Toon posts:

Nieuwe koeler, tips nodig!

Pagina: 1
Acties:
  • 509 views

Verwijderd

Topicstarter
Een goedendag!

Ik zal dit keer niet te veel offtopic vragen stellen, anders wordt mijn draad weer gelockt!;)

Ok,

ik ga binnenkort een nieuwe CPU aanschaffen en ben van plan hem te gaan overclocken. Ik wil hem met lucht zo goed mogelijk koelen. Ik denk dat de stockkoeler hiervoor niet genoeg opties voor me bied en daarom vraag ik aan jullie welke koeler het beste zou koelen. Ik heb er wel ~50 euro voor over.

specs:

MOBO : P35-DS3R
CPU: E8400

Ik heb even gekeken naar wat koelers, de Thermalright Ultra 120 Extreme lijkt me wel wat? Is dat een goeie keus? Of moet ik hier nog wat bij kopen, een aparte koeler om ertegen te bevestigen?

Ik hoop dat een van jullie weet welke koeler heel goed kan koelen,

bij voorbaat dank _/-\o_

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ga gewoon opzoek naar reviews van socket 775 luchtkoelers. Die zijn er genoeg te vinden en dan kan je zelf zien welke voor jou het beste is. Zijn vast reviews te vinden waar ze 10 luchtkoelers tegen over elkaar zetten en laten zien welke qua prijs/prestatie het beste is. Let ook even op de geluidsproductie als je dat belangrijk vind.

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Eigelijk moet je zelf zoeken, maar ik geef je wel even een tip. De SCYTHE INFINITY pricewatch: Scythe Infinity SCINF-1000 Veel koeling voor weinig geld ;) Kijk alleen wel of hij op je moederbord past.
Afbeeldingslocatie: http://pics.computerbase.de/1/5/2/4/1/2_m.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door jdm8 op 25-03-2008 15:08 . Reden: shitload aan spelfouten ]

Verwijderd

Topicstarter
oke

jullie bedoelen gewoon dat het ook leuk is om zelf op onderzoek uit te gaan

THNX:)

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Thermalright Ultra 120 Extreme of een Scythe Mugen "Infinity".
Beide zijn goede koelers (heb zelf wel een custom mounting gemaakt voor de Mugen, want vond die pushpins maar niks, maar dat daargelaten).
Voor de rest zijn er geen betere luchtkoelers (zover ik weet).
Het is misschien wel slim om de fans op de koelblokken te vervangen door betere, deze zijn namelijk niet super. (maar nog steeds wel goed zat, als je airflow voldoende is)

http://specs.tweak.to/15535

Verwijderd

Die 2 idd en de tunic/sunbeam tower 120 is ook een goeie. Ik heb zelf de infinity op de P35-DS3R en hij past er gewoon goed op.

Ik heb er 2 fans op mijn infinity zitten. De clipjes zijn een paar euro bij bijv azerty.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 14:34 ]

• Grimm9mm
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-01 20:40
Ik heb uit budget-consideration gekozen voor de Coolermaster Hyper212, een zeer solide cooler! In de reviews komt hij altijd net achter de Infinity en de Ultra120's... maar dan voor 20-30 euro :)
Zeker een aanrader als je gewoon het simpele deel wil overclocken zonder het uren aan nutteloos megaherz-persen (tijd die je ook gewoon geld-verdienend kon spenderen en aan een betere CPU kon spenderen ;))
Hij is ook lekker stil! En als je later een extra boost wil kan je er nog een 2e 12cm fan opschroeven.

Verwijderd

Zelf ben ik erg te spreken over de Zalman CNPS-9700 NT koeler. Lekker stil, goed koel en kwa installatie erg makkelijk (een klein potje met een soort zilverpasta). Het wordt iig beter koel dan met Artic Silver 2 (volgens review). De Scythe Infinity was mijn 1e keus, echter past ie niet in mijn kast. Maar de Zalman is zeker een goede alternatief (maar deze past maar precies in mijn Coolermaster Stacker 832. Dwz: inclusief de 4x120mm fans in de fan-tray!).

Verwijderd

Ik heb zelf een Scythe Andy Samurai Master CPU koeler , zo'n beetje hetzelfde als de Infinity alleen 2,5 db zachter en wat ik een voordeel vind is dat de koeler bovenop zit zodat ik koude lucht krijg van mijn sidepanel fan (beetje push-pull opstelling).

Maar kijk zelf gewoon bij Reviews op Tweakers en kies dan zelf wat je het beste lijkt/vindt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 18:03 ]

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:51
Ik vind deze site altijd wel overzichtelijk, als je de review over een bepaalse koeler leest krijg je informatie over het koelvermogen en lawaai.

Verwijderd

Topicstarter
mooie site!

zoiets had ik nodig, bedankt!:)

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tsja, je vorige topic was natuurlijk niet zomaar op slot gegaan ;) Eigen inzet ontbreekt een beetje...

Probeer nu eerst gewoon zelf eens wat reviews en sites te vinden waar de koelers die jij op het oog hebt vergeleken worden, of vergelijk ze zelf aan de hand van de specificaties van de fabrikant. Een goede manier om je zoektocht te starten is eens te kijken wat er eigenlijk bij de locale computerhandel beschikbaar is en daar een goede keuze uit maken. Als je er nu 2 of 3 hebt en je komt er nog niet uit mag je de vraag hier stellen, maar geef dan wel heel duidelijk per koeler aan wat de voordelen en nadelen zijn ten opzichte van de andere koelers.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.