Toon posts:

Stekkerblok dat reageert op S3/S4 sleep modes.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een stekkerblok dat mijn monitor en speakers aan of uitzet als ik mijn PC wakker maak/in slaapstand zet. Ik heb genoeg van die stekkerblokken gezien die alles aan of uit zetten als de PC daadwerkelijk uit gaat, maar nog nooit eentje die detecteert of je PC in sleep/hibernate modus is gegaan. Of althans niet als dusdanig geadverteerd.

Liefst zou ik iets hebben dat geen drivers of USB poort nodig heeft. Iemand enig idee of die dingen bestaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 14:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In hibernate modus gaat je pc ook uit, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Verder is het zo dat veel van die master slave stekkerdozen uitgaan als er weinig stroom getrokken wordt. Als je pc dus in sleep staat en bijna niets verbruikt dan zou het daarmee ook moeten werken.
Dat is althans wat veel van die dingen pretenderen te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:49:
Verder is het zo dat veel van die master slave stekkerdozen uitgaan als er weinig stroom getrokken wordt. Als je pc dus in sleep staat en bijna niets verbruikt dan zou het daarmee ook moeten werken.
Dat is althans wat veel van die dingen pretenderen te doen.
Ik had al zo'n vermoeden, maar ik zie het nergens geadverteerd staan. Iemand die kan bevestigen dat dit werkt?

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 23:01
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:19:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden, maar ik zie het nergens geadverteerd staan. Iemand die kan bevestigen dat dit werkt?
Bij sommige staat duidelijk aangegeven hoeveel watt de master moet opnemen voordat de rest aangaat. Bij wat duurdere kun je het geloof ik instellen.

De vraag is dus : hoeveel stroom (of watt) trekt je PC in standby? en ga dan eens zoeken :)

voorbeeld :

http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=9772
- Bescherming tegen overspanning.
- Instelbare gevoeligheid ‘master’ contact
- Aantal uitgangen: 8
- Master: 1 RA socket
- Slave: 5 RA sockets
- Slave: 2 Euro sockets

[ Voor 23% gewijzigd door WVL_KsZeN op 26-03-2008 12:45 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Topicstarter
WVL_KsZeN schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:41:
[...]
Bij sommige staat duidelijk aangegeven hoeveel watt de master moet opnemen voordat de rest aangaat. Bij wat duurdere kun je het geloof ik instellen.

De vraag is dus : hoeveel stroom (of watt) trekt je PC in standby? en ga dan eens zoeken :)

voorbeeld :

http://elektronica-online.nl/content_details.php?id=9772

[...]
Kijk, daar was ik naar op zoek. Bedankt! :)

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 23:01
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:34:
[...]

Kijk, daar was ik naar op zoek. Bedankt! :)
Ik zeg niet dat je die moet kopen, he? :) geen ervaring met het product.. Kijk gewoon eens rond, er is denk ik zat te vinden.

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-02 08:26
Is het niet straks zo dat alle apparten op dat blok niet meer van stroom worden voorzien?
Want wanneer de PC in stand-by modus gaat worden alle gegevens naar het geheugen verplaatst en blijft daar alleen nog spanning op staan zodat wanneer de pc weer aanmoet alles snel weer ingeladen kan worden. Als die stekkerdoos dan ook van de master de spanning afhaalt zijn dus eigenlijk alle gegevens weg en heeft het ook geen nut als je de pc in stand-by zou zetten.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Xelle schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:45:
Als die stekkerdoos dan ook van de master de spanning afhaalt zijn dus eigenlijk alle gegevens weg en heeft het ook geen nut als je de pc in stand-by zou zetten.
Natuurlijk blijft er op het mastercontact wel stroom staam. Anders zou het hele principe van 'extra stroom door master -> andere contacten aan' natuurlijk niet werken :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Xelle
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-02 08:26
Mja ok, zat denk ik op een verkeerde manier te denken hoe dat stekkerblok werkt O-) .
Maargoed zo'n blok zou dan wel de oplossing zijn voor wat de TS wilt.

Verwijderd

Topicstarter
WVL_KsZeN schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:39:
[...]

Ik zeg niet dat je die moet kopen, he? :) geen ervaring met het product.. Kijk gewoon eens rond, er is denk ik zat te vinden.
Weet ik, ik bedoelde ook meer dat ik op zoek was naar een dergelijke uitleg. :) Ik ga eens bij de wat grotere electronicaboer rondkijken wat daar ligt. Nogmaals bedankt!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Of kijk bij een bouwmarkt. Ik heb er ook eentje werkt(e) perfect. Je kunt meestal instellen bij welke stroom hij de andere slave contacten ook onder spanning zet. Zodat de boel dus niet uit blijft bij een super zuinige pc of aan blijft als je pc veel verbruikt in stand by :)
Pagina: 1