[MacBook Pro] Kras in (niet oppervlakte) beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 16:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Hallo,

Gister viel mij in de rechteronderhoek van mijn scherm ineens een kras (of scheur?) op. Ik heb een glossy scherm, en ik heb voorzichtig gevoeld of de kras bovenop zat, maar dit blijkt niet het geval. Hij zit er dus echt achter (maar ik weet dus niet op welk deel van mijn panel..)

Het is overigens alleen te zien als je er een lampje bij houdt, en tijdens het werken met de mac heb ik er verder ook geen last van.

Ik heb hem net 8 dagen, en vraag me af of dit onder de garantie valt. Wil namelijk niet dat het door gaat scheuren (beeld je de Carglass reclame in :+ ) Ben al even langs de Mac Dealer geweest maar die raadden me aan om Apple te bellen...

Wat jullie?

If it aint fixed, it's broken.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Je zou inderdaad Apple kunnen bellen (valt onder AppleCare)

Alhoewel je, volgens de Nederlandse wet, ook bij de reseller garantie zou moeten kunnen claimen denk ik. Je hebt 'm immers bij de reseller gekocht en niet bij Apple zelf via de online store...

[ Voor 87% gewijzigd door mindcrash op 25-03-2008 12:01 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
mindcrash schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:59:
Je zou inderdaad Apple kunnen bellen (valt onder AppleCare)

Alhoewel je, volgens de Nederlandse wet, ook bij de reseller garantie zou moeten kunnen claimen denk ik. Je hebt 'm immers bij de reseller gekocht en niet bij Apple zelf via de online store...
Waarom ga je er al vanuit dat ik hem daar heb gekocht?
Ik ben er enkel langs gegaan voor hun oordeel, en heb hem online gekocht.

Overigens, ik zit nu net even weer er naar te kijken en weer even gevoeld: hij zit toch aan de oppervlakte... jammer maar helaas voor mij dus ;(

Aan de andere kant, het is en blijft een gebruiksvoorwerp ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Tjebakka op 25-03-2008 12:03 . Reden: third opinion ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
mindcrash schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:59:
... Je hebt 'm immers bij de reseller gekocht en niet bij Apple zelf via de online store...

Zodra je het ding als consument koopt is de betreffende wetgeving van toepassing (dus ook als je Bij de Apple Store koopt (wat overigens weer in het Nederlandse geval en van Apple/fabrikant gesepareerd Iers bedrijf is vziw), of je iets van de fabrikant koopt of van een tussen of eindhandelaar is dan niet relevant.

Als je er geen last van hebt is het geen ramp, maar het lijkt me wel zaak na te gaan hoe die kras in je scherm is gekomen, al is het om verdere (en wel storende) schade te voorkomen.

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 25-03-2008 12:20 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-02 03:45

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik krijg plotseling ook vlekken in mijn scherm hebben jullie dat ook bij de vorige generatie MBPs?

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Heb je niet toevallig boxjes vlak naast je beeld staan?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:36
tjbakker, het is geen CRT..

|>

Pagina: 1