Toon posts:

Vraagje mbt Apple iPod USB-lader

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg vandaag een iPod Touch binnen, en ik heb nog twee oudere Apple USB lader liggen. Heeft iemand de laatste USB lader in huis? Zo ja, kan je dan even zeggen wat het output voltage / ampere is van die lader? Dan kan ik dat even vergelijken met de lader die ik hier heb liggen.

De mijne zijn respectievelijk:
-Input AC 100-240V 50-60Hz; AC input: 0.3A Max. Output 13V / 0.62A (uit 2004)
-Input AC 100-240V 50/60Hz 26-38VA; Output 12V / 1.0A (uit 2001; van mijn 2nd gen iPod 20Gb)

Thanks!

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/belfl/Images/MA592_screen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/1044/store.apple.com/Catalog/nl/Images/MB051_lm.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 15:45
Volgens mij is dat gewoon hetzelfde. Het enige verschil is dat de nieuwe ietsjes kleiner is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
keesheid schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:00:
Volgens mij is dat gewoon hetzelfde. Het enige verschil is dat de nieuwe ietsjes kleiner is geworden.
Nou, die twee laders die ik heb verschillen onderling ook. Ik neem aan dat die 2004 lader wel oke moet zijn; maar ik wil het wel even graag zeker weten voordat ik hem aansluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 15:45
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:05:
[...]

Nou, die twee laders die ik heb verschillen onderling ook. Ik neem aan dat die 2004 lader wel oke moet zijn; maar ik wil het wel even graag zeker weten voordat ik hem aansluit ;)
Mmm nooit geweten! maar ikheb helaas geen lader dus kan het niet checken voor je. Beetje lullig wel van apple als het verschillende laders zijn. Moet je elke keer ook weer een nieuwe lader aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Degene van mijn iPhone (staat op iPod USB Power Adapter):

Input: 100-240~ 0.15A; 50-60 Hz; Output: 5V 1A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow wacht ff, die twee laders die ik heb zijn helemaal geen USB laders maar Firewire laders :S Dat gaat dus sowieso niet werken. Maar goed; ik heb ook nog een TomTom ONE XL USB lader liggen; misschien dat die ook het juiste ouput voltage / ampere heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrAcid schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:12:
Degene van mijn iPhone (staat op iPod USB Power Adapter):

Input: 100-240~ 0.15A; 50-60 Hz; Output: 5V 1A
Dat komt overeen met de USB charger van mijn TomTom:

Input 100-240V ~ 200mA 50-60Hz; Output: +5V 1A Max 12-17VA

Zou goed moeten zijn lijkt me?

Scheelt ook weer ruimte in mijn backpack ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
En anders is dit misschien wel iets:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5691

iPod USB lader voor maar $12,41 (7,98 euro!) vraag me af wat het verschil is met de originele Apple adapter, hij ziet er precies hetzelfde uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:14:
Ow wacht ff, die twee laders die ik heb zijn helemaal geen USB laders maar Firewire laders :S Dat gaat dus sowieso niet werken. Maar goed; ik heb ook nog een TomTom ONE XL USB lader liggen; misschien dat die ook het juiste ouput voltage / ampere heeft :)
Gaat wel werken.

Volgens deze tabel van Apple is Firewire ook geschikt om de Touch mee te laden.

Geldt voor elke iPod, buiten de Shuffle. Alleen data via FireWire wordt in de laatste generaties niet meer ondersteund.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Als het moet, dan laad ik mijn iPod op mijn Airport Express.
(Extreme ) gaat ook werken.
Gewoon zorgen dat je het op "powered" USB plugt.
De lader van een Samsung MP3 speler werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 10:04
Ik heb een ipod USB adaptor model 602-5772-A (ziet eruit als die hierboven is afgebeeld). Mag je die ook voor je TomTom One XL gebruiken?

[ Voor 19% gewijzigd door Dvamber op 27-03-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Elke USB lader werkt, ik heb ook een iPod maar om zo'n dure lader met een appeltje erop te kopen is echt niet slim. Je betaald gewoon grof geld omdat het van apple is. Net als met de kabeltjes tegenwoordig. Dat heeft apple zo gemaakt dat alles erg duur is. Mooi bedrijf is het toch :)

Voor 5 - 10 euro heb je een USB lader. Die geven allemaal 5 volt en voldoende stroom om op te laden. Geen probleem :)

[ Voor 17% gewijzigd door R-O-Y op 27-03-2008 23:48 ]

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
R-O-Y schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:48:
Elke USB lader werkt, ik heb ook een iPod maar om zo'n dure lader met een appeltje erop te kopen is echt niet slim. Je betaald gewoon grof geld omdat het van apple is. Net als met de kabeltjes tegenwoordig. Dat heeft apple zo gemaakt dat alles erg duur is. Mooi bedrijf is het toch :)

Voor 5 - 10 euro heb je een USB lader. Die geven allemaal 5 volt en voldoende stroom om op te laden. Geen probleem :)
Nou dat is volgens mij niet helemaal waar. Heb bv. een Philips (Ipod) doc station met laad functie.
Maar krijg dan netjes de melding dat het opladen van deze (nieuwe generatie) Ipod's niet wordt
ondersteund. En dan heb ik het hier over de Touch en de nieuwste versie v.d. Nano.
Ook heb ik hier nog twee losse USB / stekker lader's (een voor een MP3 speler en een voor een handheld)
maar beide laders laden de Ipod touch op de een of andere manier niet op. Zal wel iets met de batterij laadstroom indicatie te maken hebben.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Pagina: 1