[PS3] R-W Tulp vs optisch of HDMI?

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een PS3. Geweldig apparaat! Mijn TV en cinema set zijn niet _heel_ ouderwets maar hebben toch zo hun beperkingen. De TV bevat 2 scart aansluitingen en een RW tulp aansluiting.

Mijn cinema set zit via scart op de TV en idem voor de PS3.
Ik heb via een utp kabel mijn PS3 aangesloten op mijn PC om zo mijn films, muziek te delen en af te spelen. Dit wil ik uiteraard wel via mijn cinema set doen. Ik ben vandaag stad en land al af geweest om een dergelijk kabeltje te vinden (optisch naar RW), maar dit bestaat simpel weg niet. Van een digitaal signaal valt niet zomaar een analoog RW signaal te maken.
Nu is denk ik mijn enige op optie om mijn cinema set te vervangen voor een moderner type. Ik heb wat rondegekeken maar er zijn er een aantal in een niet te hoge prijsklasse waarop _geen_ optische aansluiting maar WEL een HDMI aansluiting zit. De bedoeling is dus om via de ouderwetse scart deze nieuwe set en de PS3 op mijn TV aan te sluiten en dan het geluid via de HDMI van de PS3 naar de set te krijgen.

Mijn vraag is: is dit mogelijk? Kan HDMI op de PS3 ook alleen gebruikt worden voor het audio signaal terwijl het video signaal wel via scart blijft lopen? Hebben jullie eventueel andere opties of advies waarmee ik mijn voordeel kan doen? Thanks!

ps. Misschien hoort dit topic in het Audio/Hifi forum thuis.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

scorpie

Supra Addict

Je hebt denk ik niet gezocht in het PS3 ervaringen topic of in het PS3 media center topic. In beiden startposts staat geloof ik het antwoord. Kort gezegd: ja het kan.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Duidelijk. Had wel het nodige gezocht maar was het in t ervaringen topic niet tegengekomen. In het media center topic echter wel.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier heb je al een topic over, en blijkbaar staat het al in de betreffende topics.

Dit topic is gesloten.