Toon posts:

Vastlopen van Vista voor het login scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds afgelopen weekend een nieuwe pc, maar ik heb problemen met de video drivers.

Zodra ik videokaart/nvidia drivers installeer gaat het namelijk fout. Als ik de pc helemaal uit zet en weer aan zet dan net voordat het vista logo komt met erachteraan het login scherm krijg ik gedeeltelijk zwart/wit strepen en een 'sterren' achtergrond te zien (bij de eVGA bleef het scherm zwart en kreeg ik een BSOD uiteindelijk). Vervolgens reboot ik hem en doet hij het goed. Het gaat pas weer fout bij het helemaal afsluit en bij de eerste keer opstarten weer.

Specs:
Intel E2160
4 gig ram
Gigabyte P35-DS3R
Windows Vista 64 bit
eVGA 8800 GT 512 mb ram
169.25 forceware winvista 64 versie

Ik heb al een beetje gegoogled maar ik kon niks vinden. Ik heb toenet alles weer geformatteerd en alles erop gezet en weer hetzelfde probleem pas na de video drivers. Ik heb ook al Omega drivers geprobeerd, maar ik houd hetzelfde probleem.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Je geeft zelf aan dat het de drivers zijn, dus eigenlijk hoort dit in WOS want VB staat in de categorie 'Harde Waren' en niet 'Softe goederen' wat drivers wel zijn :)

Boot eerst maar eens in VGA modus (F8 bij bootloader) en zet Aero uit (dus vista basic of klassieke thema). Probeer een oudere versie drivers en zorg er ook voor dat je chipset drivers geinstalleerd zin. Check ook in veilige modus of VGA modus je event log eens.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Sebazzz schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:35:
Je geeft zelf aan dat het de drivers zijn, dus eigenlijk hoort dit in WOS want VB staat in de categorie 'Harde Waren' en niet 'Softe goederen' wat drivers wel zijn :)

Boot eerst maar eens in VGA modus (F8 bij bootloader) en zet Aero uit (dus vista basic of klassieke thema). Probeer een oudere versie drivers en zorg er ook voor dat je chipset drivers geinstalleerd zin. Check ook in veilige modus of VGA modus je event log eens.
Ik heb Klassiek thema aangezet en de chipset drivers geupdate. Event log zegt alleen dat er problemen met de drivers was, verder geen nuttige info.
Niks werkt :( . Ik zal zo eens effe een mod pm'en of hij het dan kan verplaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 17:09 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op verzoek move VB -> WOS

Oslik blyat! Oslik!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:54
Misschien een rare zijsprong maar probeer je machine eens met 2 GB aan ram.

In heb namelijk een Gigabyte P35-DS3P met Vista x64 en 4GB aan ram en ik had ook erg vage problemen met m'n video drivers (Radeon HD 3850), ik zag dan het vista logo en die bevroor dan, BSOD's of alleen een zwart scherm

Ik heb m'n machine met 4GB weer aan de praat gekregen door het geheugen te onderklokken (zoek maar eens op Vista 4 GB)

Where is my ANY key

Verwijderd

Topicstarter
cefas schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:46:
Misschien een rare zijsprong maar probeer je machine eens met 2 GB aan ram.

In heb namelijk een Gigabyte P35-DS3P met Vista x64 en 4GB aan ram en ik had ook erg vage problemen met m'n video drivers (Radeon HD 3850), ik zag dan het vista logo en die bevroor dan, BSOD's of alleen een zwart scherm

Ik heb m'n machine met 4GB weer aan de praat gekregen door het geheugen te onderklokken (zoek maar eens op Vista 4 GB)
Ok, ik zal dat effe van het weekend proberen. Kan op dit moment lastig erbij komen en ben zelf niet zo handig met pc hardware :P .

Het hele rare van het probleem is gewoon dat het alleen bij een nieuwe start-up (en dus niet reboot) gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben afgelopen weekend er maar weer even mee wezen spelen. Ik heb nog twee andere recente drivers geprobeerd, zonder succes. Daarnaast BIOS gechecked op onregelmatigheden, maar daar stond ook alles goed.

