usbhub

Pagina: 1
Acties:

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 14:14
Ik heb op dit moment een sweex usb hub. Maar ben met een clean install van windows xp bezig en kom erachter dat deze niet goed werkt. Snelheid is belabberd en usb poorten vallen steeds uit. Heb vroeger van sitecom een interne usb 2.0 kaart gehad maar dit was ook huilen met de pet. Nu heb ik hier op het forum al uitgebreid gezocht en ook een hoop topics hierover gevonden maar kom er nog niet echt uit. Wat ik zoek is een usb hub of een usb kaart van een goed merk waarvan de poorten ook echt usb2.0 zijn dus niet van die hubs met downstream poorten zodat windows aangeeft dat het apparaart sneller kan werken op een usb2.0 poort :) De enige kandidaat die ik tot nu toe heb gevonden is de onderstaande sitecom. Maar zoals eerder vemeld niet echt goede ervaringen met sitecom en usb. Dus vroeg me af of mensen hier nog ervaringen hebben met een hub of een pci kaart (lieft een hub !) zoek ook eigenlijk naar een goed merk in dit sigment. Dus geen merk als sweex en trust.

https://www.dynabyte.nl/a...itecom-4-Port-Hub-USB-2.0

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat een interne kaart niet lekker werkt ligt meestal aan de chipset. NEC chipsets zijn de kaarten die het beste werken, VIAs het slechtste. Dat is althans mijn ervaring met die dingen op een 760MPX bordje.
Verder moet ik zeggen dat de USB hubjes waar ik mee werkte (de meest basic dingen) al prima USB2.0 deden.

Weet je zeker dat het aan de hub ligt en niet aan je moederbord ofzo?

• clonedonkey
Het ligt zeker aan de hub aangezien het direct aansluiten van een usb2 apparaat op de zelfde poort als de usb hub zat geen problemen geeft. Welke merken hebben de goede chipset voor de interene kaarten ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

clonedonkey schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 22:29:
Het ligt zeker aan de hub aangezien het direct aansluiten van een usb2 apparaat op de zelfde poort als de usb hub zat geen problemen geeft. Welke merken hebben de goede chipset voor de interene kaarten ?
Waarschijnlijk alle merken wel. Je moet gewoon per kaart even kijken wat voor chip erop zit. Een USBkaartje is dermate niet boeiend dat daar niet echt merkafhankelijke features op zullen zitten.
Ik heb een aantal van die dingen gehad, maar zou echt niet meer weten van welk merk ze waren.

• clonedonkey
heb nu even zitten zoeken en kan op dit moment alleen kaarten met een via chipset vinden (sitecom,sweex,trust) zijn natuurlijk ook niet echt goede merken maar heb verder nog niks gevonden wat ze hier in de buurt verkopen. Zal effe de pricewatch kijken hier. Mocht iemand nog goede/slechte ervaringen met een hub of pci kaart hebben hoor ik het graag !!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-02 23:08
Had er ook veel problemen mee maar deze werkt wel lekker:

Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/inl/images/products/normal/685/product-801685.jpg

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
heb je SP2 voor windows al wel geinstalleerd?

Just my 2 cents :P

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

• clonedonkey
Ja staat er al op. Ga straks bij de plaatselijke pc winkels wel effe kijken of ze wat hebben liggen. Bedankt in ieder geval !!

• clonedonkey
Sorry dat ik na mezelf nogmaals post maar heb inmiddels met een pci kaartje gewerkt. Deze gaf alleen conflicten in me systeem dus heb besloten deze terug te brengen en toch definitief voor een usb-hub te gaan. Heeft iemand nog ervaringen met een hub ? Maakt niet uit welke of van welk merk maar gewoon welke je hebt en of deze gewoon goed zijn werk doet :) Alvast bedankt weer !
Pagina: 1