Toon posts:

min. aantal mb p/s ata100 7200rpm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de minimaal aantal mb's per seconde voor een ata100 7200rpm.
Mij is verteld dat dat 4 mb moest zijn.

Verwijderd

Topicstarter
niemand ??

Verwijderd

Hoezo min. aantal MB's per seconde?? Lijkt me gewoon 0 als je geen hol aan het doen bent.

Verwijderd

Ja dat hangt er nogal vanaf. ALs ik m'n 7200rpm 40GB in een p75 zonder UDMA stop. Tja dan haalt ie ook niet echt bijster veel.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-04 11:40

vegterb

[ZzZ]Vighter

Je krijgt klachten als je een topic opent, maar ook als een hele oude topic weer ophaalt.

Doe het bij deze toch even;

Ik heb ook aan Maxtor DX740 40GB 7200rpm op ATA100. Nu heb ik in een benchmark van Nero 5.5 gekeken haal ik 35 MB/s nou heb ik me laten vertellen dat ATA100 een doorvoer snelheid zou moeten hebben 100 MB/s draait mijn schijf nu maar op ATA33?

Extra-info:

BIOS geeft aan ATA100
Op dezelfde kabel zit een 45x cd-rom speler. (kan niet op andere kabel)

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Ja het probleem met deze dingen is: theoretisch is het mogelijk om een datasnelheid van 100 MB/s te halen, maar in de praktijk is dit een stuk lager. Mijn ata100 schijf (die in zn eentje op de kabel zit) haalt in de Nero benchmarks ook een dergelijke score, dus er is IMO niks aan de hand.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op woensdag 20 maart 2002 13:27 schreef vegterb het volgende:
Je krijgt klachten als je een topic opent, maar ook als een hele oude topic weer ophaalt.
Nee hoor... Alleen als je een topic zinloos omhoog haalt ;)

Maar inderdaad, zoals hierboven al is verteld: De schijf haalt alleen de maximale theoretische doorvoor met bursts.. Het is zeker niet zo dat een ata-100 schijf continu 100MB/sec moet kunnen leveren..

Hiermee verklaar je overigens ook meteen waarom een ATA100 schijf op een UDMA33 controller niet eens zoveel langzamer is :)

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36
Zelfs met me raid setting kom ik meestal niet over de 50mb/s heen. (wel 5400 toeren)

Maar 35mb/s is wel een vrij normale snelheid.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Pagina: 1