Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond
Op mijn nvidia geforce 8800gt zit een stekkertje dat op het moederbord, Asus p5ld2-x, geplaatst moet worden om het geluid samen met het videobeeld naar mijn tv te sturen.

Het probleem is dat ik de aansluiting op het moederbord niet kan vinden.
Wie kan me ermee helpen??

Bedankt alvast

Paul

• Sqorpius
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-10-2025
je bedoelt waarschijnlijk het HDMI_Spdif headertje, dan moet je even t boekje van je moederbord pakken en de layout legenda even bekijken.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Sqorpius schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:09:
je bedoelt waarschijnlijk het HDMI_Spdif headertje, dan moet je even t boekje van je moederbord pakken en de layout legenda even bekijken.
Maar dat/zo'n headertje zit helaas niet op z'mn moederbord.
Echter, je hebt wel een coaxiale S/PDIF uitgang aan de achterkant van je PC, die kun je dus ook prima gebruiken. Iets meer 'knutselwerk' wellicht. Je moet dus een tulp kabeltje nemen (1x tulp naar 1x tulp, evt. gewoon één draad van een stereo kabel lostrekken, mono dan dus). Aan de ene kant knip je de tulp stkker erafm die kant moet je dus op de 1 of andere manier op het 'stekkertje' van je 8800gt zien te krijgen. Even goed kijken naar aarde & signaal draad/ader. Lin kan de was doen.......

Iets minder mooi wellicht, want je gaat van extern/achter je pc weer met een draadje naar binnen, maar dat lijkt me de enige manier.............

[ Voor 8% gewijzigd door kaajee op 25-03-2008 20:13 ]