huisnummertoevoeging niet bekend in centrale, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• tommmie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11-2020
Ik ben vanaf 14 december bezig vast internet te krijgen |:( , eerst via Orange (aansluiting verhuizen) en nu via Telfort. Eindelijk weet ik waarom het niet lukte: de toevoeging bij mijn huisnummer (ik woon op nr 42 huis) is niet bekend in de centrale. :(

Telfort vertelde me eerst een KPN abonnement te nemen, waar ik dan een jaar aan vast zit, en vervolgens opnieuw een aanvraag te doen. Uiteraard heb ik geen trek om onnodig een jaar lang 11 euro per maand te betalen.
Ik heb KPN gebeld maar ze konden me niet helpen omdat ik geen klant ben.

Ik weet even niet wat ik nu het beste kan doen, iemand ideeën? _/-\o_

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
De oplossing is dan toch eerst KPN telefonie aanvragen, gewoon analoge belbudget lijn. Kost je wel eenmalig €47 en 12x €9.60 helaas, daarop ADSL aanvragen als het geleverd is. Na 10 maanden je telefonie bij KPN opzeggen per einde contract en je ADSL blijft bestaan.

Komt omdat je voor een aansluiting zonder KPN telfonie inderdaad exact het huisnummer+toevoeging moet weten en soms zijn die enorm afwijkend in de administratie en hoe je het op je voordeur hebt staan. Bij aanvraag van een telefoon aansluiting gaat KPN zelf opzoek.

Meestal is 'huis' ook mogelijk als 'bg' of 'hs'. Maar bijvoorbeeld in Haarlem heb je weer 'rood' en 'zwart' als toevoegingen. En ook bij portiekwoningen (Amsterdam bijv) komt ook 'BGL' en 'BGR' voor (beganegrond links/rechts) etc.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 26-03-2008 11:13 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• tommmie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11-2020
tenks! Waarschijnlijk is het nu 'bg'.
Op de site van xs4all kun je een postcode check doen die ook de huisnummer toevoeging controleerd, wist ik dat maar eerder... :D

Let op dat je eerst de 'vrijblijvende poctcode check' doet in de kolom aan de linker kant en hierna bij een van de abbo's op de knop 'bestellen' klikken. Vul in het nieuwe scherm ook de toevoeging in et voila...

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wat een rare toevoegingen eigenlijk... Sowieso zijn Nederlandse straatnamen al nauwelijks telefonisch door te geven, en in de gemiddelde wijk heel moeilijk te vinden, maar toevoegingen als "links" "rechts" "boven" of "om de hoek" gaan toch eigenlijk helemaal nergens over?
Wel raar trouwens dat je internetprovider zelf niet kan vinden welke toevoeging dat betreft!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Nog leuker wordt het als de lokatie geen huisnummer heeft zoals onze sportkantine, gelukkig is het daar wel gelukt.