Toon posts:

[Mac Pro] Bestellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 506 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik koop deze week een nieuwe pc, maar ik zag onlangs dat de nieuwe Mac Pro nu met een dubbele quad verkrijgbaar is.. mijn budget hangt rond de 2600 euro, wat zou ik nu eigelijk het beste doen? een pc kopen of zo'n Mac Pro, ik heb nog nooit met Mac gewerkt, altijd een pc gebruiker geweest dus hopelijk kunnen jullie mij wat meer inlichten?

Mijn pc wordt meestal gebruikt voor programma's zoals Lightwave 3D, Photoshop maar ook AutoCad en de normale office toepassingen worden nogal regelmatig opgestart.

Kan iemand mij die laatste duw geven om dan toch voor zo'n Mac Pro te gaan? of zou ik gewoon beter bij een pc blijven?

Thx, Rayk

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Hier zijn een honderden topics en sites over te vinden, zie search.

Lees die eerst even door, dan zullen de meeste vragen die je hebt al wel beantwoord zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Serenity op 25-03-2008 18:01 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ga naar een Apple store en probeer eens wat uit op de verschillende Apples. Het is een hoop geld om uit te geven, en dan er achter te komen dat het niet is wat je wilde.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Caddy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 19:13

Caddy

Press start to shutdown

Voor dat geld zou je een enorm dikke pc in elkaar kunnen knutselen.
Hoewel ik vrijwel bijna zeker kan zeggen dat je van een mac geen spijt zult krijgen.

Ik zou persoonlijk wel een NVIDIA GeForce 8800 GT 512MB GDDR3 erin zetten.

wat extra geheugen en hard disk kan je het beste zelf los kopen.

Maargoed, hier in de apple talk zal iedereen wel mac gaan roepen.

Verwijderd

Topicstarter
jup, die NVIDIA was sowieso al mijn plan, als je dan zo'n Mac koopt lijkt het mij toch een zonde om maar 256MB grafisch geheugen te hebben.

Ik heb wel m'n vermoeden dat de meeste hier de Mac gaan steunen, maar mss hoop ik daar ook stilletjes naar :p, ik ken gewoon een paar mensen die het belachelijk vinden om bv een Mac te kopen en daarna Vista in dualboot te steken.. Alleen al omdat ik veel te veel software gebruik die volgens mij niet in een Mac versie te verkrijgen zijn, zoals AutoCad en PLC programmeer software.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

πŸ’©

Je kunt 't ook zo zien: als osx je niet bevalt heb je nog altijd een retesnelle windows computer aan een Mac Pro.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Een dualboot zou met de huidige virtualisatiemogelijkheden inderdaad belachelijk zijn. Zoek naast de hierboven genoemde topics ook eens op VMware fusion en Parallels. Daarnaast: voor 2600EUR heb je een hele leuke MP en als je met dezelfde componenten zelf iets in elkaar knutselt zal je waarschijnlijk niet veel goedkoper uitkomen. Gewoon doen dus.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15ΒΊ ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
k, thx voor jullie hulp, ik ga nog wat zoeken achter die VMware en Parallels, want ik wil zeker zijn dat dit AutoCad bv. niet teveel gaat vertragen.

• Caddy

Caddy

Press start to shutdown

Ik denk dat je voor die programma's makkelijk een alterntiev kunt vinden die soms nog gratis en makkelijker zijn ook.

Idd. Ook al bevalt osx niet (wat mij vrij sterk lijkt) dan heb je nog altijd een snelle windows bak staan.

Ik heb ruim een jaar geleden mijn prachtige dual g5 powermac ingeruild voor een intel imac en heb er soms nog wel eens spijt van omdat het z'n prachtige kast is.

Met jouw budget zal ik het wel weten!

Weet alleen niet hoe het zit met je licenties en of je die software ook legaal en zakelijk gebruikt.
je bent natuurlijk gek als je al die software opnieuw zou moeten aanschaffen voor een mac

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik alleen legale software die ik van school uit moet aankopen dus ik ga ervanuit dat die licentie's van bijvoorbeeld Adobe ook werken onder een Mac?

• Caddy

Caddy

Press start to shutdown

daar zou ik niet helemaal van uit gaan.
Volgens mij zijn dat gewoon twee verschillende versies en dus ook licenties.

Ik denk niet dat je een originele windows adobe op een mac kan installeren.

Verwijderd

Topicstarter
ow, dat veranderd wel het één en ander, bedankt

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

πŸ’©

In veel gevallen mag je ze wel inruilen overigens. Ik meen ook dat Adobe dat toestaat bijvoorbeeld. (Maar check dat!)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:09
Het blijft uiteindelijk toch je eigen voorkeur. Je kunt de prijzen naast elkaar leggen, kijken naar de voordelen en nadelen (die zijn er natuurlijk niet :+) van Mac OS X en de Mac Pro. Dit soort "Wat moet ik kopen" topics zijn vaak goed te beantwoorden door het lezen van reviews, nieuwsartikelen, de topics hier op GoT.

Dit topic gaat daarom op slot, zie ook Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007). Als je nog een specifieke vraag hebt over de Mac Pro dan kun je die in het topic over de Mac Pro stellen of een nieuw topic openen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.