Daarna toch maar weer eens alles geformatteerd, dus een schone installatie eerst zonder drivers en daarna met alleen Nvidia drivers erbij. Zodra ik de Nvidia drivers erop zet begon het weer.

Vervolgens weer geformatteerd en Windows XP 32 bit erop gezet (had helaas geen 64 om nog te testen). Ook na de driver installatie van NVidia werkte alles goed.

Het is dus echt Vista 64 bit icm de Nvidia drivers die ervoor zorgen dat elke keer dat ik opstart geen goed beeld krijg. Nu is het trouwens constant een zwart/wit gestreept patroon 'met verspringing'.

Ik blijf het raar vinden. Waarom werkt het bij de eerste keer opstarten nooit, maar elke keer na een harde reset wel :? . Ook blijf je hardeschijf activiteit zien bij het vastlopen en is de muiscursor gewoon te zien, echter niet te bewegen. Ook vreemd dat ik als enige last hiervan schijn te hebben.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nou nee hoor, gezien ik van het weekend ook 64 bit installed hebt en Vista NIET om kon gaan met de Nvidia drivers en 4 gig ram. Met 2 gig ram ging alles van een leiendakje. Probeer anders ook in safe mode op te starten, drivers te deinstallen en daarna de kaart ook uit je Device Manager te gooien. Dan weer rebooten in safe mode, drivers installen en dan gewoon booten.

Succes ermee :)

Xbox Live ID:Notna8310

• jowan073
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 22:06
ik heb een asus m2n sli deluxe.. ook een nvidia plank met een hd 3850 en hier werkt win vista x64 als een zonnetje.. heb btw ook gewoon 4 gb dr in hangen nergens problemen mee

Verwijderd

Ik heb ook een soortgelijk probleem. Mijn pc blijft hangen tijdens het inlogscherm van vista of soms als ik al ingelogd ben, maar de 2e keer als ik hem opstart dan doet ie het perfect. Niks tevinden in Eventviewer o.i.d. Dit heb ik al 3 maanden en een oplossing heb ik gewoon nog niet gevonden..

Specs
Asus p5n32-sli premium
Intel Q6660 @ 2,4 ghz
Club3D 8800GT 512MB (voorheen 8400GS, was leenkaart)
4x1gb Team Elite's DDR2
Be Quiet! 550W
Samsung T166 Spinpoint 320GB
Temps: 45 idle chipset, 54 GPU

Viel me op dat dit ongeveer begon toen ik me 8800GT kreeg. De 1e maand werkte de pc gewoon perfect (met de 8400GS). Drivers wel verwijderd enzo

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 08:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks voor de tips d:)b . Zodra ik mijn nieuwe CPU binnenkrijg zal ik voor de gein een andere videokaart erin zetten, kijken of het inderdaad aan de 8800 GT drivers ligt. Zal ook dan wel even kijken of als ik 2 GB ram eruit haal of dat nog verschil maakt.

Ik moet zeggen dat het me sterk lijkt dat het verwijderen van de videokaart uit het apparaat beheer zou werken, aangezien dat niet veel anders is dan wat er bij een format gebeurt (toch?). Maarja, ik ben bereid alles te proberen. Zal het dan ook binnenkort proberen.

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 11:35

Bouli

9000 rpm

Probleem al aantal keer eerder gehad, maar niet alleen met Vista ook met XP wel eens dit soort problemen tegengekomen. Meestal driver van videokaart die niet goed wil laden, kan ook duiden op kapotte videokaart overigens.

K20A daily :-)

Verwijderd

Met een andere videokaart erin gaf hij dezelfde problemen :(
Zal proberen met 2gb erin.

Zou overigens zo'n soort probleem als ik heb, het aan de voeding kunnen liggen? Of is dat onwaarsschijnlijk.

