Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
Beste allemaal,

allereerst wil ik aangeven dat ik heb gezocht op google, google voor GoT en hier op het forum zelf maar ik kan geen concreet (bevredigend) antwoord vinden.

Begin februari heb ik bij wijze van test Vista Ultimate X64 (OEM) geïnstalleerd van een huisgenoot zonder te activeren maar dmv de test periode te re-armen. Nu ik dat zo bijna 2 maandjes heb draaien bevalt het me prima en wil ik hiervan een legale versie maken. Ik heb via de pricewatch een shop gevonden die Ult.64bit NL OEM verkoopt en deze heb ik dan ook besteld. Maar nu ging ik er vanmiddag pas over nadenken of dit wel mogelijk is. De enige ID code die ik nu heb is de standaard product ID code die ik onder systeem kan vinden.

Concreet mijn vraag: kan ik met mijn zojuist aangekochte OEM versie mijn huidige OEM versie legaal maken, enkel door de product code in te voeren en te activeren?

Bij voorbaat dank

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:20
Als het goed is krijg je de OEM vista niet eens toegestuurd, want een OEM versie mag alleen bij nieuwe pc's en laptops worden verkocht. (Al houden lang niet alle winkels zich hier aan)

Een goed antwoord op jou vraag heb ik niet, ik weet dat het bij XP wel mogelijk is.
How to change the Volume Licensing product key on a computer that is running Windows XP SP1 and later versions of Windows XP

Update:
Google > vista change key activate
http://pcsupport.about.co...ion/ht/changevistakey.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Grenco op 26-03-2008 19:26 ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:27

Koppensneller

winterrrrrr

Grenco schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:24:
Als het goed is krijg je de OEM vista niet eens toegestuurd, want een OEM versie mag alleen bij nieuwe pc's en laptops worden verkocht. (Al houden lang niet alle winkels zich hier aan)
Onzin. Vista OEM licenties mogen ook gewoon aan consumenten verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
Volgens mij kan je gewoon rechtermuisknop op (deze) Computer doen en dan eigenschappen. Dan heb zit je in 'systeem' (ook via config panel). Daar onderaan kan je een kiezen voor de invoer van een nieuwe productcode.
Dus lijkt me van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Grenco schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:24:

Een goed antwoord op jou vraag heb ik niet, ik weet dat het bij XP wel mogelijk is.
How to change the Volume Licensing product key on a computer that is running Windows XP SP1 and later versions of Windows XP

Update:
Google > vista change key activate
http://pcsupport.about.co...ion/ht/changevistakey.htm
dit klopt zoals KoppenSneller ook al schrijft niet, OEM versies worden aan systeembouwers verkocht dus ook aan particuliere systeembouwers. Lees de (vista)FAQ er maar eens op na. Overigens lijkt je update link het antwoord op mijn vraag te geven
KoppenSneller schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:31:
[...]

precies
j-a-s-p-e-r schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:34:
Volgens mij kan je gewoon rechtermuisknop op (deze) Computer doen en dan eigenschappen. Dan heb zit je in 'systeem' (ook via config panel). Daar onderaan kan je een kiezen voor de invoer van een nieuwe productcode.
Dus lijkt me van wel.
ja dat weet ik, maar ik wist niet of de productcode is gekoppeld aan het product ID dat gewoon te lezen is via "systeem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij zou dit moeten werken. Ik heb ook wel eens Vista Ultimate geinstalleerd via een Vista Home OEM dvd'tje (geen serial ingevoerd dus). Later een OEM Vista Ultimate gekocht en kon de serial gewoon invoeren en activeren.

Echter weet ik niet zeker of het uitmaakt vanaf wat voor dvd'tje je Vista geinstalleerd hebt. Bijv. als het een retail dvd was of die wel een OEM-key pakt. Meen es ergens gelezen te hebben dat die dvd's allemaal hetzelfde zijn, dus dan zou het niet uitmaken...

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 26-03-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-08 11:46
KoppenSneller schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:31:
[...]

Hij zegt ook niet dat OEM licenties niet aan consumenten verkocht mogen worden. Hij zegt dat OEM licenties niet los (lees: zonder hardware) verkocht mogen worden.
Microsoft heeft hiervoor regels opgesteld, vanaf wanneer een OEM meegeleverd mag worden. Bij welke hardware dit is weet ik niet meer zeker.
Vroeger was dit al een muis t.w.v. 2 euro ofzo, maar dit is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Palomar schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:51:
Volgens mij zou dit moeten werken. Ik heb ook wel eens Vista Ultimate geinstalleerd via een Vista Home OEM dvd'tje (geen serial ingevoerd dus). Later een OEM Vista Ultimate gekocht en kon de serial gewoon invoeren en activeren.

Echter weet ik niet zeker of het uitmaakt vanaf wat voor dvd'tje je Vista geinstalleerd hebt. Bijv. als het een retail dvd was of die wel een OEM-key pakt. Meen es ergens gelezen te hebben dat die dvd's allemaal hetzelfde zijn, dus dan zou het niet uitmaken...
was oem ;) staat ook in mijn product ID. thx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tommy_G schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:55:
[...]

Hij zegt ook niet dat OEM licenties niet aan consumenten verkocht mogen worden. Hij zegt dat OEM licenties niet los (lees: zonder hardware) verkocht mogen worden.
Microsoft heeft hiervoor regels opgesteld, vanaf wanneer een OEM meegeleverd mag worden. Bij welke hardware dit is weet ik niet meer zeker.
Vroeger was dit al een muis t.w.v. 2 euro ofzo, maar dit is aangepast.
Bij de introductie van Vista is het verduidelijkt en OEM mag aan iedereen los verkocht worden als het gebruikt wordt om op een zelf geassembleerd systeem te installeren. Je hoeft er dus geen hardware bij te kopen.

[ Voor 55% gewijzigd door Palomar op 26-03-2008 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
toch maar even hier melden. je kan dus idd een OEM versie los bestellen, zoals ook op de website van MS te lezen is. Vandaag kreeg ik mijn oem pakketje binnen, code erin geduwd en voila! geregistreerde en geactiveerde Vista.

Conclusie en antwoord op de vraag: het kan dus!

Pagina: 1