Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• eturfboer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 08:13
Beste mensen,

Ik volg met enige regelmaat de clones die uitkomen van de de iPhone. De meest veel belovende is op dit moment de HiPhone. Ik las ergens op een forum dat er iemand een werkelijke iPhone firmware op zijn HiPhone clone had gezet. Dit zodat hij de 'normale' functies kon gebruiken, zoals synchronisatie. Ik kan er verder weinig van vinden op internet of met een zoekmachine. Iemand ideeën?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

1. Dat is geen forum dat is een weblog
2. Degene die daar roept dat je iphone firmware op een iphone clone kunt zetten weet niet waar hij het over heeft.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 16:52
Cassettebandje schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:03:
1. Dat is geen forum dat is een weblog
Een weblog met een eigen forum.. Gewoon een forum dus.

[ontopic]
Een clone met een officiele firmware. Klinkt goed, maar het is er niet voor bedoeld en lijkt mij dus ook niet 'hetzelfde' werkend....
[/ontopic]

[ Voor 33% gewijzigd door the-edge op 25-03-2008 14:12 ]

• eturfboer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 08:13
the-edge schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:09:
[...]Klinkt goed, maar het is er niet voor bedoeld en lijkt mij dus ook niet 'hetzelfde' werkend....
Dat dacht ik in eerste instantie ook. Echter, Mac OS X is ook niet bedoelt voor een gewone PC en toch kan je het er op draaien (een aangepaste versie uiteraard). Zeg dat deze clone een exacte replica is van de iPhone dan zou het in principe moeten gaan, toch? Misschien moet ik de vraag iets anders stellen, hoe weet het OS van de iPhone dat het een iPhone is en dus het rechmatig mag draaien?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt me sterk, want die iPhone-firmware is specifiek geschreven voor de iPhone-hardware. Dan zou dat fake-ding 100% compatible hardware moeten hebben, wat me nogmaals erg sterk lijkt.

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 09:15

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Tenzij die iPhone-clone van nagenoeg precies dezelfde hardware gebruikmaakt, is het onmogelijk om er een originele iPhone-rom op te draaien.

In dit geval is het dus gewoon onmogelijk, want de bewuste kloon maakt gebruik van een OMAP850-chipset die we ook in de HTC Touch en Qtek S200 tegenkomen. Een verouderde chipset die slechts een 200MHz ARM-processor aan boord heeft en het vooral moet hebben van ingebouwde acceleratie voor onder andere 2D en 3D. De Apple iPhone daarentegen heeft applicatieprocessor die op iets van 366Mhz zijn werk doet en daarin wordt bijgestaan door een moderne mobile GPU.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 19:25

Swaptor

Java Apprentice

Het gaat alleen als de clone hardwarematig dezelfde instructies kan verwerken als de iPhone. Als er ook maar iets verschilt, gaat het hele verhaal niet op.

Overigens zit er een flinke kink in je verhaal: je gaat er namelijk van uit dat de iPhone firmware gebouwd is met extensibiliteit/portabiliteit in het achterhoofd. Ik kan natuurlijk niets met zekerheid zeggen, maar je kan er toch wel van uit gaan dat men bij het ontwikkelen van de software niet van uit is gegaan dat het ook op andere apparaten dan de iPhone moet gaan werken. ;)

Simpel gezegd: óf de post die je aanhaalt is miraculeus waar, óf die knakker lult uit zijn nek. Ik ga overigens voor het laatste.
Ik wil ook nog even toevoegen dat ik niet van enige kennis van zaken ben te beschuldigen aangaande iPhone-clones. Common sense heb ik dan weer wel. Bakken.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 21:14
iphone heeft tog een 620mhz ARM processor?? of is dat die GPU???

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 09:15

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

laurensxeon schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:41:
iphone heeft tog een 620mhz ARM processor?? of is dat die GPU???
Wat ik zo via heel erg onofficiele, doch erg betrouwbare ;), wegen heb mogen vernemen, is het leuke aan de iPhone net, dat deze gewoon ontzettend veel gebuikmaakt van hardware acceleratie, waar mogelijk, met als voordeel dat de applicatieprocessor niet zo snel hoeft te zijn.

Met 100% zekerheid kan ik dit echter niet bevestigen, daar andere bronnen weer beweren dat er een 800MHz Marval XScale 320 in zit, en weer andere het over een 667MHz Samsung hebben.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

ziet er naar uit dat het hier om een erg goed gelukte iphone kloon gaat...99% om precies te zijn..
check deze video maar 's:
http://www.youtube.com/watch?v=59kFfubw2Vk

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn iphone geeft bij hardware info aan dat ie een 412mhz proc heeft met 105mhz bus speed

Edit: die clone hierboven is nogsteeds een zeer slap aftreksel van de echte iphone hoor :D
wel eens met een echte iphone gespeeld? :)

[ Voor 43% gewijzigd door Luuk op 12-05-2008 11:55 ]

Pagina: 1