. Meneer Lucas heeft dit goed geregeld. Fabrikanten betalen hem geloof ik per apparaat, wat gebruik maakt van hun functies. Daarnaast moeten er een aantal modificaties uitgevoerd worden, waardoor deze meer tijd kost dan Upgrade 1

Beide upgrades bieden ook enkele extra features, zoals In stelbare AV-synchronisatie, DTS 96KHz/24Bit upsampling/decodering, instelbare cross-over frequenties. Enkele kleine bugs worden eveneens verholpen. Upgrade 2 bevat content van Upgrade 1.

Nu komt het:
Het downloaden gaat met een standaard RS-232 kabel, maar om de firmware te kunnen downloaden heb je een wachtwoord nodig. Dit wachtwoord is versleuteld met het serienummer en kleur van jouw TX-DS989. Ofwel uniek per apparaat. De upgrades kunnen alleen uitgevoerd worden door de importeurs, alleen zij kunnen die wachtwoorden aanvragen. Onkyo heeft momenteel geen importeur meer in Nederland, dit was HNNY Benelux, of ze het nog kunnen en willen doen weet ik niet. De distributie wordt vanuit Onkyo Duitsland geregeld en CE repair Mijdrecht is aangeschreven als Onkyo service center voor Nederland. Zij zouden de upgrades uit kunnen voeren.

Als er mensen zijn die denken dat het zelf kunnen, lekker verder blijven dromen. Bij Onkyo America is een Upgrade 1 kit te bestellen, maar of deze ook werkt voor Europese modellen weet ik niet zeker. Dan krijg je de firmware inclusief sleutel op CD toegestuurd.

Groeten Novex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2009 @ 13:33:
Misschien dat ze je bij radioroelandschap in amersfoort verder kunnen helpen maar dat weet ik niet zeker.
Via Roelandschap moet het i.d.d. te regelen zijn, ik ben erg te spreken over deze zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morph666, Hoe is het afgelopen met je versterker?
Heb je besloten om de upgrade te doen of ben je over gestapt op een nieuwe?

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen indien je een nieuwe hebt. t.o.v. de 989. Zelf heb ik ook de 989 en kan nu aan een nieuwe 876 komen voor 700 euro maar hij ziet er aan de buitenkant al goedkoper uit en ik zou graag willen weten hoe zich dat uit aan de binnenkant m.a.w. de geluidkwaliteit.
Pagina: 1