Betrouwbare en veilige screensavers, bestaan ze?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.665 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Omdat internet niet overal veilig is en 1 van mijn collega vraagt of ie screensaver op kan zetten, moet ik wel eerst weten of het veilig is.

Op internet is het niet moeilijk om aan screensaver te komen. Maar veel sites zijn volgepropt met rommelige code en maken ook al erg veel extra vensters, wat dus ook niet goed teken is.

Bijvoorbeeld register.freeze.com/download via lan.screensaver.com, een aquarium screensaver.
Het is te vinden via 1 van de banners waar je FREE SCREENSAVER kan krijgen, maar ik krijg geen goed gevoel van door zomaar FREE te roepen. Op elke medium zit een prijs.
Net als FREE SMILES!
De kans van bijvoorbeeld adware en spyware is groot. Dus niet elke screensaver is eerlijk.

Je mag even aanwijzen welke sites betrouwbaar zijn, of er is geen enkele screensaver betrouwbaar. Je mag ook slechte sites aanwijzen waar bewezen is dat het daar rommel is, of vol zit van adware/spyware . Waar de reclame FREE SCREENSAVER dus misleidend is.

Maak maar een goed discussie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat is de zin van dit topic? Gewoon de screensavers van Windows gebruiken en het is veilig. En natuurlijk zorgen dat je je beveiliging op orde hebt: virusscanner, firewall, windows updates, anti-spyware etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ja, maar Windows screensaver is te simpel.
Daarbij kun je van aantal sites "luxe" screensavers downloaden, zodat je bijvoorbeeld als het ware aquarium simulatie hebt op je monitor als je even niet gebruikt. Het is soms mooi om naar te kijken.
Zulke screensavers heb je niet standaard op Windows.

Ik heb virusscanner op pc, maar voorkomen is altijd beter. Je kan niet van te voren zien of het veilig is, en om moeite te besparen zou ik graag wat goede links willen zien van andere mensen die ook luxe screensavers installeren. Met adviezen van anderen kan ik dan veilig rondkijken.

[ Voor 3% gewijzigd door MrDummy op 26-03-2008 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MrDummy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:54:
Ja, maar Windows screensaver is te simpel.
Ze doen wat een screensaver moet doen, niet meer en niet minder.
om moeite te besparen zou ik graag wat goede links willen zien van andere mensen die ook luxe screensavers installeren. Met adviezen van anderen kan ik dan veilig rondkijken.
Zoekt en gij zult vinden. Wat heb je zelf al geprobeerd, en waar heb je naar gezocht? Een beetje eigen inzet helpt veel meer dan afwachten ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 01:00:
Zoekt en gij zult vinden. Wat heb je zelf al geprobeerd, en waar heb je naar gezocht? Een beetje eigen inzet helpt veel meer dan afwachten ;)
In de eerste post heb ik al urls verklapt, als je beetje kan lezen.
http://register.freeze.com/download/
via
http://lan.screensaver.com/

Zijn deze links veilig genoeg? Zo ja, dan kan ik verder. Ik heb 1 programma al gedownload, maar voordat ik het laat uitvoeren., vraag ik eerst hier. (mcafee heeft nog niks verdachts gemeld aan programma, of eigenlijk installer)

Update:
Siteadvisor van McAfee meldt www.screensaver.com als onbetrouwbare site (rode waarschuwing). Het meldt onder andere hoge spamrisico, adware risico bij downloads. Freeze.com hoort ook daarbij en dus kan ik niet meer deze website gebruiken. Goed, dat is duidelijk. Ik verwijder de gedownloade programma.
Ook user reacties geven onheil aan. Wat een klote site zeg.

[ Voor 23% gewijzigd door MrDummy op 26-03-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
OK, maar wat bedoel je met http://register.freeze.com/download/ via http://lan.screensaver.com/ ?

Ik weet dat veel van die screensavers vol met adware, popups op downloadsite, ads, spyware en nog alle mogelijke andere rommel zitten.

Ik heb ooit eens in een computertijdschrift een hele mooie gezien, maar die moest je betalen...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Via www.screensaver.com kom je bij download pagina's van freeze.com. Pas daar kan ik programma downloaden. Dat is waarom ik "via" bedoel.

En inderdaad, betrouwbare 3D screensavers zijn bijna allemaal niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

MrDummy schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:49:
[...]

Via www.screensaver.com kom je bij download pagina's van freeze.com. Pas daar kan ik programma downloaden. Dat is waarom ik "via" bedoel.

En inderdaad, betrouwbare 3D screensavers zijn bijna allemaal niet gratis.
Dus? Probleem opgelost. Of geld uitgeven, of de screensaver gebruiker waar het oorspronkelijk voor bedoeld is.. Het tegen gaan van het inbranden op je scherm door random figuren weer te geven.
Als je naar een aquarium wilt kijken, koop dan een stel vissen. IPV een beetje voor je uit te zitten staren naar je monitor..
Ga werken.. Dat hoor je te doen op je werk.
O-)

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50

ralpje

Deugpopje

Een screensaver staat aan als je niet op je pc werkt. Als je niet op je pc werkt, kijk je niet naar je pc. Met andere woorden: je kijkt nooit naar je screensaver.

Waarom dan een super-de-luxe high-end net-echt vissenkom-screensaver?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het lijkt op deze manier meer op spam voor een vage screensaversite dan iets anders ;)

En als het juist een opsomming zou worden, is dat niet iets dat in CSA zou passen. Ik sluit dit topic daarom...

Ik zou zeggen: maak zelf een mooie screensaver als je er perse een wilt die niet al standaard wordt meegeleverd. Dan weet je tenminste redelijk of het is te vertrouwen. Elke site die FREE met hoofdletter moet schrijven wil je op z'n minst een beetje wantrouwen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De topicstarter, MrDummy, wilde graag nog een toevoeging doen. Dus bij dezen:
@RoRoo: Een echte aquarium is mooier, maar vraagt wel onderhoud. Een screensaver heeft geen onderhoud nodig, en sommige aquarium screensavers hebben wel hoog effect waardoor het toch nog rustgevend is om naar te kijken terwijl je uitrust of piekert.

@ralpje: je hebt gelijk dat er weinig naar gekeken wordt, maar je hebt mensen die ze gewoon leuk vinden om erop te zetten om effect na te bootsen. Dan wil je andere mensen ook even waarschuwen voor risicovolle gratis screensavers. Ik ben niet hier om reclame te maken, maar meer als example een site aan te wijzen. Het is niet mijn bedoeling daarmee reclame te maken. Maar ik kom nu achter dat McAfee's Siteadvisor nuttig advies geeft welke sites veilig zijn en welke niet. Dus daar ga ik gebruik maken van de informatie om na te trekken welke goed is. Het valt me op dat misbruik erg groot is en verleidelijk is om gratis screensaver erop te zetten, maar allemaal hebben rommel in huis die gegevens door kunnen sturen over jouw surfgedrag en je krijgt dan leuke spamvoer toegestuurd als bedankje. Gratis is dus erg zeldzaam. Wat niet gratis is eigenlijk ook niet 100% betrouwbaar.

Aquarium screensaver is niet makkelijk na te maken vanwege speciale licht effecten en 3D diepte effect, maar image screensaver gelukkig wel. Wel, dat wordt voorlopig uit de doppen kijken op alles wat gratis klinkt.
:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.