Toon posts:

[RAID 1] Na stroomstoot een rebuild nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt:

De server, een AMD socket 939 moederbord met onboard raid heeft een opdonder gehad en het moederbord + voeding is gefrituurd. Alle ander onderdelen werken nog prima, deze heb ik via een andere computer getest. Nieuw moederbord met voeding dus. Dit wordt een Asrock (ik weet het, B merk Asus, maar er zijn weinig 939 bordjes nog te leveren) N68PV-GLAN met onboard Raid.

Om toch door te kunnen werken heb ik 1 van de Raid schijven in een ander netwerk computer gehangen en daaraf gewerkt (gaat prima). Vanavond zet ik alles weer inelkaar en moet dus de oude versie (die andere hd dus) bijgewerkt worden. Aangezien het twee identieke schijven zijn, hoe zie ik in de Raid configuratie tool welke schijf ik als bronschijf moet aanwijzen. Het zal wel op Sata aansluiting aangegeven worden neem ik aan ? (ik maak natuurlijk eerst een backup).

Het gaat om ongeveer 88 Gb aan data, hoelang duurt het ongeveer om alles te mirroren ?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Is het gigabit? Beetje ongewoon om data in te meten maargoed... :/
Je moet dan eerst delen door 8 om Gigabytes te krijgen, hierna deel je dit getal door de schrijfsnelheid van de langzaamste schijf en je neemt daar 4/5 van. Dan heb je ongeveer het aantal seconden.

Staat zeker Linux op dat je het OS op een andere pc makkelijk kon draaien? :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor, draait gewoon windows xp pro... het is gewoon een data bak met Raid 1. Er zit nog een derde HD in die als opstart schijf fungeerd. Bedankt voor de info !