Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Access (2000)] Object library upgrade

Pagina: 1
Acties:

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-11 21:01
Samenvatting: Is er een manier om in Access 2000 de object library te upgraden naar 10.0?

Ik heb een klein probleempje met een Access dbase.
De Dbase is geschreven in Access 2003 (dus object library 10.0). Op ons bedrijfsnetwerk gebruiken we Access 2000 (dus object library 9.0). In Access 2000 krijg ik foutmeldingen doordat commando's in 2000 niet begrepen worden.

Het probleem is dat er in object library 10.0 de commando's soms net wat andere variabelen hebben dan in 9.0. Daardoor crasht de database bij bijvoorbeeld het openen van een report.
Omdat Office zo geintegreerd is wil men op het werk niet alleen Access upgraden, maar gelijk heel office. (In de latere versies van Office zitten ook latere object libraries). Ik ben daar niet zo enthousiast over want dat betekent nogal wat voor gebruikers en upgrade liever lokaal die object library.

Heeft iemand een idee of dit uberhaupt mogelijk is of zitten de object libraries dusdanig in een bepaalde versie van Office verweven dat dit niet mogelijk is?
Via het VBA scherm in Access, Extra->verwijzingen kom ik in de beschikbare verwijzingen / libraries. Is het ook mogelijk om de microsof Acces 10.0 object library aan toe te voegen in Acces 2000?

AdB

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:25
Ik zou zeggen: probeer het uit! Voeg de verwijzing toe, hij heet: MSACC.OLB (kopieer dit vanuit een Access2003-installatie)
On the other hand: ik denk niet dat het kan, omdat je de Access-object library niet kan uitschakelen, of van prioriteit kan wijzigen.
Misschien kan je dan het originele bestand met de object library door het bestand met de gewenste object library vervangen (maar dat is op eigen risico)

(overigens hebben wij access2003 met de objecten versie 11)

[ Voor 44% gewijzigd door Witte op 27-03-2008 15:22 ]

Houdoe

Verwijderd

als je late binding (de verwijzing naar de biblioteek kun je evenwel niet uitschakelen) gebruikt en eventuele niet-bekende constanten vervangt door hun reële waarde zou je iig zonder crashes de database kunnen gebruiken. dan heb je verder wel foutafhandeling nodig, of door het testen op versienummer kun je dan de juiste opdrachtconstructie aanroepen.
de problematische code ongecompileerd in een aparte module plaatsen kan ook al eens helpen.
ten slotte bestaat de mogelijkheid er een standalone toepassing van de maken met de juiste runtime er automatisch bij, maar dan moet je wel over de nodige licenties ed beschikken:
http://msdn2.microsoft.com/nl-nl/office/aa905403(en-us).aspx

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-11 21:01
Vanzelfsprekend uitgeprobeerd, maar werkte niet.
De code in een aparte module plaatsen met runtime wordt de "leverancier" niet zo enthousiast van (het is een prototype in VB runtime, maar het programma wordt wel door gebruikers gebruikt).

Inmiddels zijn we bezig om office 2003 naar de gebruikers uit te rollen.
We hadden ook alleen de gratis runtime variant van Access kunnen proberen, daar hebben we niet voor gekozen de upgrade zat er toch aan te komen.

dank voor de reacties. _/-\o_ Toch maar voor de eenvoudige "office 2003" uitlevering gegaan

AdB