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 11:35

Bouli

9000 rpm

Twijfelachtig, maar zou kunnen. Dat zou iig het laatste zijn waar ik aan zou denken, qua hardwarematige problemen dan...

Dit kan ook net zo goed een softwarematig probleem zijn..

[ Voor 36% gewijzigd door Bouli op 03-04-2008 16:08 ]

K20A daily :-)

Verwijderd

mja ik had vista al opnieuw geinstalleerd. en heb niks geholpen
Ik zal is proberen zonder drivers te starten, kijken of ie het dan wel doet:P

Maarja het is heel irritant, je weet niet of het softwarematig probleem is of hardwarematig. Ook is er niks te vinden in eventviewer

Bovendien, een 550w voeding moet toch wel een q6600,8800GT kunnen trekken?
Vraagje: Zouden hoge temps iets ermee te maken kunnen hebben?

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:52:
mja ik had vista al opnieuw geinstalleerd. en heb niks geholpen
Ik zal is proberen zonder drivers te starten, kijken of ie het dan wel doet:P

Maarja het is heel irritant, je weet niet of het softwarematig probleem is of hardwarematig. Ook is er niks te vinden in eventviewer

Bovendien, een 550w voeding moet toch wel een q6600,8800GT kunnen trekken?
Vraagje: Zouden hoge temps iets ermee te maken kunnen hebben?
Over je 550w, dat trekt ie makkelijk.

Verwijderd

heb 2gb geprobeert, geen enkel effect.

Of het is een kapot moederbord, of het ligt ergens toch aan drivers. Ik ga effe al de drivers weer uninstalleren, en kijken hoe het dan loopt :)

Temperaturen hebben er niks mee te maken? Want tijdens gamen ofzo dan valt ie niet uit, en wel als ik net ingelogd ben in windows. Tijdens gamen wordt ie warmer lijkt me dus temperaturen lijken me geen factor hierin.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 16:03:
heb 2gb geprobeert, geen enkel effect.

Of het is een kapot moederbord, of het ligt ergens toch aan drivers. Ik ga effe al de drivers weer uninstalleren, en kijken hoe het dan loopt :)

Temperaturen hebben er niks mee te maken? Want tijdens gamen ofzo dan valt ie niet uit, en wel als ik net ingelogd ben in windows. Tijdens gamen wordt ie warmer lijkt me dus temperaturen lijken me geen factor hierin.
De voeding is meer dan genoeg (zolang het een A/B merk is :) ). Ikzelf heb een Corsair HX-520.

Volgens mij is het gewoon een driver probleem, aangezien ik laatst na het rebooten bij het opstarten een bericht kreeg van Windows dat er wat was mis gegaan (dus dat vastlopen voor het login scherm) en dat het aan mijn NVIDIA software/drivers lag. Bij zoeken naar oplossingen kreeg ik dat er geen oplossing voor bekend was en dat ik naar nvidia of microsoft moest gaan voor updates.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:43

H.Boss

Hugo Boss

Probeer het is met de de volgende updates! Dit probleem komt wel eens vaker voor doordat de update niet geinstalleerd is. Dan boot die tot aan de vista boot screen en dan blue screen.

De volgende links:

Error message when you try to install Windows Vista on a computer that uses more than 3 GB of RAM: "STOP 0x0000000A"

http://www.microsoft.com/...7541e93c18&displaylang=en

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Verwijderd

dankjewel, alleen als ie hem wil installeren dan zegt ie: 'de update does not apply to your system' terwijl ik toch 64-bit heb.

trouwens ik heb nu wel wat meer duidelijkheden, sindsdien ik een bsod kreeg in safe mode, geeftie ipv de freezes in windows nu bsod's (waar je toch wat meer duidelijkheden bij krijgt)
Ik denk steeds meer dat het een driver probleem is. (overigens het lijkt heel erg vedacht veel dat hij die bsod na precies 15/20 seconden geeft, dus het maakt niet uit of je ingelogd ben of niet')

