PC --> UTP --> Media center

Pagina: 1
Acties:

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 14:43
Ik wist niet of deze in Elektronica moest of hier, maar ik probeer het maar eerst hier.

Ik heb dit huis 2 jaar geleden verbouwd, en direct wat UTP overal getrokken. Nu heb ik ook een UTP kabel vanaf m'n PC op zolder naar de woonkamer lopen, welke eindigt bij de DVD-recorder in de woonkamer. Nu zit er op die DVD recorder een AUX ingang (tulp) waarop ik bijv het geluid van een MP3 speler ofzo kan aansluiten.

Nu is mijn vraag...kan ik boven een jackplug aan mijn UTP kabel solderen en beneden bij de mediacenter er weer tulpstekkertjes aan prutsen zodat ik dan mooi het geluid van m'n PC over de Surround set kan krijgen? (gewoon 2.0 geluid)

Of is dit niet mogelijk vanwege de weerstand van UTP ofzo?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik zou het gewoon proberen :) Wat je zelf uit zou kunnen zoeken zijn de kenmerken van de UTP-kabel die je hebt liggen, zoals de maximale spanning, en dit vergelijken met datgene dat je erover wil gaan versturen.

En zolang er geen netwerkapparatuur tussen zit kan het mijns inziens sowieso geen kwaad, maar ik heb geen bevestiging hiervan. Het laten smelten van je kabel gebeurt dus op eigen risico :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:42

Shunt

Boe

ja dit kan gewoon de utp kabel in 3 stukken verdelen. Je zal dus een keer een Grond hebben (normaal zwart ofzo(deze mag voor bijde kanalen gebruikt worden) en dan twee kanelen voor links en rechts. gebruik bvb 2 aders voor grond en 2 voor de links en twee voor de rechts kanalen. Let wel goed op dat je boven en beneden het zelfde kleurtje gebruikt bij de aansluitingen. Het kan wel dat je storing krijgt op de kabel ruis en dat soort dingen omdat je over een mogelijk grote afstand werkt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 14:43
CodeCaster schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:01:
Ik zou het gewoon proberen :) Wat je zelf uit zou kunnen zoeken zijn de kenmerken van de UTP-kabel die je hebt liggen, zoals de maximale spanning, en dit vergelijken met datgene dat je erover wil gaan versturen.

En zolang er geen netwerkapparatuur tussen zit kan het mijns inziens sowieso geen kwaad, maar ik heb geen bevestiging hiervan. Het laten smelten van je kabel gebeurt dus op eigen risico :+
De netwerk kabel loopt samen met 3 anderen naar beneden. Slechts 1 van die UTP kabels gebruik ik voor netwerk, en de ander straks voor geluid. Ik kan btw niet zien wat voor 'n type kabel het is (nogal weggewerkt in rare kleine kastjes enzo :X )
Shunt schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:09:
ja dit kan gewoon de utp kabel in 3 stukken verdelen. Je zal dus een keer een Grond hebben (normaal zwart ofzo(deze mag voor bijde kanalen gebruikt worden) en dan twee kanelen voor links en rechts. gebruik bvb 2 aders voor grond en 2 voor de links en twee voor de rechts kanalen. Let wel goed op dat je boven en beneden het zelfde kleurtje gebruikt bij de aansluitingen. Het kan wel dat je storing krijgt op de kabel ruis en dat soort dingen omdat je over een mogelijk grote afstand werkt.
Ik was zelf al van plan om 2 aders te gebruiken voor elke ader die uit m'n tulp/jack kabel komt...ik ga het eens proberen vanavond ;)

[ Voor 32% gewijzigd door WoBBeL op 25-03-2008 17:56 ]

Verwijderd

Niet om dit topic compleet een andere richting in te sturen...

Maar is het volgende niet een betere oplossing ?

Pinnacle Soundbridge

Gewoon je netwerkkabel gebruiken en je hebt wat je wilt + meer controle.. (Display / remote)
Het speelt mp3, ogg, wma... etc.

Je hebt zelfs iets uitgebreidere kastjes met ook Video !
Zoals een Pinnacle showcenter

(Ik heb geen aandelen Pinnacle :) )

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 18:26 ]