Toon posts:

Game PC a €1000

Pagina: 1
Acties:
  • 707 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik ben van plan een systeem te kopen en ik wil hiervoor max +/- € 1000 euro uittrekken. Ik zal dit systeem voornamelijk gebruiken om games te spelen. Het systeem moet hier dus helemaal op toegespitst zijn!

Nu heb ik een probleem 8)7 : de wondere wereld der computercompontenten is zeer uitgebreid en dit maakt het voor mij lastig om een systeem samen te stellen waarbij de componenten zijn toegespitst op het gebruiksdoel: games.

Wie o wie helpt mij?

Enkele aandachtspunten:

- 22" beeldscherm (dacht zelf zo rond €200)
- ben geen geluidsfreak, zal voornamelijk met koptelefoon spelen: simpele speakers zijn voldoende
- draadloze muis en toetsenbord
- geen printer (daar kom ik zelf wel uit :) )

Alvast bedankt voor eventuele hulp!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Met de reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2008 moet je toch wel een eind kunnen komen?

Eventueel het Multimedia en High-End Gamesysteem een beetje combineren.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:03
wolkje schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:55:
Met de reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie maart 2008 moet je toch wel een eind kunnen komen?

Eventueel het Multimedia en High-End Gamesysteem een beetje combineren.
Dat wilde ik ook net zeggen, een beetje vooronderzoek had geen kwaad gedaan. Wat jij wil is persoonlijk. AMD/ATI v.s. Intel/Nvidia of iets anders kunnen wij niet voor je bepalen.

Dus ben daar eerst eens wat concreter in, motiveer je keuzes zodat wij onze keuze kunnen onderbouwen als iets voor verbetering vatbaar is. Maar zo roep je een slotje over je zelf af natuurlijk!

discogs

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Ten eerste hoort dit topic in CSL.
Ten tweede zijn dit soort topics niet meer toegestaan (zie CSL beleid).

Ga dus eerst maar op zoek, en zoals wolkje zegt, de BBG zal je erg op weg helpen.

http://specs.tweak.to/15535

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
m2n asus sli deluxe
amd am2 5000+ black edition
2x 500 gig harde in raid opstelling
4gig ocz geheugen
2x 9600 gt

zomaar een greep van wat ik wil samenstellen

Verwijderd

Topicstarter
'Dat wilde ik ook net zeggen, een beetje vooronderzoek had geen kwaad gedaan. Wat jij wil is persoonlijk. AMD/ATI v.s. Intel/Nvidia of iets anders kunnen wij niet voor je bepalen'

Ik heb gegoogled op wat aan te raden is AMD of Intel en Nvidia of ATI maar ik kan hier niet echt kaas van maken. Verder zijn er zoveel video kaarten en processors dat ik niet kan bepalen welke het beste is. Ik kan alleen zeggen: game PC a 1000 euro. Jullie kennis van zaken is ongetwijfeld groter dan de mijn. Jullie suggesties zijn daarom beter dan mijn keuzes.

'Dus ben daar eerst eens wat concreter in, motiveer je keuzes zodat wij onze keuze kunnen onderbouwen als iets voor verbetering vatbaar is. Maar zo roep je een slotje over je zelf af natuurlijk!'

Mocht dit topic hier niet horen of niet in het beleid passen dan begrijp ik dat deze eventueel gesloten wordt. In dit geval bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Intel E8400
Gigabyte X38-DS4/5
AMD HD3870X2
A merk 4GB PC6400
Scythe infinity/mugen
CM690
CM real power M520

Dat zou ik nu samen stellen als ik nu een computer zou kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 12:12 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:05:
'Dat wilde ik ook net zeggen, een beetje vooronderzoek had geen kwaad gedaan. Wat jij wil is persoonlijk. AMD/ATI v.s. Intel/Nvidia of iets anders kunnen wij niet voor je bepalen'

Ik heb gegoogled op wat aan te raden is AMD of Intel en Nvidia of ATI maar ik kan hier niet echt kaas van maken. Verder zijn er zoveel video kaarten en processors dat ik niet kan bepalen welke het beste is. Ik kan alleen zeggen: game PC a 1000 euro. Jullie kennis van zaken is ongetwijfeld groter dan de mijn. Jullie suggesties zijn daarom beter dan mijn keuzes.
Als je hebt gegoogled op AMD vs. Intel en Nvidia vs. ATI kan ik me voorstellen dat je weinig zinvols vindt... het is namelijk ook weinig zinnig om daarop te discrimineren. Wat je nodig hebt zijn benchmarks. Er zijn een hoop sites die alles netjes voor je op een rijtje zetten. In combinatie met de prijzen uit de Pricewatch moet je dan zelf wel de processor/videokaart/overige kunnen selecteren die voor jou geschikt is :)

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:24
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:53:

- draadloze muis en toetsenbord

Alvast bedankt voor eventuele hulp!
Als je een game pc wil samenstellen zou ik toch voor draden gaan xD
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:11:
Intel E8400
Gigabyte X38-DS4/5
AMD HD3870X2
A merk 4GB PC6400
Scythe infinity/mugen
CM690
CM real power M520

Dat zou ik nu samen stellen als ik nu een computer zou kopen.
Is niet echt een volledig systeem in mijn opzicht en toch zit je al aan de +/- 1000 euro...Weet trouwens niet of je hier mee wilde helpen hoor :P

Verwijderd

Hey als hij niet zo veel moeite doet, hoef ik dat toch ook niet ;). Ik zet alleen neer wat ik nu zou halen voor mijn geld. En ik kwam bij azerty op 1022,- euro uit met dat en een 500GB T166 hd. Dus het valt opzich mee. :P. Wat ie kan doen is een normale HD3870 nemen en over een tijd een 2e er bij zetten of een 8800GT(S) nemen.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 12:46 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet de bedoeling op GoT :o. Zie het CSL Beleid voor meer informatie en een link naar een howto die van pas komt bij het samenstellen van een PC :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.