Toon posts:

8800GT beeld soms op zwart/roze/grijs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc, met daarin de 8800GT. Alles werkt prima, maar soms (ongeveer 2 keer per dag) gaat mn beeld op zwart/roze/grijs, en zie ik alleen nog de cursor (die overigens blijft werken). Ook al het geluid etc blijft gewoon doorgaan, dus het is alleen het beeld. Eventjes later geeft mn beeldscherm "no input" en gaat mn pc piepjes geven om de 20 seconden ofzo, en ben ik gedwongen mn pc maar te rebooten, waarna alles weer normaal werkt. Het lijkt vaker te gebeuren wanneer ik een spel speel, maar het is nog niet gebeurt in crysis en al vaak zat bij oude spellen. Ook is het een paar keer gebeurd in windows, terwijl ik niet eens achter me pc zat. :?
Het lijkt me niet dat hij te heet wordt, aangezien het bij lange crysis sessies dus nog niet is gebeurd, en ook lijkt alle fans op max zetten geen invloed te hebben.

Pc specificaties:
Intel core 2 duo E6750
Asus P5K mobo
Asus 8800GT 512mB
2 GB ddr2 ram
Antec 430watt voeding

(Nog) niks overgeklokt, zowel nieuwste release als nieuwste beta drivers voor mn gfx kaart geprobeerd.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39

M2M

medicijnman

checken:

temps --> kast open en tafelventilator ervoor
drivers --> misschien betadrivers of drivers van omega (oid)
windows update...
eventviewer bekijken --> start run eventvwr [enter] system log

voor de rest zou het ook nog aan je geheugen of een ander onderdeel kunnen liggen. probeer orthos of prime95 eens een nachtje te draaien. Als dat gaat zonder fouten en de memtest (memtest86, google) ook goed gaat dan weet je zeker dat het een softwarematig probleem is.

[ Voor 42% gewijzigd door M2M op 25-03-2008 10:33 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen tafelfan, maar ai suite vertelt me dat mn system max ongeveer 38C wordt (geen temp van me gfx kaart).
Windows is geheel up-to-date
Eventviewer geeft een paar keer de error "Het stuurprogramma nv4_disp voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen.", maar de error staat er veel minder vaak in dan dat mn kaart is gecrashed.
Nog geen problemen met Prime95 vooralsnog, en ik zal later vandaag ook wel memtest runnen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39

M2M

medicijnman

mocht je dus geen tafelventilator hebben, zou je 'm sowieso even open kunnen schroeven en zelf even aan de heatsinks kunnen voelen of ze ongeveer dezelfde temperatuur hebben als dat je windows programmaatje aangeeft. (ongeveer douchetemperatuur ;))

daarnaast hoort je driver stabiel te zijn, en dus niet in een loop te blijven hangen (dan crashtie sowieso). een officiele driver, (zo'n WHQL geval) zou dat niet moeten doen.

misschien dat het een virus / spyware / adware etc. is, wat je kunt checken met hijjackthis (of hyjackthis of hijackthis... spelling ;))

en als laatste wat ik me momenteel kan bedenken is dat de stroomtoevoer niet voldoende is. Met die AIsuite zou je ook je voltages in de gaten kunnen houden (met een multimeter is beter, maar in de bios of via het progje van asus valt het enigszins ook nog wel te doen). Wijkt het meer dan 10% af (dus een 3.3V lijn die tijdens gamen op 3.0 volt loopt) geeft aan dat de voeding het simpelweg niet trekt, of brak is.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Mn heatsinks worden niet heet, en ik haal me drivers gewoon van de website van nvidia (de infinite loop errors zijn trouwens nog van toen ik de niet-beta driver had geinstalleerd :?).
Mijn pc is nog maar een paar dagen oud, dus er staat nu nog geen troep op (ik run zowiezo regelmatig antivirus ed.).
AI suite vermeldt trouwens alleen het voltage van de CPU. Die normaal 1.2000 is, en tijdens belasting 1.2800. De PSU is trouwens een nieuwe Antec Earthwatts 430 watt, en dat zou voldoende moeten zijn denk ik. Welk progje kun je me aanraden voor het zien van het GPU voltage?