[PS3]Media Center mogelijkheden zonder streamen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 14:24
Ik ga vanavond een PS3 kopen omdat blu-ray sowieso heeft gewonnen en ik een mooie stille vervanger wil voor mijn XBMC :) Maar wat zijn de mogelijkheden op dit moment? Het liefst wil ik op de interne HDD de films/muziek etc. opslaan en gewoon met ondertiteling kunnen afspelen.

http://wiki.ps2dev.org/ps3:mediacenter

Dit ziet er best goed uit, maar kan je dan de interne HDD via FTP benaderen? En is het mogelijk in Linux dan een externe HDD te gebruiken en die te bereiken via FTP?

Als iemand tips heeft hoor ik het graag.

P.S. de rede dat ik niet in het mediacenter PS3 topic postte is omdat het daar vooral om streaming gaat.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 10:15

PcManiaxx

ondertitel duh

Volgens mij is het alleen mogelijk om te streamen. Files overzetten van een Ftp naar je hdd zal zowieso niet lukken omdat PS3 een 2gb beperking heeft voor files. Correct me if i'm wrong :P

En ik raadt je aan eens hier te kijken: Playstation 3 als mediacenter Playstation 3 als media center - deel 2

Edit; ik moet beter lezen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door PcManiaxx op 26-03-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 16:57

CSB

:D

PcManiaxx schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:48:
Volgens mij is het alleen mogelijk om te streamen. Files overzetten van een Ftp naar je hdd zal zowieso niet lukken omdat PS3 een 2gb beperking heeft voor files. Correct me if i'm wrong :P

En ik raadt je aan eens hier te kijken: Playstation 3 als mediacenter Playstation 3 als media center - deel 2

Edit; ik moet beter lezen 8)7
Die 2 gig limiet is sinds de laatste update (2.20) verholpen.
Maar voor de rest heb je wel gelijk.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Nah dat bedoelde ik niet echt, want ik weet dat je met Linux een heel eind kan komen. Dan kan je zelfs FTPen enzo..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Dannydeman schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:37:
Ik ga vanavond een PS3 kopen omdat blu-ray sowieso heeft gewonnen en ik een mooie stille vervanger wil voor mijn XBMC :) Maar wat zijn de mogelijkheden op dit moment? Het liefst wil ik op de interne HDD de films/muziek etc. opslaan en gewoon met ondertiteling kunnen afspelen.

http://wiki.ps2dev.org/ps3:mediacenter

Dit ziet er best goed uit, maar kan je dan de interne HDD via FTP benaderen? En is het mogelijk in Linux dan een externe HDD te gebruiken en die te bereiken via FTP?

Als iemand tips heeft hoor ik het graag.

P.S. de rede dat ik niet in het mediacenter PS3 topic postte is omdat het daar vooral om streaming gaat.
je kan de interne hdd niet van buitenaf benaderen. Wel zou je er een externe usb schijf aan kunnen hangen op basis van usb2.0. Deze zou je dan ook aan je pc kunnen hangen bijvoorbeeld. Anders zou ik er gewoon voor kiezen om te 'ftp-en' van je pc naar je ps3.

TvVersity kan ook zo ingesteld worden dat er niks gestreamd wordt, maar werkt als een soort ftp server. Op die manier kan je dus ook bestanden kopieren. Ik denk dat je dus perfect in dat andere topic geholpen kan worden wat dat betreft.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 16:57

CSB

:D

Ik zal mijn thuissituatie even schetsen, misschien kan je er je voordeel mee doen.

Ik heb naast mijn PS3 een Freecom Network Mediaplayer met 400gb staan. Deze heb ik via UTP aan mijn router geprikt en via USB weer aan de PS3. Ik zet dus via de PC mijn films, mp3 en whatever op de mediaplayer, en benader deze weer via USB op de PS3. Geen streaming meer nodig. :) Het enige minpuntje is dat het niet gelijktijdig kan. Zodra je de PS3 aanzet neemt de USB controller van de mediaplayer de overhand en schakelt alle andere functies uit.
Maar dat is te verwaarlozen.

