• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

Topicstarter
Ik heb mij een Phillips 42PFL7962D/12 FullHD LCD TV aangeschaft. En zou hier graag HDTV op krijgen. het moet niet echt iDTV zijn maar wel mag wel.

In België hebben we op het moment niet zoveel opties.
-Telenet
-INDI
-Belgacom TV

eventuele toekomstige providers
- TV-Vlaanderen
- ...

Nu was de vraag welk is het beste. mijn internet is van dommel adsl, mijn telefoon lijn is bij belgacom en mijn standaard kabel abonnee is bij telenet
welk HD-decoder moet ik aanschaffen (huren) als er opties zijn. en kan ik eventueel mijn DVB-T (antenne decoder) gebruiken en dus de digitale functies die al reeds aanwezig zijn in de tv gebruiken.

Of is het misschien aan te raden om te wachten op toekomstige opties. zoals playTV op de ps3 en dergelijke

De reden waarom ik dit vraag is omdat ik geen degelijke antwoorden krijg bij diverse helpdesks.
Al vast bedankt voor jullie informatie GoT

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je wilt dus HDTV?

Belgacom TV vereist een internet abo bij belgacom. Dat betekent dus terug naar het stenentijdperk want alles wordt over ADSL gestuurd. Als je graag op smallband surft (wat ik betwijfel gezien je abo bij dommel) moet je dat zeker doen. In het contract met belgacom staat echter dat ze je ook een VDSL lijn leggen indien dat de kwaliteit niet goed zou zijn. DE vraag is echter: wanneer gaat belgacom dat doen en dan zit je nog met die limiet van 10gb.

Blijft over: INDI en telenet. Afhankelijk of INDI leverbaar is is afhankelijk van de kabelboer. Gezien dat telenet jouw tv levert valt INDI al af. Dus het wordt digitale TV via DVB-C met Telenet of DVB-S bij TV-vlaanderen. Beide hebben hun voor en nadelen.

Telenet heeft een upscalende digicorder terwijl er voor TV-vlaanderen de standaard satboxen over een upscalende HDMI beschikken. Een groot aantal satbox kijkers verkiezen echter een dreambox satbox maar daar is (nog) geen exemplaar die beschikt over upscaling via hdmi. (De DM800 zou dat wel kunnen en zou binnen enkele weken op de markt komen.) Andere satbox mogelijkheden zijn de Humax en Kathrein welke beiden over upscaling via HDMI beschikken. Nadeel zijn weer de kleinere community van die gebruikers (je kan met die dingen cardsharing doen)

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 26-03-2008 12:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

Topicstarter
dus ik heb wel degelijk een decoder nodig. maakt niet uit welke optie.
ik kan dus geen CAM in mijn TV-toestel stekken en mijn ingebouwde decoder gebruiken.

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way