Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met kopieren HD m.b.v Norton Ghost

Pagina: 1
Acties:

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Goedendag,
Ik heb momenteel mijn schijf helemaal ingericht zoals ik het wil hebben. Nu wil ik een volledige kopie (kloon) hiervan maken op een andere harde schijf. Zodat in het geval van bijvoorbeeld een crash ik de complete HD weer kan installeren.

Daarom heb ik Norton Ghost 14.0 gekocht. Ik heb vervolgens een harde schijf van 40gb geformateerd NTFS. De harde schijf in mijn comp is 230gb zijn in twee partities verdeeld van 150gb en 80gb NFTS. De te kopieren bestanden staan op de partitie van 80gb, De bestanden bedragen bij elkaar 28gb.
Ik kopieer m.b.v Norton Ghost de gehele inhoud van 27gb naar de schijf van 40gb. Als het kopieren bijna klaar is zegt Norton dat er te weinig ruimte is en stopt hij ermee!!
Weet iemand wat ik moet doen??

[ Voor 7% gewijzigd door sunthere op 25-03-2008 20:40 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 10:15

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

als je de 80GB partitie eens wegschrijf op de tweede partitie van je HD en die imagefile dan kopieer naar de 40GB schijf?

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
BlaTieBla schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:51:
als je de 80GB partitie eens wegschrijf op de tweede partitie van je HD en die imagefile dan kopieer naar de 40GB schijf?
Ik wil een kloon maken, dus als mijn HD crashed dan heb ik een complete back-up. Bedoel je met een imagefile een kloon?
En zo ja... als ik een kloon maak van mijn c: naar mijn tweede partitie D:, moet D: dan leeg zijn? Ik heb wel 75gb over maar er staat ook data op.

[ Voor 21% gewijzigd door sunthere op 25-03-2008 20:18 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 10:15

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

In de oude versies van Ghost kon je een partitie of zelfs een hele schijf als een imagefile wegschrijven.
In jouw geval zou je je C-schijf (vermoed ik) kunnen wegschrijven naar je D-schijf als een image file. Dat zal een aantal 2GB files opleveren op je D-schijf.

Dus een partitie ipv een schijf backuppen naar een bestand.
Oh ja, lees wel eerst ff de handleiding, voordat je komt 'klagen' als je d-schijf ineens 'leeg' is :-)
Met klonen is een foutje snel gemaakt

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0