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Waarom FTP?
Je kan vanuit de XMB namelijk de opdracht geven om van een mediaserver te copieren ipv te streamen. Je selecteert het bestand dat je wilt in de mediaserver, drukt op het driehoekje op de controller en selecteeer de optie 'Copy'. Zo heb ik een m2ts file van 7,5 GB naar de interne HDD van de PS3 gecopieerd.
(De PS3 wil dat externe HDD's in FAT32 zijn ingedeeld, dus single filesize = 4GB max, interne HDD van de PS3 heeft die beperking niet).

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ik denk dat ik het volgende ga proberen...

Ik ga Ubuntu (of Xubuntu) met Mplayer en Freevo installeren (als dit me gelukt is ben ik al een tijdje verder ben ik bang 8)7 ), als dit redelijk goed en snel werkt maak ik dan een map voor video/images etc. Deze mappen share ik met SAMBA, en dan lijkt het mij dat Windows deze gewoon moet kunnen benaderen als een normale netwerkmap? Voor zover ik weet heb je alleen 3D beperkingen als je Linux gebruikt en zonder optimalisaties is het niet al te snel.

Probleem is alleen de schijfruimte denk ik. Aangezien je maar 40GB hebt, en ik niet weet weet hoe hij Linux op de partities indeeld. Misschien dat je dan maar 10GB vrij hebt ofzo :)
Maar daarvoor kan ik dan natuurlijk een externe HDD kopen en deze formatteren als linuxpartitie zodat hij die gewoon uit kan lezen. Maar dat is iets wat ik nog uit moet zoeken...

Hopelijk lukt dat mplayer/freevo verhaal aangezien dat een ware hel is voor een pro-windows figuur als ik. Het is dat ik op school Linux ervaring heb opgedaan want anders had ik gillend gek geworden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 18:36
Op dit moment vindt er ook een stemming plaats om een mediacenter oplossing standaard in Linux Ubuntu op te nemen. Zouden jullie een minuutje willen nemen om hiervoor te stemmen op de officiele Linux Ubuntu site? Dit zodat we een beter ontwikkelde mediacenter krijgen?

http://brainstorm.ubuntu.com/idea/5926/

[ Voor 9% gewijzigd door 2green op 28-03-2008 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-10 18:36
Dannydeman schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:23:
Ik denk dat ik het volgende ga proberen...

Ik ga Ubuntu (of Xubuntu) met Mplayer en Freevo installeren (als dit me gelukt is ben ik al een tijdje verder ben ik bang 8)7 ), als dit redelijk goed en snel werkt maak ik dan een map voor video/images etc. Deze mappen share ik met SAMBA, en dan lijkt het mij dat Windows deze gewoon moet kunnen benaderen als een normale netwerkmap? Voor zover ik weet heb je alleen 3D beperkingen als je Linux gebruikt en zonder optimalisaties is het niet al te snel.

Probleem is alleen de schijfruimte denk ik. Aangezien je maar 40GB hebt, en ik niet weet weet hoe hij Linux op de partities indeeld. Misschien dat je dan maar 10GB vrij hebt ofzo :)
Maar daarvoor kan ik dan natuurlijk een externe HDD kopen en deze formatteren als linuxpartitie zodat hij die gewoon uit kan lezen. Maar dat is iets wat ik nog uit moet zoeken...

Hopelijk lukt dat mplayer/freevo verhaal aangezien dat een ware hel is voor een pro-windows figuur als ik. Het is dat ik op school Linux ervaring heb opgedaan want anders had ik gillend gek geworden :O
je zou ook MythBuntu kunnen gebruiken. Dit is een distro met MythTV er gelijk in. CD in de pc, vragen beantwoorden en installatie gereed.

van http://www.mythbuntu.org/ kun je de iso downloaden. (scheelt een hoop werk :O )

oja, vergeet niet te stemmen voor een betere linux mediacenter op:
http://brainstorm.ubuntu.com/idea/357/

Afbeeldingslocatie: http://brainstorm.ubuntu.com/idea/357/image/1/

[ Voor 9% gewijzigd door 2green op 29-03-2008 20:23 ]

Pagina: 1