Toon posts:

audio signal-connectoren van mobo wisselen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Heb een simpel vraagje.

Ik gebruik de onboard audio van mijn mobo (ASUS P5N32-SLI SE DELUXE) en volgens mij
is daarvan de line-out connector kapot wat als resultaat opleverd dat ik geen sound meer heb
uit mijn speakersetje.
Nu heb ik een andere uitgang geprobeerd (er zitten dr 6) en daar kan ik wel nog geluid uit
krijgen maar dat is eigenlijk de uitgang voor (bijvoorbeeld) de rearspeakers, of subwoofer oid.
Is er ergens een progsel of tooltje te krijgen/halen/downloaden waarmee ik bijv de uitgang voor
de rear of sub speaker als line-out kan gebruiken?
De meegeleverde tool laat mij wel kiezen welk apparaat ik op welke uitgang heb aangesloten
maar veranderd vervolgens niet het type signaal dat daar uit komt.
dus ik kan bijv wel kiezen dat ik aan de connector voor de sub een normaal powered-speakersetje
heb hangen maar hij blijft die uitgang dan toch alleenmaar gebruiken voor de sub signalen
en niet wat ik graag zou willen de line-out.

kan iemand mij hiermee helpen? ik vind het vrij zonde om een nieuwe extra geluidskaart te gaan
kopen omdat er 1 connectortje kapot is van de huidige onboard.

alvast bedankt!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:54
Wat je kan doen is bij de speakersetup voor quadrophonic te kiezen, er zal dan op de rear uitgang het zelfde singaal komen als voor de fronts. Ervan uitgaande dat je gewoon stereo wilt.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil inderdaad gewoon stereo.

ik heb een 2.1 setje staan van cambridge soundworks en wil hier voorlopig nog niet vanaf, top speakers.

maar goed idee trouwens ik ga het even proberen!

edit:

jaaaaaaa het werkt!!

super! hartelijk bedankt hoor! :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 12:32 ]

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:06
wat is er mis met je uitgang dan? is hij gewoon inneens kapot gegaan? als je je mobo verplaatst heb kan het aan de front aansluitingen liggen dat die niet aangesloten zijn

mooi dat het opgelost is :)

[ Voor 10% gewijzigd door BurnerT op 25-03-2008 12:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
BurnerT schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:32:
wat is er mis met je uitgang dan? is hij gewoon inneens kapot gegaan? als je je mobo verplaatst heb kan het aan de front aansluitingen liggen dat die niet aangesloten zijn
ik heb onlangs een nieuwe kast gekocht en het hele geval dus omgebouwd.
ik heb de front aansluitingen wel gewoon aangesloten op t mobo maar daar zit verder geen
audio bij, alleen USB en firewire.

nadat ik het zootje omgebouwd had werkte het opeens niet meer inderdaad.
heel vreemd.. maar ben blij dat ik nu weer geluid heb want het was knap irritant!

Verwijderd

Topicstarter
om even op het onderwerp terug te komen;

ik merkte zojuist dat ik dus wel weer geluid heb in bijv winamp, maar de windows sounds (bij opstarten bijv)
laat ie niet horen, en ook het geluid bij filmpjes van websites zoals youtube hoor ik niet.
speakersetup staat nu op quadrafonisch en speakers zijn aangesloten op de rear.

uiteraard niks op mute en allerlei google oplossingen al geprobeerd, hielp niet.
volumes allemaal hoog, juiste afspeel-apparaten geselecteerd, etc.

erg vreemd dit!

iemand een suggestie?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 15:44 ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:54
Het kan zijn dat in winamp een andere geluidskaart/uitgang gedefineerd staat (dat kan met winamp), je zou dus kunnen kijken of in windows wel de goede geluidskaart ingesteld is.
Pagina: 1