Toon posts:

Intranet en Internetserver in één.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een intranetomgeving en een externe portalsite combineren op 1 windows server 2003. Zowel intranet en de portalsite zijn gebaseerd op Sharepoint. Wie heeft hier ervaring mee en advies?

Alvast bedankt.

Gr, Paul

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 21:03 ]

Verwijderd

Op 't eerste oog zou ik 't niet doen...
Je intranet wil je 't liefst volledig binnen de DMZ houden, terwijl de portal direct vanaf het internet bereikbaar moet zijn. Ik zou dan voor 2 afzonderlijke machines kiezen.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-02 15:03
Je kunt 2 webservices draaien, en elk op hun eigen poort
(in iis kun je met eigenschappen van de site kiezen op welk ip adres en welke poort hij moet draaien)

ik zou de internet portal op poort 443 of 8080 laten lopen op een intern ip adres (192.168.0.1)
en dan de buiten portal op poort 80 op een buiten ip adres of op een andere range (192.168.1.1) en dan die in de DMZ zetten van je router...

Hoewel ik het uiteraard eens ben met hierboven: 2 servers is veel beter, veiliger, sneller, efficienter...

[ Voor 12% gewijzigd door FireDrunk op 26-03-2008 01:56 ]

Even niets...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Over wat voor hardware hebben we het, grootte van het netwerk ed.. ga je dat redden met 1 bak?

Ga voor 2 servers... scheelt je veel gedonder (ook als er iets mis gaat met een van de twee).

En welkom op GoT natuurlijk!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A