Eigenlijk is de topic titel verkeerd gekozen en nodigt het niet uit op een reactie achter te laten. In dit topic ben ik vooral opzoek naar de aanwezige software pakketten en mogelijkheden van deze.
Momenteel loop ik in Colombia stage bij een bedrijf dat bloemen produceert en exporteert naar de Noord Amerika. Ik heb geen computer achtergrond en ben een wat bovengemiddelde gebruiker wat kennis over computers betreft. Ik studeer International Management aan de HES in Ámsterdam, het betreft ook geen stage opdracht.
Nu kwam de eigenaar van het bedrijf waar 8 man (1 man en 7 vooral mooie vrouwen) werken op de commerciele afdeling naar mij toe met de vraag of ik iets wist van CRM, Costumer Relations Management zoals ik op Wikipedia tegen kwam. En of ik wat meer informatie wou opzoeken over de bestaande pakketten.
Nu heb ik redelijk wat afgezocht op het internet en natuurlijk op tweakers maar hoe verder en dieper ik zocht hoe onduidelijker het allemaal werdt.
Wat precies de mogelijkheden moeten zijn is ongeveer het volgende:
- Het programma dient op een server te draaien waar meerdere personen tegelijk (op verschillende accounts) op kunnen werken.
- Correspondentie met clienten (bevestigings e-mail sturen naar clienten)
- Bijhouden van de orders van de client
- Dagelijks gemakkelijk de availability sturen naar de klanten (groepsmails)
- Geintregeerd versturen(per fax) van paklijsten
- Bij houden van gehouden telefoon gesprekken
- Bijhouden klanten bestand
- Automatisch opslaan van MSN gesprekken, (geen vereiste maar wel erg handig) (Meeste bloemen worden via de Instand Messenger verkocht)
Het programma hoeft niet van buiten het netwerk bereikbaar te zijn.
Nu de vraag: Wat zijn de gebruikelijke programma´s of software pakketen die de bovenstaande mogelijkheden ondersteunen en wel software pakket is aanteraden?
Met vriendelijke groet,
Lars
Momenteel loop ik in Colombia stage bij een bedrijf dat bloemen produceert en exporteert naar de Noord Amerika. Ik heb geen computer achtergrond en ben een wat bovengemiddelde gebruiker wat kennis over computers betreft. Ik studeer International Management aan de HES in Ámsterdam, het betreft ook geen stage opdracht.
Nu kwam de eigenaar van het bedrijf waar 8 man (1 man en 7 vooral mooie vrouwen) werken op de commerciele afdeling naar mij toe met de vraag of ik iets wist van CRM, Costumer Relations Management zoals ik op Wikipedia tegen kwam. En of ik wat meer informatie wou opzoeken over de bestaande pakketten.
Nu heb ik redelijk wat afgezocht op het internet en natuurlijk op tweakers maar hoe verder en dieper ik zocht hoe onduidelijker het allemaal werdt.
Wat precies de mogelijkheden moeten zijn is ongeveer het volgende:
- Het programma dient op een server te draaien waar meerdere personen tegelijk (op verschillende accounts) op kunnen werken.
- Correspondentie met clienten (bevestigings e-mail sturen naar clienten)
- Bijhouden van de orders van de client
- Dagelijks gemakkelijk de availability sturen naar de klanten (groepsmails)
- Geintregeerd versturen(per fax) van paklijsten
- Bij houden van gehouden telefoon gesprekken
- Bijhouden klanten bestand
- Automatisch opslaan van MSN gesprekken, (geen vereiste maar wel erg handig) (Meeste bloemen worden via de Instand Messenger verkocht)
Het programma hoeft niet van buiten het netwerk bereikbaar te zijn.
Nu de vraag: Wat zijn de gebruikelijke programma´s of software pakketen die de bovenstaande mogelijkheden ondersteunen en wel software pakket is aanteraden?
Met vriendelijke groet,
Lars
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 22:19 . Reden: ´k vind de titel slecht en bied bij deze mijn excuses aan ]