Toon posts:

hoe htpc pc/laptop aan te sluiten op HT-setje EN tv?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Ik wil in mijn volgende woning een flatscreen neerzetten en een klein pc-tje of laptop ernaast gebruiken als HTPC. Voor het bijbehorende geluid zou ik graag een LG HT-setje willen gebruiken, puur omdat ie er zo verschrikkelijk mooi uit ziet ;)

Nou vraag ik me af, wat voor aansluiting moet ik gebruiken vanaf de PC naar zo'n hometheater? Helaas heeft deze geen HDMI-in waarmee je het signaal via de HT kunt doorlussen naar de TV ofzo dus die zal een aparte kabel van de DVI-laptop naar de HDMI-tv nodig hebben.

Maar hoe sluit je het geluid aan zodat je zowel via de tv als via de HT-set kunt luisteren (je wilt niet altijd de HT-set aandoen). Een geluidskaart heeft meestal een mini-plugje voor een koptelefoon of een PC-based speakersetje, geen optische aansluitingen enzo toch? En zeker niet 2 stuks zodat je een naar de TV en een naar de HT-set kunt sturen?

TIA!

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Tja, dan moet je er dus een nemen die wel een digitale uitgang heeft (optisch of coax). En in ieder geval de realtek 889 chip die op veel intel P35 based moederborden zit kan van analoog naar digitaal en andersom switchen zonder de instellingen te hoeven veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
The_nv40_man schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:56:
Tja, dan moet je er dus een nemen die wel een digitale uitgang heeft (optisch of coax). En in ieder geval de realtek 889 chip die op veel intel P35 based moederborden zit kan van analoog naar digitaal en andersom switchen zonder de instellingen te hoeven veranderen.
dus zo'n standaard plugje is altijd analoog?