Ik hoop dat ik niet direct geschopt wordt omdat ik er misschien weinig van snap, maar ik heb een aantal vragen. Eerst uitleggen wat ik wil:
Ik wil thuis, met een paar honderd GB aan schijfruimte, geen datalimiet en geen maandelijkse kosten(behalve stroom) op een kleine pc met windows XP een eigen website hosten, evt voor familie.
Op deze manier wil ik: foto's, muziek en documenten online beschikbaar maken voor wie ik wil.
Voor familie wil ik ieder persoon mail kunnen geven: Henk@familie.nl zeg maar, met (onbeperkt) grote bijlages/opslag.
Foto's wil ik beschikbaar hebben om direct van de pagina te bekijken:
thumbnails klikbaar naar het origineel.
Muziek als stream(niet per sé)
En nog losse documenten/bestanden.
Voor foto's/muziek/documenten/bestanden wil ik niet iedereen toegang geven, evt met gebruikers/groepen.
Mijn vragen:
Ik heb gezocht naar welk programma geschikt is om de website mee te creëren en zo:
Xammp bleek geschikt te zijn, aardig aangeschreven denk ik, klopt dit?
Hoe registreer ik goedkoop een domeinnaam, die dus naar mijn IP linkt?
Mail e.d. ook graag op mijn pc dus.
Zijn er dingen waar ik op moet letten/valkuilen/kleine lettertjes?
Heeft iemand nog advies of tiups, een handleiding of een beginpunt voor informatie?
EDIT:
De website/server heeft lage eisen.
Het karakter wat ik zoek bij mijn website:
veel opslag, goedkoop, gebruikersbeheer, mail, geen FUP of datalimiet.
Karakter webhosting:
prijs per GB opslag, maandelijkse kosten, stabiel, efficiënt en snel.
Ik gebruik deze pc ook om torrents te downloaden. Kost veel bandbreedte op zich, maar dat wil ik dus gaan knijpen. Deze pc gebruik ik ook als surf-pc, want deze verbruikt iets van 30~40 watt uit het stopcontact(intel D201GLY2 icm WD AACS7500).
Ik wil thuis, met een paar honderd GB aan schijfruimte, geen datalimiet en geen maandelijkse kosten(behalve stroom) op een kleine pc met windows XP een eigen website hosten, evt voor familie.
Op deze manier wil ik: foto's, muziek en documenten online beschikbaar maken voor wie ik wil.
Voor familie wil ik ieder persoon mail kunnen geven: Henk@familie.nl zeg maar, met (onbeperkt) grote bijlages/opslag.
Foto's wil ik beschikbaar hebben om direct van de pagina te bekijken:
thumbnails klikbaar naar het origineel.
Muziek als stream(niet per sé)
En nog losse documenten/bestanden.
Voor foto's/muziek/documenten/bestanden wil ik niet iedereen toegang geven, evt met gebruikers/groepen.
Mijn vragen:
Ik heb gezocht naar welk programma geschikt is om de website mee te creëren en zo:
Xammp bleek geschikt te zijn, aardig aangeschreven denk ik, klopt dit?
Hoe registreer ik goedkoop een domeinnaam, die dus naar mijn IP linkt?
Mail e.d. ook graag op mijn pc dus.
Zijn er dingen waar ik op moet letten/valkuilen/kleine lettertjes?
Heeft iemand nog advies of tiups, een handleiding of een beginpunt voor informatie?
EDIT:
De website/server heeft lage eisen.
Het karakter wat ik zoek bij mijn website:
veel opslag, goedkoop, gebruikersbeheer, mail, geen FUP of datalimiet.
Karakter webhosting:
prijs per GB opslag, maandelijkse kosten, stabiel, efficiënt en snel.
Ik gebruik deze pc ook om torrents te downloaden. Kost veel bandbreedte op zich, maar dat wil ik dus gaan knijpen. Deze pc gebruik ik ook als surf-pc, want deze verbruikt iets van 30~40 watt uit het stopcontact(intel D201GLY2 icm WD AACS7500).
[ Voor 16% gewijzigd door Nas T op 25-03-2008 22:36 ]
vrede in rust