Ik kreeg gister deze bsod:

'A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval'.
Stop: 0x00000101 (0x00000000000000031, 0x0000000000000000, 0xFFFFFg01000F30180 x000000000000000003,)

en vandaag deze, er kwam ineens een hoop tekst maar ik heb het niet op tijd kunnen lezen want ik kon niet naar boven scrollen :P wel de stopcode: 0x000000C5

Ik ga hier maar is effe me googelen, misschien hebben jullie hier iets aan :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 14:42:
(overigens het lijkt heel erg vedacht veel dat hij die bsod na precies 15/20 seconden geeft, dus het maakt niet uit of je ingelogd ben of niet')
Best mogelijk: Vista gaat nog een heel tijdje na het weergeven van het loginscherm verderr met het laden van services.
allen vind ik het vaag dat je dan ook in safe mode crashes krijgt. Als ik jou was zou ik "voor de lol" toch 'ns proberen met 2GB aan ram en/of met een andere grafische kaart....

Verwijderd

allebei geprobeert, en had geen effect. Wat ik heel raar vond overigens. Want dit begon zo ongeveer toen ik me nieuwe kaart kreeg (8800GT)

Ik had er paar weekjes terug een andere ingedaan (uit 7xxx serie ofzo) en hij bleef hetzelfde doen.
En met 2GB ook. Maarja ik heb die bsod's ff gegoogled en is toch iets met de drivers, weet nog niet hoe ik dit ga oplossen maar goed.

Verwijderd

nou heb effe gekeken en het schijnt dat er aardig wat mensen deze bsod's hebben gehad. Maar het is niet precies te zeggen waar het aan ligt , bij iedereen was het wat anders zo ongeveer..

Verwijderd

Topicstarter
Ok update:

Dit alles heb ik geprobeerd:
- Vista 64 bit SP1 geinstalleerd
- NVIDIA 174.74 Drivers
- BIOS opnieuw geinstalleerd
- Gecontrolleert of de videokaart goed zat en die zat goed (geprobeerd aan te drukken)

Na wat uitzoeken ben ik ook met GPU-Z en NVIDIA controlpannel nog wezen kijken en daar bleek dus dat hij op PCI-E 1 x speed draait. Ik had al wat lage performance, maar ik dacht dat dat aan mijn langzamere processor lag. Het vastlopen de eerste keer was niet zo'n probleem, maar het op 1 x draaien is toch wel erg zuur. Mijn gok is dus ook dat hij bij het eerste keer opstarten op 16 x draait en dat er dan dus wat mis gaat zodat hij over gaat na 1 x speed, waar hij wel op loopt.

Ik ben iig ten einde raad :( . Er zijn wel meer mensen met BSOD's, maar ik las nergens dat hij op 1 x speed draait en haast nergens dat het alleen bij de eerste boot is.

Hieronder nog de foutmelding:
Beschrijving
Een probleem met de videohardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: LiveKernelEvent
Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
WD-20080417-1913.dmp
sysdata.xml
Version.txt

Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven
Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt.

Extra informatie over het probleem
BCCode: 117
BCP1: FFFFFA80082AF010
BCP2: FFFFFA6002215630
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_0_6001
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws, probleem is opgelost.

Om te testen of het niet aan de grafische kaart lag, heb ik van iemand er één geleend en erin gezet. Hiermee werkte alles goed. Daarna mijn grafische kaart bij die vriend erin gezet en daar ging ook alles goed. Vervolgens de grafische kaart weer terug erin gedaan en toen werkte alles ook weer goed.

Waarschijnlijk was er iets fout in de bios, een timingfout oid, die een schop kreeg door de andere grafische kaart, waardoor het nu wel weer doet.

Verwijderd

hmm kan bij mij mss ook wel zijn, ik ga iig me bios is resetten!

alhoewel toen ik een andere grafische kaart heb geprobeert toen bleef ie hetzelfde doen..
Pagina: 1