Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn recent gekochte Archos 405 30 GB. Hij heeft het een week ofzo goed gedaan, maar nu blijft het scherm zwart en gaat hij niet meer aan. Er brandt geen enkel lampje. Ik heb geprobeerd Archos zelf om hulp te vragen, maar zij verwijzen me naar mijn locale 'retailer', te weten Dynabyte en ik heb al gemerkt dat zij geen verstand hebben van dit soort apparaten. Misschien is het probleem wel heel simpel op te lossen en kunnen jullie me helpen. Wat ik al geprobeerd heb is dit: 1. lang aan/uit ingedrukt houden (dan zou hij helemaal uit moeten zijn) en dan weer om hem aan te zetten. 2. Master reset knop indrukken met behulp van een paperclip.
Als ik de USB kabel aansluit gebeurt er ook niets. Een oorzaak die ik zelf had bedacht is dat mijn PC hem misschien niet meer detecteert als de batterij heel erg leeg is. Omdat ik (nog) geen docking adapter heb, kan ik hem niet op een andere manier dan via de USB kabel opladen. Mijn vraag is dus: als de batterij van een apparaat helemaal leeg is, kun je hem dan nog via USB opladen? Kunnen jullie een andere oorzaak/oplossing bedenken? Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Ik heb het apparaatje vandaag gekocht (precies dezelfde) en heb nu enigszins hetzelfde probleem: Ik ben meteen aan de slag gegaan, dus de batterij viel op een gegeven moment uit en heeft nu geen 'buffer' meer om zich via USB op te laden.
Heb je nog oplossingen gevonden?

Verwijderd

Inmiddels heb ik de oplader maar gekocht... (30 euro)

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk ging hij weer aan toen ik het resetknopje nogmaals (harder?) met een coctailprikker indrukte.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Opzich zou het "zomaar" uitvallen van de speler er niet voor mogen zorgen dat de speler niet meer opgeladen kan worden. Dan zou je immers heel goed op moeten letten of je batterij niet leeg is. Dat zou een beetje belachelijk zijn :) Als je de batterij volledig leegtrekt door em steeds weer aan te zetten is het een ander verhaal, maar dat is uberhaubt niet goed voor de batterij.

De eerste dingen die je zou moeten proberen is om het ding op een andere pc aan te sluiten en de resetknop (al had je die zelf al gevonden).

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
RoD schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:53:
Opzich zou het "zomaar" uitvallen van de speler er niet voor mogen zorgen dat de speler niet meer opgeladen kan worden.
Zou niet mogen maar kan wel; ik heb het ook gehad met mijn Zen MicroPhoto, hij wilde niet meer gewoon laden. Uiteindelijk na 3 dagen aan de usb poort gelegen te hebben had hij weer zin om een beetje tot leven te komen en normaal op te laden.

Geen idee of dat hier ook helpt, maar je kan het eens proberen. Kost je wel veel geduld maar goed :P.

met een hamer past alles

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dan lijkt me er iets stuk aan de batterij. Het is in ieder geval niet normaal :)

Verwijderd

I have the same problem, but i think i fixed it (my ARCHOS 405 is currently charging).
The problem is the battery is to empty to properly boot up and charge. so to make it charge hook it on to your PC en keep the reset button pressed for 1 minute.
then release and when it boots up it's battery will last just a bit longer, wich is excactly the thing we need.
Now DON'T follow the menu. If everything went well the yellow light should now be turned on wich means the device is charging.
Leave the device charging, untill it is done.
This should fix the problem
Pagina: 1