Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
Ik krijg vanochtend de hele tijd de volgende melding wanneer ik een asp pagina lokaal wil bekijken. Dit is een ASP vbscript pagina die ik in dreamweaver gemaakt hebt. In Dreamweaver kan ik ook gewoon de inhoud van de tabellen bekijken, maar wanneer ik de pagina in de browser bekijk dan krijg ik deze melding.

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] De database-engine van Microsoft Office Access kan het bestand (onbekend) niet openen of opslaan. Het is exclusief door een andere gebruiker geopend of u hebt een machtiging nodig om de gegevens te kunnen bekijken en opslaan.

De databasemap (en de database zelf) hebben alle rechten voor de IUser en ik heb voor de zekerheid *alle* andere gebruikers ook alle rechten gegeven op de map en bestand.

Acces zelf heb ik afsgesloten en ook de PC enkele keren herstart en dat programma staat dus zeker niet actief.

Ook heb ik de tip gebruikt die hier vermeld wordt: http://gathering.tweakers...message/28444040#28444040

Alles zonder succes. Heeft iemand een idee wat er hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 12:35
Ik zou eens naar de rechten kijken.

dat is namelijk wat de foutmelding zelf ook al aangeeft.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Die heb ik bekeken...

Afbeeldingslocatie: http://fileserver6.jpghosting.com/images/vreemdeerror_a9413a475fc65f2acffe1422c0d224db.jpg

Enig idee waar ik nog meer de rechten kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
Heeft die gebruiker op folderniveau wel write rechten ?
Voor access moet er een lck bestand aangemaakt kunnen worden in de folder.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Ja, dat is ook het geval. Zo als ik al zei heb ik alles nagekeken qua rechten. Ik weet ook wat die melding betekend en ik ben dit in het verleden al vaker tegen gekomen, maar dit is de eerste keer dat ik na het instellen van de rechten de fout blijf zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
met welk query probeer je de database te openen ?
mischien dat je perongeluk een kollom of tabel 'OPEN' hebt genoemt ?

wat nog een andere oorzaak zou kunnen zijn:

vervang in je machine settings je %temp% waarde door het volledige pad.
part 1 & 2
http://www.aspfaqs.com/aspfaqs/ShowFAQ.asp?FAQID=115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien werk je lokaal met Vista.

Kijk eens op: deze site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Als ik het goed begrepen heb doen de laatste 2 reacties eigenlijk hetzelfde. Namelijk schrijfrechten instellen van de tijdelijke map.

Dit heb ik ook al geprobeerd, maar het werkt nog niet. Ik vermoed dat het toch een andere error is. Bij de genoemde sites gaat over 'Unspecified error' en dat is iets anders dan de rechten-error die ik krijg.
Het is echt heel vreemd dat ik deze krijg, maar toch is het zo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiander
Als ik het goed heb begrepen staat er in mijn post echt iets anders.
Namelijk dat je in je settings daar waar nu %temp% staat, daar c:\temp neer moet zetten.

edit: en ik zie nu dat mijn link een 500 fout geeft ?

[ Voor 15% gewijzigd door Fiander op 25-03-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Fiander schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 19:55:
Als ik het goed heb begrepen staat er in mijn post echt iets anders.
Namelijk dat je in je settings daar waar nu %temp% staat, daar c:\temp neer moet zetten.

edit: en ik zie nu dat mijn link een 500 fout geeft ?
Ja, de pagina werkt weer. Hij gaf inderdaad een melding even, maar goed.. ik heb het nu geprobeerd en ik blijf nog steeds dezelfde melding houden.. Aargh!!!

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-stuurprogramma] De database-engine van Microsoft Office Access kan het bestand (onbekend) niet openen of opslaan. Het is exclusief door een andere gebruiker geopend of u hebt een machtiging nodig om de gegevens te kunnen bekijken en opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45
Laat filemon eens lopen terwijl je de page opent, en kijk op welke file(s) de access denied optreedt, en door welk proces dit gebeurt.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
Yes... Het werkt!!! _/-\o_ Top!

Super, ik ben er achter gekomen dat er een tijdelijk bestand gecreeërd werd in deze map
C:\Windows\System32\config\systemprofile\

Nadat ik de Iuser de goede rechten op deze map gegeven heb, deed ie het en ik het dankzij dat programma weten te achterhalen.

Voor mensen die een soort gelijk probleem hebben:
Kijk naar de procesname 'w3wp.exe'. En dan specifiek zoeken naar Access Connectivity Engines. Daar stond ie bij mij een paar regels onder. 'Access Denied' staat er dan bij de regel die de problemen veroorzaakt.

Je moet wel snel zijn met dat programma Process Monitor want voordat je het weet heb je honderden processen op je scherm.
http://technet.microsoft....ysinternals/bb896645.aspx

Bedankt! :+

[ Voor 90% gewijzigd door Dennis013 op 26-03-2008 08:46 ]

Pagina: 1