Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:05
Ik heb hier een probleem wat ik nog niet eerder heb gezien.
Het gaat om een HP laptop met Vista Business.
Daarop is Adobe Reader 8.1.2 NL geinstalleerd.
Ik heb hem al 2x verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Het probleem is dat als Adobe Reader gestart wordt de kleuren ineens veranderen.
Als ik het afsluit is het weer goed.
Ik heb het voorbeeld toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y3mLRypLXYbQ8rUVQA0AvmZU/thumb.jpg

Heeft iemand dit weleens gezien en zo ja hoe kan ik het oplossen?
Heb al gezocht op google en adobe forums, maar ik kan niets vinden. Misschien dat ik zoek op verkeerde steekwoorden?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Quick 'n dirty fix: geen Adobe Reader gebruiken maar Foxit Reader? Zelfde functionaliteit, kleiner/lichter en wellicht niet dit probleem.

Overigens zou het ook een driver probleem kunnen zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Overduidelijk een kleurenpalet probleem. Heb je misschien niet 32bit kleuren ingesteld? Dat probleem ben ik vroeger wel eens tegengekomen met een W2K systeem dat op 16K kleuren draaide en waar ik met PC-Duo naar wilde connecten.
Anders misschien eens kijken of je de laatste drivers hebt, zo ja, misschien een oudere versie van die drivers proberen.

En gebeurt het ook met een oudere versie van Acrobat?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Heb inderdaad tijdelijk foxit erop gezet. Dan kunnen er in ieder geval pdf's geopend worden.
Drivers zijn al vervangen.

Kleuren staan allemaal op 32K.
Oudere versies heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik bedoelde trouwens 32bit, maar omdat XP ook alleen maar 16bit en 32bit aan kan zal Vista ook niet minder kunnen.
Die W2K bak deed trouwens echt 16K kleuren, -> 32bit is 4 miljard, 16bit is 65535, 16K is 16384. Brakke jaren '90 videokaart.

Overigens: [google=acrobat+vista+color+problem] en dan de derde hit. Lijkt een bekend probleem te zijn en moet dan in het PDF file zitten. Niets aan te doen dus, behalve een andere reader of een ander OS nemen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
En het vreemde is dat het niet in de pdf file zit. Als ik adobe alleen al open dan gebeurt het al.
Maar heb hem foxit gegeven dus hij kan wel even voorruit.
Pagina: 1