Ik heb vanmiddag een domein geregeld voor m'n webservertje, maar nu zit ik met het volgende. Ik wil dit werkend hebben:
- domein.info
- www.domein.info
- random_subdomein.domein.info
Ik heb nu dus twee A records toegevoegd, *.domein.info en @.domein.info. Die verwijzen gewoon naar m'n IP adres.
Wat Apache betreft heb ik gewoon een VirtualHost aangemaakt, en voor die subdomeinen kan ik dan eventueel een ServerAlias aanmaken.
Nu vroeg ik me dus af of het ook nog nodig was om CNAME records aan te maken met dezelfde wildcards die verwijzen naar mcdronkz.info. Heeft het nut om CNAME records aan te maken voor de subdomeinen ?
Ik lees veel dat CNAME records voor subdomeinen uiterst geschikt zijn, maar met zo'n wildcard op m'n A record die verwijst naar m'n IP adres lijkt het ook goed te werken.
- edit -
Dit bedoel ik dus een beetje:
- domein.info
- www.domein.info
- random_subdomein.domein.info
Ik heb nu dus twee A records toegevoegd, *.domein.info en @.domein.info. Die verwijzen gewoon naar m'n IP adres.
Wat Apache betreft heb ik gewoon een VirtualHost aangemaakt, en voor die subdomeinen kan ik dan eventueel een ServerAlias aanmaken.
Nu vroeg ik me dus af of het ook nog nodig was om CNAME records aan te maken met dezelfde wildcards die verwijzen naar mcdronkz.info. Heeft het nut om CNAME records aan te maken voor de subdomeinen ?
Ik lees veel dat CNAME records voor subdomeinen uiterst geschikt zijn, maar met zo'n wildcard op m'n A record die verwijst naar m'n IP adres lijkt het ook goed te werken.
- edit -
Dit bedoel ik dus een beetje:
Maar als ik een wildcard A record heb, en dan in m'n VirtualHost een ServerAlias www.domein.info domein.info zet werkt het prima. Wat is hier dan het nut van een CNAME record ?The most common use of the CNAME-record type is to provide access to a web-server using both the standard "www.domain.com" and "domain.com" (with and without the www prefix).
This is usually done by creating an A-record for the short name (without www), and a CNAME-record for the www name pointing to the short name.
[ Voor 25% gewijzigd door mcdronkz op 25-03-2008 21:15 ]