Sinds een paar maanden heb ik het volgende probleem: sommige programma's starten niet meteen nadat ik ze dubbelklik. Het probleem viel me op in de periode vlak vóór of ná dat ik NFS Pro Street DEMO had geïnstalleerd. (Volgens mij daarvoor al.. maar weet het dus niet meer zeker.)
Er zit een vertraging van ong 25 seconden tot soms wel bijna een minuut tussen. Erg irritant als ik de laptop net aanzet
Laptop zit gewoon aan stroom en maakt via wireless verbinding met mijn WRT54GL router. Bovenstaand voorbeeld geldt niet voor alle programma's die ik (dagelijks) gebruik. Sommige worden wel meteen opgestart, anderen niet.
Voorbeeld: ik klik op mediaplayer classic (niet echt een zwaar programma
), lampje van hd gaat branden en blijft aan voor ong. 20 seconden en pas daarna start ie het programma op.
- In deze tussentijd kan ik bijna niets doen, ik kan alleen mijn muis bewegen en alleen via Alt-Tab van programma's switchen. Pas naderhand worden mijn (evt) andere handelingen uitgevoerd.
- HD ratelt niet, lampje gaat aan en blijft ~20secs branden
- ik kan ook niet via taakbeheer zien of er een service wordt gestart aangezien deze ook tijdelijk "freezed"
- probleem treedt ook op wanneer ik bijv. in apparaatbeheer probeer te komen (alle apparatuur netjes geïnstalleerd)
- probleem treedt ook op in veilige modus
- als ik een programma afsluit en deze even later opnieuw start dan wordt deze meestal (dus niet altijd!) wel meteen gestart.
Een relevante link heb ik hier gevonden, maar helaas staat daar geen antwoord in.
Dingen die ik geprobeerd heb:
- Asus V1j laptop
- Intel T7200
- 5400rpm 160Gig hd
- 2Gig RAM
- WinXP Pro NL SP2
Tips? Tricks?
Er zit een vertraging van ong 25 seconden tot soms wel bijna een minuut tussen. Erg irritant als ik de laptop net aanzet
Laptop zit gewoon aan stroom en maakt via wireless verbinding met mijn WRT54GL router. Bovenstaand voorbeeld geldt niet voor alle programma's die ik (dagelijks) gebruik. Sommige worden wel meteen opgestart, anderen niet.
Voorbeeld: ik klik op mediaplayer classic (niet echt een zwaar programma
- In deze tussentijd kan ik bijna niets doen, ik kan alleen mijn muis bewegen en alleen via Alt-Tab van programma's switchen. Pas naderhand worden mijn (evt) andere handelingen uitgevoerd.
- HD ratelt niet, lampje gaat aan en blijft ~20secs branden
- ik kan ook niet via taakbeheer zien of er een service wordt gestart aangezien deze ook tijdelijk "freezed"
- probleem treedt ook op wanneer ik bijv. in apparaatbeheer probeer te komen (alle apparatuur netjes geïnstalleerd)
- probleem treedt ook op in veilige modus
- als ik een programma afsluit en deze even later opnieuw start dan wordt deze meestal (dus niet altijd!) wel meteen gestart.
Een relevante link heb ik hier gevonden, maar helaas staat daar geen antwoord in.
Dingen die ik geprobeerd heb:
- overbodige programma's verwijderen
- hd gedefragmenteerd (het liefst zou ik formateren, maar wegens aankomende deadlines voorlopig maar ff zo laten)
- gescand op spy- adware en virussen met diverse (online) scanners
- hd checks gedaan met Seatools, geen fouten gevonden
- bootvis
- zoveel mogelijk services uitgezet dmv msconfig
- prefetch tweaks van windows geprobeerd (zowat alle instellingen. Deze instellingen zijn weer teruggezet)
- geheugen wordt nu weer beheerd door Windows
- drivers updaten van chipset, wireless lan e.d.
- overige netwerkkaarten uitgezet (firewire en LAN)
- Asus V1j laptop
- Intel T7200
- 5400rpm 160Gig hd
- 2Gig RAM
- WinXP Pro NL SP2
Tips? Tricks?
[ Voor 1% gewijzigd door Scipionyx op 25-03-2008 18:25 . Reden: vergeten: scannen op spy- adware etc. ]
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.