Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233727

Topicstarter
Ik weet dat er al veel over geschreven is over het wel of niet langskomen van een KPN monteur.
Maar ik heb t volgende (nog niet) probleem.
1 april moet mijn abonnement opgeleverd worden. (modem en inloggegevens al in huis)
Orderstatus op telfort site staat op 4 dus de werkzaamheden in de telefooncentrale zijn al
voorbij.
Nog niet eerder ADSL gehad (altijd via casema kabel) en nog nooit een KPN vaste tel-lijn in huis
gehad.
Dus volgens vele verhalen hier op GoT moet de KPN monteur nog langs komen.
Binnen welke termijn voor oplevering komt die knakker nog langs of moet ik me nu al zorgen gaan maken??

MVG

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 18:46

NielsNL

DigiCow

Heb je al een ISRA punt in huis? En hoe ziet die er uit?
En wat zou de monteur moeten komen doen?

[ Voor 27% gewijzigd door NielsNL op 25-03-2008 12:00 ]

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry, ik had deze in de telfort ervaringen willen zetten maar er ging even iets mis.
Mijn 4 pins telefoonstekker is mijn IS/RA punt in mijn huis.
En via het telfort ervaringen topic heb ik het idee dat zeker vanwege het feit dat
er nooit ADSL op mijn adres is geweest de monteur de lijn zou moeten komen testen.

Zoals boven beschreven is mijn telefoonaansluiting dus mijn IS/RA punt en geen telefoonlijn
aanwezig dus een dedicated line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22706

Met 3 nieuwe aanvragen zonder telefoonlijn (2x orange, 1x telfort) waarbij aangegeven wordt dat er een KPN monteur langs zou komen heb ik niemand gezien. Ook niet eens gebeld oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Een monteur komt vaak alleen het signaal meten op je telefoonlijn. Dus of je met andere woorden een actieve lijn hebt. Zodra dat getest vertrekt hij weer, en meestal bellen ze om een afspraak te maken (teminste dat gebeurde hier wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:04
Bijgeleverde handleidingen zijn vaak zeer uitgebreid. Heb je het zelf al geprobeerd?
edit: of zie ik iets over het hoofd ivm de niet aanwezige telefoonlijn?

[ Voor 30% gewijzigd door warcow op 25-03-2008 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsNL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 18:46

NielsNL

DigiCow

Ik zit hier in een nieuw huis, er is hier nog nooit een monteur geweest. Testen.aansluiten doen ze in de centrale, pas bj problemen komen ze langs.

M'n Oma is een site aan het haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Anoniem: 58485 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:19:
Een monteur komt vaak alleen het signaal meten op je telefoonlijn. Dus of je met andere woorden een actieve lijn hebt. Zodra dat getest vertrekt hij weer, en meestal bellen ze om een afspraak te maken (teminste dat gebeurde hier wel).
Meten doen ze vaak niet eens.

Modem had ik nog niet aangesloten gehad, monteur kwam alleen om te kijken of er een line-synch mogelijk was met het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07 15:03
monteur komt eigenlijk nooit zo vaak. Bij mijn aanvraag vertelden ze dat er een monteur langs zou komen, maar ze belden niet op. Anderhalf week voor de opleverdatum had ik al ADSL dus :P
waarschijnlijk kwamen ze niet langs omdat hier al eerder eens ADSL werd geleverd, dus zou de lijn het nog moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249065

Ik had een kale lijn in postcodegebied 2593.
+/- 3 weken voor oplevering door Telfort gebeld om een afspraak te maken met de KPN monteur.
Op de dag van de afspraak belde de monteur dat hij over een half uur voor de deur zou staan.
Mijn mededeling dat de ADSL verbinding al prima functioneerde deed de monteur besluiten af te zien van huisbezoek. Hij heeft nog wel de telefooncentrale gebeld om e.e.a. te checken en belde daarna terug dat alles in orde was.
Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OKE, weet voldoende nu.

T is dus volledige willekeur of afhankelijk van vorige aansluitgegevens of de KPN langs komt om te
testen.

Hartelijk dank voor jullie antwoorden. _/-\o_

Wat mij betreft kan dit topic op slot.
(als dat hier uberhaupt gebeurt natuurlijk, weet ik niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Je kan nu al de aansluiting maken voor je modem.
Daar hoef je niet mee te wachten tot 1 april of tot de monteur langs komt.
Je ziet wel aan de lampjes op je modem, wanneer je verbinding wordt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 12:57
Mn ouders zitten in een nieuw stekkie (geen nieuwbouw) nu zit daar een lasdop achter de gasmeter. Nu bleek toen ik Telfort pakketje wou aansluiten dat kabel die van is-ra punt in lasdop zit goed zat maar vanaf lasdop naar splitter bel/internet zit nu geen kabel. Dus via Telfort een KPN monteur proberen te regelen maar tot op heden 2,5 week later na veel bellen nog steeds geen telefoontje gehad van KPN monteur. Terwijl Telfort en KPN stellen dat 5-10 dagen duurt eer dat er een telefoontje komt van KPN monteur voor afspraak.

Weten jullie een manier om die gasten van KPN zelf te bellen? Want via Telfort kom ik niet verder. Direct KPN bellen op gewone 0900 nummer komt ook nergens op uit en verwijzen me weer terug naar Telfort grrrr. Jullie een oplossing |:( Is het wijs om eventueel lokale handyman aan lasdop te laten zitten? :?

[ Voor 8% gewijzigd door funrider op 02-04-2008 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 12:57
kick

niemand oplossing om te zorgen dat nu eindelijk KPN monteur langskomt?
Of zijn er andere oplossingen qua onafhankelijke monteurs die aan die lasdop willen sleutelen (krijgen we dan gezeik met KPN?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

Lasop is van KPN, alles erachter is voor jezelf. Google eens op het type aansluiting (bij een dop is het vaak al verouderd isra!).

KPN is verantwoordleijk voor het IS deel, zo'n lasdop kan natuurlijk wel eens voor problemen zorgen, zeker als een vorige bewoner hem ongeoorloofd gemodificeerd heeft (hint). Dan is het aan KPN om een functionerend ISRA op te leveren, kan via 0900-0244 en dan opties voor vaste telefonie besteld worden dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matrix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-07 21:38
Anoniem: 144160 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:47:
Lasop is van KPN, alles erachter is voor jezelf. Google eens op het type aansluiting (bij een dop is het vaak al verouderd isra!).

KPN is verantwoordleijk voor het IS deel, zo'n lasdop kan natuurlijk wel eens voor problemen zorgen, zeker als een vorige bewoner hem ongeoorloofd gemodificeerd heeft (hint). Dan is het aan KPN om een functionerend ISRA op te leveren, kan via 0900-0244 en dan opties voor vaste telefonie besteld worden dacht ik..
Niet dus, KPN is wel verantwoordelijk er wordt echter slechts vanuit KPN uit slechts een monteur gestuurd wanneer je een abonnement bij KPN hebt. Heb je een dsl verbinding vanuit een andere provider dan zal die provider KPN moeten aansturen.

Overigens is zo'n lasdop nu niet echt rocketscience, je mag er officieel niet aanzitten maar veel kun je er niet aan fout doen wanneer je een beetje netjes werkt

[ Voor 10% gewijzigd door Matrix op 03-04-2008 12:16 ]

Pagina: 1