Beeld wordt bij full screen 'hoger'

Pagina: 1
Acties:

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-03 18:15
Ik zit met het volgende probleem: sinds vandaag verspringt mijn beeld. Dan niet van links of naar rechts, maar het beeld wordt bij full screen 'hoger'. Er komt een lijn van ongeveer een cm dik, die telkes opkomt en weer verdwijnt (om de 2 seconden). Deze lijn lijkt telkens op dezelfde plek te zitten en drukt als het ware alles wat eronder zit naar beneden en verdwijnt weer, bij het verdwijnen komt het scherm dan het verschil weer naar boven en staat weer normaal.

Ik bemerkte dit eerst met het kijken van een dvd, maar nu geberut het ook in mijn browser, als ik mijn pc reboot met het spalshscreen, bij het inloggen in Vista. gek genoeg, maar wanneer ik het bureaublad zit gebeurt er niets (EDIT bij instaleren prgramma en VIsta vraagt of het mag, dan gebeurt het ook), switch ik naar mijn internet browser, dan gebeurt het in de browser, in het DVD programma enz. Het gebeurt dus soms at ramdom, bij andere programma's gedurende de tijd dat deze aan staan.

Voor de volledigheid specs pc:
- C2D E6600, niet overgeklokt en er staat een scythe infinity op
- Asus P5B,
- Sapphire x1900xt
- 3x samsung spinpoint
- Mem: Corsair 2x1gb DDR2 sdram PC5400 CL4.0 TwinX
- Scherm: Samsung 226BW
- Vista 32 bit

Mijn hele systeem is niet overgeklokt, alles is origineel. Heb alleen laatst (2 maanden geleden) de scythe erin gehangen en mijn fan vernieuwd.

Via ATItool gekeken naar mijn videokaart wat het volgende aangeeft:
- Temperature of voltage regulator: 56C
- Fan speed 27%
- GPU temp: 52C
- Temperature of temp. chip 44c
- Na 10 minuten artifacts zoeken niets gevonden.

Via HWMonitor gekeken naar de temp van mij C2D: 36 en 34c

Ik heb de ATi Catalyst 8.3 drivers erop staan, ook verwijderd (totaal) en wederom na reboot geinstalleerd, dat mag niet baten.

De laatste tijd heb ik wel wat last van 1 bluescreen, dan schakelt de pc na 1 seconde bluescreen vanwege safety purposes uit en start dan opnieuw op. Dit doet zich af en toe voor.

Ik denk zelf dat het aan of mijn Videokaart ligt of de 226BW. Maar voordat ik naar de pcboer snel om iets nieuws te halen wil ik graag jullie visie omtrent bovenstaande.

Ik weet dat wanneer er een vraag wordt gesteld dat er zoveel mogelijk info moet worden gegeven, ik kan even niets meer verzinnen, maar mocht er meer info benodigd zijn, laat het dan even weten.

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-05 15:59
Probeer eens op een andere monitor of graka ;)

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je iets geinstalleerd of enige software/hardware veranderingen gemaakt rond de tijd sinds je dit probleem hebt?

Is je 226BW aangesloten met een DVI of een VGA kabel?

• tijlemanz
Dutchmega schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:46:
Heb je iets geinstalleerd of enige software/hardware veranderingen gemaakt rond de tijd sinds je dit probleem hebt?

Is je 226BW aangesloten met een DVI of een VGA kabel?
Geen installaties gedaan, zowel hardwarematig als softwarematig niet. Mijn 226BW is via DVI aan mij videokaart gekoppeld.
Zamoraak schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:31:
Probeer eens op een andere monitor of graka ;)
Die heb ik helaas niet.

Op dit moment laat mijn pc nog geen strepen zien, ik heb het idee dat het nog moet komen als de pc wat langer aanstaat. Het is dus goed mogelijk dat het een voorbode is van een een of ander defect in mijn PC.

EDIT: Na anderhalf uur is het weer zover!

• tijlemanz
Ik heb de problemen nog steeds, nu is het alleen ook zo dat als ik mijn pc normaal opstart deze tijdens het opstarten reboot, zie dan nog net het blauwe BSOD scherm voorbij komen, maar kan het niet lezen.

Vervolgens start mijn PC gewoon op, nadat ik de optie voor normale modus heb gekozen. Ik weet alleen niet wat er mis is, of waar ik moet beginnen met zoeken.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 19:15
tijlemanz schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:51:
Ik heb de problemen nog steeds, nu is het alleen ook zo dat als ik mijn pc normaal opstart deze tijdens het opstarten reboot, zie dan nog net het blauwe BSOD scherm voorbij komen, maar kan het niet lezen.

Vervolgens start mijn PC gewoon op, nadat ik de optie voor normale modus heb gekozen. Ik weet alleen niet wat er mis is, of waar ik moet beginnen met zoeken.
Eventueel je video kaart even eruit halen en schoonmaken en weer terug erinstoppen en drivers opnieuw installeren ? kan zijn die misschien te warm word..(noem maar iets hoor )

• tijlemanz
Mektheb schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:54:
[...]

Eventueel je video kaart even eruit halen en schoonmaken en weer terug erinstoppen en drivers opnieuw installeren ? kan zijn die misschien te warm word..(noem maar iets hoor )
Schoonmaken als in stof er af blazen, bedoel je dat?

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:54
afstoffen bedoeld hij inderdaad ;)
Pagina: 1