Toon posts:

niet genoeg poorten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb adsl van orange en een speedtouch modem met 4 uitgangen, nu wil ik eigenlijk nog een pc erbij op internet aansluiten maar hier is dus geen poort voor.
Nogwel heb ik een router over en nu heb ik gehoord dat je hiermee verbindingen kan splitsen? Echter als ik daar een kabel in doe en er 2 weer uit laat komen naar 2 pc's dan heb ik dus 5 pc's aangesloten, werken er alsnog maar 4...

Wie zou mij hierbij kunnen helpen? ik heb er niet superveel verstand van.

Bij voorbaad dank.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 17:46
Je moet gewoon een goedkope switch kopen:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/312

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of enkel de lan poorten gebruiken. :Y)

{signature}

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:05
switch :) zie de pricewatch :)

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt, het kan dus niet in combinatie met de router, en hoeveel uitgangen heb ik met zon switch? gaat de snelheid daar ook door naar beneden?

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 22:08
Hij kan zijn router ook gebruiken
Vanaf de speedtouch gewoon een kabel in de WAN poort van je router. Werkt prima!

Speedtouch is wel bagger overgens. Ik heb zelf onderandere een speedtouch van HetNet met een WRT54GL org. firmware zoals hierboven aangesloten. Alle computers, ook wireless hadden internet.....

Heb je met orange eigenlijk geen livebox? Dan kun je hem ook met een crosslink kabel vanaf de livebox in een van de LAN poorten van je router stoppen, werkt ook..... (wel de DHCP van je router dan uit zetten)....

[ Voor 71% gewijzigd door R.E. op 25-03-2008 13:38 ]

Vette shit!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 10:59

racoon

mooowwww

een switch heeft verschillend aantal poorten, net wat je nodig hebt.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03 12:00
Je hebt een switch van 5/8/10/20/24/48 .. Kijk maar in de pricewatch :)

Je stopt 1 kabel van je router in de switch, de rest verbind je aan die switch. De snelheid gaat daardoor niet merkbaar naar beneden, of 1 client moet 100% bandbreedte gebruiken..

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:33:
oke bedankt, het kan dus niet in combinatie met de router, en hoeveel uitgangen heb ik met zon switch? gaat de snelheid daar ook door naar beneden?
Dat kan wel heb ik hier ook thuis. De ene router die je nu hebt blijft zo (ook qua instellingen) de andere router zet je de internet functionaliteit uit (heb je een switch) en stop je 1 kabel van de ene router in de andere router (dus ene router heb je 3 verbindingen voor pc over, en op de nieuwe ook, als deze 4 poorts is)

Die nieuwe router moet dus niet op DHCP staan (DHCP, ip reeks geeft je internetrouter door) maar die 2e router moet wel in dezelfde range zitten (gateway).

Voorbeeld
Router 1: DHCP +internet > ModemIP: 192.168.1.254 gateway: 192.168.1.254 (range 192.168.1.170 - 192.168.1.254)

Router2: geen DHCP > Modem IP: 192.168.1.253 gateway: 192.168.1.254 (geen dhcp dus ook geen reeks) Zo fungeert hij als switch.

Het kan zijn dat het netwerkkabeltje tussen de poorten van de routers (gewoon beide 1 van de 4poorten) een crosscable niet werkt (pc naar pc), maar dat je een straightcable ertussen moet hebben net als van de pc's naar router) (meestal werkt cross cable ook wel!)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties, R.E. moet ik dan vanuit 1 van de uitgangen van de speedtouch een kabel trekken naar de WAN poort in men router of? en of ik livebox heb, geen id..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 13:45 ]

• ToFast
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:44:
bedankt voor de snelle reacties, R.E. moet ik dan vanuit 1 van de uitgangen van de speedtouch een kabel trekken naar de WAN poort in men router of?
Nee niet naar de wan, die is alleen voor adsl of kabel meestal. Gewoon in 1 van de andere 4 poorten van de 2e router, waar je normaal een kabel naar pc zou doen.

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt ToFast!! hier kan ik wel iets mee denk ik, zal het gaan proberen!

• ToFast
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:46:
oke bedankt ToFast!! hier kan ik wel iets mee denk ik, zal het gaan proberen!
Dus jouw 1e router IP (reeks) kan anders zijn en daarmee de gateway ook, de 2e router moet je hierop instellen (zelfde gateway en 1 lager of hoger eindnr van het IP kan niet hoger dan 254.. is het ip iets van x.x.x.1, dan krijgt de 2e router een x.x.x.x.2.)
Pagina: 1