Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Sluiten laptopscherm schakelt primary naar beamer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop (HP Pavilion dv9000) met Vista home premium er op. Werkt allemaal prima.
Bij energiebeheer heb ik ingesteld dat er 'geen actie moet worden ondernomen' bij het sluiten van het scherm. Dat werkt ook allemaal prima. Ik heb er een extern scherm/beamer op aangesloten waarop het bureaublad is uitgebreid.

Het probleem is dat wanneer ik het laptopscherm dichtklap, Vista automatisch de primary monitor veranderd naar het externe scherm. In XP bleef de primary monitor gewoon het laptopscherm, ook al was dat dichtgeklapt. Ik wil het graag weer hebben zoals het in XP was (jaja, en dan zonder XP er weer op te installeren). Het is namelijk erg vervelend dat als je even je scherm sluit tijdens een presentatie de primary monitor opeens op de beamer te zien is. Heeft iemand hier ervaringen mee/een oplossing voor?
Ik kan op google niets vinden (alleen dat ik de energie instellingen aan moet passen, maar dat heb ik dus al gedaan).

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

gewoon puur uit nieuwsgierigheid, waarom klap je je scherm dan dicht? (ik weet het draagt niets bij aan je oplossing, maar ben even nieuwsgierig)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik even wegloop ofzo...het is meestal in wat grotere ruimtes waar iedereen zomaar bij kan en dan hoeft niemand zomaar op een knop te drukken. Natuurlijk kunnen ze het scherm weer openen maar ach. Zo erg is het ook niet. Daarnaast ben ik niet altijd de enige die presenteert. Meestal denk ik er wel aan het scherm niet dicht te klappen, maar niet iedereen denkt daar altijd aan. Kortom: ik vind het gewoon lastig!

Verwijderd

Topicstarter
Even weer een kickje omhoog...
Iemand ideeën/tips?

• Gé Brander
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Volgens mij kan je in energie beheer aangeven wat de laptop moet doen bij het dichtklappen van het scherm, kijk daar eens?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

had hij dat al niet vermeld?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, dat heb ik allemaal al goed gezet. Staat op 'niets doen'. Maakt echter niets uit voor het genoemde probleem.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Heb je al eens de speciale functie toetsen op je laptop geprobeerd, misschien dat je hiermee de externe uitgang geforceerd uit kan zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dat is ook niet de bedoeling. Het gaat er om dat tijdens een presentatie het scherm dichtgeklapt moet kunnen worden.
Het ligt volgens mij ook niet speciaal aan mijn laptop (op 2 laptops al geprobeerd), maar gewoon aan Vista.

• Vorkie
  • Niet online
Lijkt eerder dat dit niet aan Vista ligt, maar aan een functie van de drivers van de videokaart.

Heb je al in die opties gekeken? Desnoods alleen de Vista standaard drivers installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb ook al naar gekeken. Ik heb het getest met een laptop waar standaard Vista drivers op stonden en één waar 'echte' Nvidia drivers op stonden. Maakte geen verschil. Ook bij de Nvidia opties staat niets.

De reden dat ik denk dat het aan Vista ligt, is dat hij standaard ook al naar een nieuw scherm zoekt. Dus als je een extern scherm aan je laptop hangt, komt er automatisch de vraag hoe je dat scherm wilt gebruiken (uitbreiding, mirror, etc.). M.i. ligt het in die 'mogelijkheid'. Alleen dus geen idee hoe je dat uit kan schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
En voor de laatste keer een kickje omhoog...
Of niemand is dit probleem nog tegengekomen of niemand weet een oplossing. ;(

Verwijderd

ok flinke kick, maar ik zit nu met hetzelfde probleem. Ik heb het met mijn ati, het ligt dus echt aan vista.

Ik vroeg me af of er inmiddels al een oplossing voor was.
Pagina: 1