Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donoog
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-06 20:44
Vanwege een oud spel wil ik op mn recente PC Windows ME naast XP installeren.
Ik loop echter vast :(

Systeem:
Asrock 4core1600TwinsP35
Dual2core 6750
PC8500 Kingston
Sata2 500GB (uitgeschakeld in Bios)
IDE 40GB

Direct na schone installatie kapt WinMe bij eerste opstart ermee en begint met reboot (dus vast in cirkel) Schone installatie hierna van win98 geeft een geheugen probleem aan (te weinig mem om op te starten)

Ligt het aan 't geheugen waar WinMe en Win98 niet mee om kunnen gaan?

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De P35 chipset wordt niet ondersteund in Windows 9x en ME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:26

BaRF

bijna kerst

kun je geen w9x faken ofzo? :) om welk spel gaat het?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15

wontcachme

You catch me? No you wont

Windows ME ook >:)

Werkt het spel niet in de compatibiliteits (scrabble anyone) mode in XP?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

Wow, die software is zwaar oud en ja de ondersteuning van de nieuwere hardware is aardig slecht. Werkt emulatie gewoonniet? Op zich kun je de eigenschappen van de exe veranderen zodat het de compabiliteits modus.

Echt geloof me windows 9x varianten horen niet thuis op nieuwere pc's!

[ Voor 20% gewijzigd door swampy op 25-03-2008 23:54 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Installeer een linux distro, en speel het spel met Wine. Of download vmware player, en installeer daar windows me in.. Of heb je 3d acceleratie nodig?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om welke game gaat het eigenlijk? Wellicht dat er gewoon een patch voor uitgebracht is om het te laten werken onder XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaximusTG schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:54:
Installeer een linux distro, en speel het spel met Wine. Of download vmware player, en installeer daar windows me in.. Of heb je 3d acceleratie nodig?
Die Linux+Wine is niet zo'n gek idee. Zeker oude games zijn daar vaak wel in aan de praat te krijgen. De meeste games hebben 3D-ondersteuning nodig, dus VMWare lijkt me geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 23:58:
[...]

Die Linux+Wine is niet zo'n gek idee. Zeker oude games zijn daar vaak wel in aan de praat te krijgen. De meeste games hebben 3D-ondersteuning nodig, dus VMWare lijkt me geen oplossing.
De nieuwste versie van VMware ondersteund volgens mij 3D accelleratie. :) Alleen ik herhaal het ook nog maar eens; om welk spel gaat het?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Misschien TEVEEL geheugen in je pc? Windows 98 en ME gaan prima tot 512 mb maar meer geheugen en er dan gaat er vanalles mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Frankie02 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 00:10:
Misschien TEVEEL geheugen in je pc? Windows 98 en ME gaan prima tot 512 mb maar meer geheugen en er dan gaat er vanalles mis.
Valt best mee hoor. Vaak kun je het geheugen in Windows gewoon limiteren op 512MB (via msconfig). Zo heb ik ook prima win98 kunnen draaien op een bak met 1GB ram erin.
Het is eerder de chipset die gewoon niet meer compatible is met 98/me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donoog
als eerste errug leuk zoveel hulp in eens te krijgen :)

Gaat om Rainbow 6 Rogue Spear. WinXP wil bij mij echt niet in andere compatibility modus draaien. VMware ook al geprobeerd, zonder resultaat.

Ik draai zelf op mn laptop onder Mandriva, zou Wine kunnen proberen, maar die 3D he ... geeft m.i. geheid problemen.

Patch suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15

wontcachme

You catch me? No you wont

donoog schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:55:
als eerste errug leuk zoveel hulp in eens te krijgen :)

Gaat om Rainbow 6 Rogue Spear. WinXP wil bij mij echt niet in andere compatibility modus draaien. VMware ook al geprobeerd, zonder resultaat.

Ik draai zelf op mn laptop onder Mandriva, zou Wine kunnen proberen, maar die 3D he ... geeft m.i. geheid problemen.

Patch suggesties?
Heb je de compatibiliteits service uitgeschakeld via services.msc misschien?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:31
Lukt het instaleren wel in Win XP?
Dan moet je gewoon even patchen, en waarschijnlijk loopt die dan wel.
http://roguespear.com/downloads.html#patch

Verder is het bij veel oude games zo dat je moet instellen dat er maar 1 core word gebruikt, omdat ze het anders niet meer snappen.
Volgens mij kan je dat ergens in windows wel instellen, weet niet precies waar want ik gebruikt linux.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donoog
Re: wontcachme: Heb je de compatibiliteits service uitgeschakeld via services.msc misschien? Nee, staat aan.

Re: Ozzie: patch heb ik geinstalleerd en onder compatbility Win2000 start hij zowaar op. Helaas cracht het gelijk na het inladen van eerstespel :(

Ehh nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Kun je niet VirtualPC of VMware proberen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donoog
VM Ware al geprobeerd, zonder succes, maar ... ik heb m draaiend!:)

softwarematige grafische rendering in het spel uitgeschakeld, werkt prima!

Dus installeren, met patch, compatibility met win2000 selecteren en grafische rendering in spel uitschakelen!

Super bedankt allemaal!

gr Don

[ Voor 23% gewijzigd door donoog op 27-03-2008 11:29 ]

Pagina: 1